Suddig spionbild avslöjar Nvidias framtidsplaner

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vardagsrum
Släpper nVidia ett nytt grafikkort till redan i september vet jag inte om jag kommer att skratta eller gråta. Dem släpper ju nya kort lika ofta som jag byter kalsonger! Kan man inte få andas ut efter ett stort släpp (GTX 260/280) innan de kommer med någonting ännu större?

aha... varje lördag då...!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
suck... the inquirer är bara j*vla whiners som borde lärar sig hur man gör en snygg hemsida istället för att bara snacka skit.

hmm.. kanske nForce 8 finns nVIDIA Confidental
Någon som har hört några rykten om nForce 8 och QPI (intels nya sak) ?

Jag vet inte hur jag ska tolka din inställning. Är du besviken på Nvidia eller på The Inq? Självklart finns det sanning i det dem säger, Nvidia är ju ute och cyklar just nu med sin totalt misslyckade GTX200-serie medan AMD lever loppan på mainstreamsegmentet bland grafikkort. De måste ju få något som skapar hopp bland sina kunder - något annat vore dumt.

Citat:

Vardagsrum: Släpper nVidia ett nytt grafikkort till redan i september vet jag inte om jag kommer att skratta eller gråta. Dem släpper ju nya kort lika ofta som jag byter kalsonger! Kan man inte få andas ut efter ett stort släpp (GTX 260/280) innan de kommer med någonting ännu större?

Precis - släpper de ett nytt kort i September blir det en 55nm-modell, en lite mer prisvärd GTX260/280 isåfall, inget att bry sig om. Detta medan AMD snart lanserar sin beryktade HD4870X2 som tycks vara den enda anledningen folk väntar med att köpa en HD4850 eller HD4870.

Det är jäkligt skönt att se imperialisterna på fall.

Permalänk
Medlem

Från Hardforum.

After many painstaking hours (it's now about 2:30 AM my time) I've managed to remake the slide in a more readable resolution. This is as close to the original in wording (as well appearance) as was humanly possible:

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!