Fujitsu uppdaterar minimal ultraportabel

Permalänk
Melding Plague

Fujitsu uppdaterar minimal ultraportabel

Den som tycker att minidatorer med 8,9 tum-skärm är för klumpiga kan glädjas åt en framtida modell från Fujitsu. Datorn är en kombination mellan ultraportabel laptop, tablet pc och handdator, med 5,6 tum-skärm och en minimal vikt på dryga halvkilot.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi snacka bärbar

Permalänk
Avstängd

ultra ultra portabel

längtar redan tills dom blir mindre än mobiltelefoner:D

Permalänk
Medlem

Oj den första FSC-datorn som jag skulle kunna tänka mig att äga... hoppas de har bättrat sig de senaste 4åren.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ehum....

"minidator"!?!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Minidator

Sweclockers borde verkligen veta bättre.

Permalänk
Medlem

Den på bilden verkar ha fingeravtrycks läsare i skärmen. Kul leksak men kommer antagligen bli för dyr när/om den kommer hit. Inga knappar mellan L och return så det kommer att bli bökigt att skriva åäö.

Offtopic:
Tinwe det har knappt tillverkats några minidatorer de sista 20åren så risken för missförstånd är nog minimal. Första meningen från engelska wikipedian
"Minicomputer (colloquially, mini) is a largely obsolete term".

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att EEE 701 hade liten skärm och nu en med ännu mindre.. Lite för liten för min smak iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Jag som tycker att EEE 701 hade liten skärm och nu en med ännu mindre.. Lite för liten för min smak iaf.

Hade själv en 701, 7" för er som inte känner till. Det var i minsta laget och detsamma gäller tangentbordet, kolla space tangenten! Dom hade ju kunnat skippa någon mindre viktig knapp såsom Windowstangenten eller höger Skift.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Cool leksak men alldeles för dyr för att vara intressant.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min EEE Pc 701 är lite för stor så den passar mig bra, eller näe. Priset är ju djävulskt högt. Sänk den till 400$ och jag köper en.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Undrar när det kommer idioter och gnäller att den här är för liten, alltså dom som inte fattat vad ultraportabel innebär.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

ah, från laptop till legtop. eller palmtop kanske, är det trademärkt?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bah , väntar tills dom e som ett kreditkort , med hologramskärm och hologram tangentbord

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ah, från laptop till legtop. eller palmtop kanske, är det trademärkt?

Tror Palm är apples varumärke.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ser riktigt nice ut men någon måste göra ett tangentbord med förlängningsklaffar så man kan få det närmare fullstort.

Har själv svårt att förstå Eee då en 12" feting dualcore lätt går ner i min lilla axelväska och kostar 4999kr. Har den alltid med mig. Eee är för stor för jackfickan men för oduglig för axelväskan om inte ett par hekto spelar stor roll. Men då bör man köpa hantlar.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Riktigt cool, men som sagt galet mycket pengar att lägga på en sådan dator.

Permalänk
Hedersmedlem

Supersmå datorer är inte så nytt. Här är en bild jag tog på en Toshiba Libretto i Japan när jag var där 2006.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nej inget nytt, fanns liknande datorer med Windows CE redan för 10 år sen. Problemet med dem är priset. Det som gjorde eeePC så revolutionär var ju att den var liten men ändå billig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem

Man pratar liten hit och liten dit men varför finns inte mega stora bärbara men 30" skärmar?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Datorn i nyheten har ingen mus? Eller är jag blind?

Vista verkar de dock tänkt köra på denna dator med atom + 1 GB ram...

edit:
Fler bilder och en video:
http://tinhte.com/forum/showthread.php?p=626311#post626311

Verkar som musen sitter i ena hörnet på skärmen, lite halvsmidigt i annat än tabletläge :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Man pratar liten hit och liten dit men varför finns inte mega stora bärbara men 30" skärmar?

Inget behov?

Blir ju bara onödigt krångel, vill du ha en stor skärm kan du ju koppla din bärbara till en extern skärm, och sen kan jag inte riktigt tänka mig att nån ens skulle orka bära runt på en 30" "bärbar" dator.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Datorn i nyheten har ingen mus? Eller är jag blind?

Touchscreen?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Man pratar liten hit och liten dit men varför finns inte mega stora bärbara men 30" skärmar?

Kolla Dells XPS 1700-serie, visst bara 17", men det räcker väl att släpa på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Ehum....

"minidator"!?!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Minidator

Sweclockers borde verkligen veta bättre.

Sweclockers är bara lite modernare än uttryck från 60-talet

Permalänk
Avstängd

Det närmsta man kommer det är väl de större versionerna av iMac? De är ju, undantaget vikten, relativt släpbara. Överlag har jag alltid undrat varför stationära datorer inte utrustas med batterier och varför UPSer ses som nörd/lyx/seriositets- vara. Ni som har dessa Asus EEE och känt på än mindre datorer, är dessa arbetsvänliga? Stod och klämde på en EEE 701 på OnOff för ett tag sedan och den var verkligen för liten. 10,6" eller 11,1" känns som den absoluta smärtgränsen för mig när vi pratar små datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Touchscreen?

Touchscreen ersätter verkligen inte en mus...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kolla Dells XPS 1700-serie, visst bara 17", men det räcker väl att släpa på

30" sa jag.

illusi0n: jag måste nog börja sätt dit ett.

Fast visst hade det varit kul med en 30" surround skärm som man sätter på huvet så kan man gå runt på stan och ordbehandla.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
[B]Datorn i nyheten har ingen mus? Eller är jag blind?

Ser ut som om att det sitter en såndär fingenplupp höger om skärmens gångjärn.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Ser ut som om att det sitter en såndär fingenplupp höger om skärmens gångjärn.

Det är väl fingeravtrycks-läsare?