Suddig spionbild avslöjar Nvidias framtidsplaner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
MH, därför frågade jag om någon hade photoshop

Jag har ju inte photoshop installerat på den här burken. Och så ska jag dra också, blir jobb sedan.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det står något om "Quad" på första raden? Samt även release på samma rad?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Tycker också att det står Quad

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Fick till en renare bild.. me csi haxor )

First Quad *** *** release Feb MAr
Hybrid shipped spring
Spring notebook cycle
Big bang 2 ..FALL(?) will focus on
. Nano? 45? Functions (?)
. SLI-connectivity ****
. Display-connectivity
. Quality-improvements
. Performance-improvements
. OpenGL 3.0
***candidate) ?

Permalänk
Inaktiv

längst ner på Big Bang II står det väl OpenGL 3.0?

Permalänk

L'ngst upp står det någontin om Quad

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Du fattar inte. NVIDIA förstör för sig själva och det har dom gjort redan.
Marknaden är som en levande organism. Om du släpper en massa produkter så matar du organismen tills den blir mätt. När den blir mätt så kan den inte äta mer plus att den får nån sorts förstoppning. Då får NVIDIA sitta och vänta tills det är borta plus att monstret skall bli hungrig igen.

Med andra ord blir varelsen irriterad på maten och skiter i den. Istället sticker den till nästa källa av mat som i sin tur är tex ATi.

ATi har det perfekta receptet. Produkter som är prisvärda med lång livstid (jämfört med NVIDIA). Många tror att det går dåligt för ATi (Nu säger jag ATi som i GPU delen av AMD) men i själva verket går det bra för dem.

Vet inte om jag håller med där, om någonting egentligen. Sitter med ett nyinköpt ATI-grafikkort just nu, och det kommer väl vara precis lika värdelöst som ett motsvarande NVIDIA skulle vara om ett par månader.

Sen så har där släppts nya produkter till PC så länge som jag kan minnas, och marknaden verkar inte vara mättad ännu. Enda är bara att alla tar inte och uppdaterar med allt nytt som kommer hela tiden. Sitter man med exempelvis ett nyinköpt grafikkort så funderar man oftast inte på att byta det till varken ena eller andra på ett bra tag. Eller för att tala ditt språk, man är mätt för tillfället och väntar tills man blir hungrig igen. Då tittar man på nya produkter åter igen och det är till dom som dom nya grafikkorten vänder sig. Eller CPU, moderkort, fläktkylare, ljudkort eller vilken annan produkt som helst

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Fick till en renare bild.. me csi haxor )
First Quad *** *** release Feb MAr
Hybrid shipped spring
Spring notebook cycle
Big bang 2 ..FALL(?) will focus on
. Nano? 45? Functions (?)
. SLI-connectivity ****
. Display-connectivity
. Quality-improvements
. Performance-improvements
. OpenGL 3.0
***candidate) ?

Står "NVIDIA Confidential" på sista raden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
hitta denna sidan
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/07/25/nvidia...

Haha, nu får de väll ändå ge sig.
Detta börjar bli patetiskt...

Permalänk
Medlem

First Quad *** *** release Feb MAr
Hybrid shipped spring
Spring notebook cycle
GT280+ ***** (?)
Big bang 2 ..FALL(?) will focus on
. Nano? 45? Functions (?)
. SLI-connectivity ****
. Display-connectivity
. Quality-improvements
. Performance-improvements
. OpenGL 3.0
Nvidia Confidental

Hehe..nu får nästa person skärpa sin syn och se vad där står
Jag tror det står GT280+ på den ena iaf

Permalänk

Jg kan inte läsa vad det står, men jag tror det står "PR-knep".

Permalänk

Kan det vara Quad GPU CARD???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2
First Quad *** *** release Feb MAr
Hybrid shipped spring
Spring notebook cycle
GT280+ ***** (?)
Big bang 2 ..FALL(?) will focus on
. Nano? 45? Functions (?)
. SLI-connectivity ****
. Display-connectivity
. Quality-improvements
. Performance-improvements
. OpenGL 3.0
Nvidia Confidental

Hehe..nu får nästa person skärpa sin syn och se vad där står
Jag tror det står GT280+ på den ena iaf

Står det inte typ

GT280+ z177 (?)

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Står det inte typ

GT280+ z177 (?)

GT 280 + r177

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
GT 280 + r177

OK

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

suck... the inquirer är bara j*vla whiners som borde lärar sig hur man gör en snygg hemsida istället för att bara snacka skit.

hmm.. kanske nForce 8 finns nVIDIA Confidental
Någon som har hört några rykten om nForce 8 och QPI (intels nya sak) ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kan det vara ett billigt högprestanda kort från Nvidia? KAN DET!!!?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Finns det något "big bang I" i datorvärlden?

Första big bang var väl när amiga os kom till amiga 500 nån gång för 20 år sen??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Första big bang var väl när amiga os kom till amiga 500 nån gång för 20 år sen??

Själv skulle jag tycka att det var uppfinnandet av transistorn och utbyte av röret... men nVidia håller kanske inte med mig...

Permalänk
Medlem

9800GTX+ var Big Bang I, duuh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
"Senast "Big Bang" kom på tal handlade det om lanseringen av SLI – möjligheten att kombinera två grafikkort i samma datorsystem." står det i nyheten.

Mmmmm Voodoo 2 SLi^^, har kvar mina big bang kort^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilX
längst ner på Big Bang II står det väl OpenGL 3.0?

Ja. Absolut.

Men det här med big bang fattar jag inte förutom hur jorden skapades. Nåt jag har missat i hårdvarutermer?

Permalänk
Avstängd

Re: ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
9800 GX2 är ju redan känd...
Jag tror att de presenterar DirectX 11 eller nya drivrutiner med fysikberäkning för existerande grafikkort.

Det är inte nVidia som utvecklar DX-11. Och de har redan presenterat drivrutiner för fysikberäkningar.

Permalänk
Medlem

Suck... Att använda Big Bang vid en ynka featurelansering är ju inte direkt en ödmjuk term... skall själv börja använda liknande terminologi i mitt liv. När jag tex. handlar frukost på Ica så skall jag starta ett facebook event som jag döper till "The greatest food quest of man kind" etc. Undrar om folk kommer finna mig mer intressant då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum
släpper ju nya kort lika ofta som jag byter kalsonger!

Ja och en dag får man ett par nya kalsonger med på köpet vid ett nytt grafikkort. Då slipper datornördar tänka på när det är dags att byta kallingar och de sparar på så sätt lite systemresurser. För man ska vara rädd om de få som man har

Själv tror jag det är nya klistermärken och firmware som Nvida kommer att släppa, eventuellt några småändringar som man knappt märker av.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Big Bang 1 var när 3Dfx meckade ihop ett Voodoo5 5500 med dubbla Gpu:er ..
Jag har ett liggande

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

O där steg Nvida aktierna i höjden! "Suddig spionbild" Skulle väl i lika gärna kunna vara PR-trick?

Visa signatur

Intel Core 2 E4400, Leadtek 8800GTS 640, 2x 1GB Corsair 5300, Aerocool ExtremEngine 3T, MSI P6N SLI Platinum, Western Digital 250GB S-ATA, Chieftec CFT 560 W

Permalänk
Avstängd

Big Bang 2 = Dom skärper sig och lanserar 55nanometer som vissa andra redan gjort.. som typ förra året

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Suck... Att använda Big Bang vid en ynka featurelansering är ju inte direkt en ödmjuk term... skall själv börja använda liknande terminologi i mitt liv. När jag tex. handlar frukost på Ica så skall jag starta ett facebook event som jag döper till "The greatest food quest of man kind" etc. Undrar om folk kommer finna mig mer intressant då?

lol.. jag skulle läsa det

Visa signatur

Phenom 9950BE@3.1 | Thermalright eXtreme 120+Noctua 120 | Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | Corsair TX650W | 2x WD 500GB RAID0 | 2x Corsair Dominator 2048 | XFX HD6950(shaders plusmeny) 2048MB@880/1375 | Fractal Define R2 | Samsung T260 25,5" | Logitech G15 och G9 Gamingset |