Tillverkare vill lämna tillbaka defekta Nvidia-grafikkort

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som skriver "spelar ingen roll, Nvidia har 1.2 miljarder undan lagt till sånt här". Liksom företag skadas otroligt mycket och tappar förutom pengar också anseende i branschen.

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jontalinen
Förstår inte folk som skriver "spelar ingen roll, Nvidia har 1.2 miljarder undan lagt till sånt här". Liksom företag skadas otroligt mycket och tappar förutom pengar också anseende i branschen.

När det är nVIDIA som drabbas spelar det ingen roll

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Känns lite som om Nvidia bad om detta med alla otroligt kokade uttalanden de gjort de senaste månaderna.

Tror det kanbli mer än 1.2 milljarder om alla kortåterkallas vilket inte är omöjligt då hela varuserierna faktiskt bajsats på. Vem vill köpa saker som går sönder nån månad efter garantin gått ut? (förutom xbox360 köpare då).

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Med andra ord = värme problem.

Har 37° på min HD4750 i idle och 45° i spel med orginal kylare, mätt med everest(mjukvara) och digidoc5(hårdvara)... DigiDoc5 visar dock 2° lägre, så jag tog det högre värdet

HD4850? Isf är det väl ganska svalt för ett ATi kort? Mitt HD3870x2 ligger runt 55-60° och har hört ryckten om att 48** korten ligger högt? eller gällde de bara 4870?

OnT: Tkr detta kan vara rätt åt nVidia. De spottar ju ut halvfärdiga kort/kretsar bara för att ha "de bästa" korten på marknaden.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk

feltryck igen - ta bort, tack på förhand (brorsans dator, hans acc)

Visa signatur

Core 2 Duo E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 | XFX nForce 680i LT SLI | Gainward 8800GT 512 *GS* | Aspire 520W | 22" LCD | 2TB HDD
Znote 6625WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5napz0r
Betyder detta att jag kan försöka få tillbaka pengarna för mitt 8600GTS?
Skulle vara grymt isåfall.

Samma här.

Isf blir det att lägga på nån liten slant och köpa sig ett 4870

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
[edit] Nu när jag läste noga så såg jag att det var alla kort, inte bara de inbyggda..

Mm, det hela låter ju lite skumt, skulle ju vara lättare om nVidia vågade säga exakt vad som är problemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Med andra ord = värme problem.

Har 37° på min HD4750 i idle och 45° i spel med orginal kylare, mätt med everest(mjukvara) och digidoc5(hårdvara)... DigiDoc5 visar dock 2° lägre, så jag tog det högre värdet

Ditt HD4870 har ju en bra kylare jämfört med min passiva metallklump med ett (1) värmeledande rör till kärnan

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Med andra ord = värme problem.

Har 37° på min HD4750 i idle och 45° i spel med orginal kylare, mätt med everest(mjukvara) och digidoc5(hårdvara)... DigiDoc5 visar dock 2° lägre, så jag tog det högre värdet

Om det är med omodifierat varvtal på kortet (från original), så lär du ha grym luftgenomströmning i din burk. Om man kollar i HD4850 tråden så är det snarare en regel med (mycket)högre temperaturer än 50°C under last.
(och 50°C under last är absolut ingen skadlig temperatur, så jag vet inte hur du får det till att han har värmeproblem?)

Ett HD4850 drar ju mer än dubbelt så mycket effekt som ett 8600GT f.ö.

Knepigt inlägg.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Ett HD4850 drar ju mer än dubbelt så mycket effekt som ett 8600GT f.ö.

Men han har ju en aktiv kylning.
Jag har bara en 120mm fläkts om blåser i kortets riktining. (+ en 120mm vid I/O portarna)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Känns lite som om Nvidia bad om detta med alla otroligt kokade uttalanden de gjort de senaste månaderna.
då).

Vilka uttalanden är det frågan om ???

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jontalinen
Förstår inte folk som skriver "spelar ingen roll, Nvidia har 1.2 miljarder undan lagt till sånt här". Liksom företag skadas otroligt mycket och tappar förutom pengar också anseende i branschen.

Jämnare konkurrens gynnar konsumenter.

Permalänk
Avstängd

Visst, men det ändå ett väldigt märkligt tankesätt. Bara för att någon har haft en framgångsrik period hånar man dem nu för att ha oflyt. Medgångssupportrar finns det i alla läger och skadeglädje sägs ju vara den enda sanna glädjen men jag vet som inte om det är helt rättvist att öppna diskussion om företagsmygel för att utvecklingen går snabbare än vad kunderna har möjlighet att hänga med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Kanske för att nvida's anstälda har gått ut med att dom inte har producerat g84 och g86 kärnorna för att klara av den värmen som dom utsetts för i en laptop. Det är typ som att göra en his som ska klara av 6 personer men ibland under vissa förutsättningar så klarar den inte av det.

Man bygger en grej och ser till att den klarar 10-15% mera än vad man säger på spec. Nvida vände på det hela. Dom sa att den klarade 10-15% mera än vad den egentligen gjorde.

men du saknar ju fortfarande belägg för att komponenten blir sämre och sämre. den kanske tuffar på som den ska tills den plötsligt tvärdör.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster