Nvidia uppdaterar Geforce 9600 GT i smyg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Undrar när de kommer till butikerna. Jag hade tänkt köpa en 9600 ganska snart, men hur ska man veta om det är en 55nm-variant? Jag vill veta!

Om du läser artikeln igen så märker du att de just sa att de skulle byta namn på det

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
tror jag kommit på vad n:et i nvidia/nforce/nvision osv står för nu. n står för name/namn för det e fan det ända dom sysslar med.

och hur tänkte du nu?
De släpper ju en ny variant på 9600GT, utan att byta namn på kortet.
Om de enbart sysslat med namn så borde de ju rimligtvis gjort tvärt om, bytt namn men behållit samma kort. (vilket de gjort med 8800GS)
Men det är knepigt att de inte byter namn, 9650GT skulle varit ett lämpligt namn, som även följer tidigare namngivningsnomenklatur.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
9600GT+ borde de kallats. 9800GTX blev + efter förminskad tillverkningsteknik och högre klock.

Jupp, eller 9650GT eller någonting för att informera kunden om vad det är för produkt de köper. Nu vet man inte om man får den gamla eller nya versionen av 9600GT, vilket är väldigt ruttet gjort av NVIDIA.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår NVIDIA-X eller X-NVIDIA - rakt av på alla kort!

Permalänk
Medlem

dom gör det bara krångligare och krångligare...

varför inte bara döpa alla sina grafikkort till endast "GeForce" när dom ändå är igång...

ne, för att undvika risk att göra ett dåligt inköp av en äldre modell, kommer jag nog lämna nVidia nu - farväl [You brought this on yourselves dumbasses!]

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

hmm.. 9600GT med A1 steppning bör ju heta 9600GT+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Nvidia började redan med GF2MX(hade ett sånt) som klockades upp lite och utan omsvep blev GF4MX ..... det fanns alltså GF4 som var äldre gpuer än GF3 som bara fanns som GF3Ti.

haha, ett sånt hade jag, mitt första grafikkort.. fick drygt 110% oc på det stabilt före det började lukta brännt

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

9800 GT i en kraftfull HP-maskin...

Jag är på gång att köpa en muskelmaskin, en HP Pavilion Elite m9367.sc. Den har ett Geforce 9800 GT med G92-processor och 1 GB minne på kortet. Jag undrar just om HP kan beställa egna varianter av grafikkort. Troligen är det så...