Permalänk

Jailbreaka Iphone 3G

Har funderat lite på det här med att jailbreaka min telefon.

Jag kommer fortfarande köra på Telias abonnemang, men vad missar jag om jag INTE jailbreakar den? Är det liksom ett "måste" så att säga? Jag vill ju inte gå miste om en massa fina program, vilket jag förstått att det verkar finnas via cydia?

Vad är riskerna?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

jailbrake är inte ett måste men du får ju en klart mer användbar telfon. Själv kör jag 2.0 jailbrake på en iPhone 2G och det fungerar bra.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
jailbrake är inte ett måste men du får ju en klart mer användbar telfon. Själv kör jag 2.0 jailbrake på en iPhone 2G och det fungerar bra.

Har du AT&T kort eller?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Re: Jailbreaka Iphone 3G

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Har funderat lite på det här med att jailbreaka min telefon.

Jag kommer fortfarande köra på Telias abonnemang, men vad missar jag om jag INTE jailbreakar den? Är det liksom ett "måste" så att säga? Jag vill ju inte gå miste om en massa fina program, vilket jag förstått att det verkar finnas via cydia?

Vad är riskerna?

Du missat inte mycket. Jag själv saknar bara 1 "program" från min jailbreakade 2G telefon som jag inte har på min 3G telefon som jag inte jailbreakat. Det är programmet som gör det möjligt att stänga av den automatiska ordlistan. Annars kan man få det mesta man behöver via Appstore tycker jag, i bättre fungerande versioner dessutom.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Använder mest det till egna ljud, themes, nes emulatorn samt quake-porten e riktigt najs.
Samt att det kommer 4-5st nya prylar i cydia varje dag. Väntar som mest på scummVM, kommer passa perfekt
Ett måste? Nej
Kul grej? Ja
Risker? Nja, inte direkt, har flashat min en par gånger utan problem, if all goes to shit, bara att återställa i iTunes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Använder mest det till egna ljud, themes, nes emulatorn samt quake-porten e riktigt najs.
Samt att det kommer 4-5st nya prylar i cydia varje dag. Väntar som mest på scummVM, kommer passa perfekt
Ett måste? Nej
Kul grej? Ja
Risker? Nja, inte direkt, har flashat min en par gånger utan problem, if all goes to shit, bara att återställa i iTunes

Jag säger fortfarande att tills folk försökt få garanti på hackade lurar vet vi inte ifall Apple lagt in nån sneaky sak Vem vet, de kanske har nått chip som loggar alla återställningar som görs och skriver in någon slags kod eller liknande? Jag tänker iaf vänta tills vi vet mer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Micron finns alltid

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog låta bli att jailbreaka den just nu. Få av de bra programmen har blivit portade till 2.0. Dessutom lär firmware 2.0.1 komma snart, då måste du ändå jailbreaka igen.

Permalänk
Avstängd

att jailbrake'a tar cirka 1min arbete och ett par minuters väntan, inte direkt en tidskrävande arbete

Permalänk

Att Jailbreaka in 3g nu är lite onödigt, men när alla program blir portade till 2.0 är blir det ett helt annat läge. Just nu är det väl några tweaks, nes-emulatorn och super monkey ball warez som lockar. Fast å andra sidan är det så jäkla enkelt och snabbt så det är lika bra att göra det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Har du AT&T kort eller?

Varför skulle han ha det? Är ju ganska dumt att köra med AT&T då dom inte har något nät här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Varför skulle han ha det? Är ju ganska dumt att köra med AT&T då dom inte har något nät här.

Vad jag vet går det inte att låsa upp sim låset på 2.0 än.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Vad jag vet går det inte att låsa upp sim låset på 2.0 än.

Enbart 3g-telefonen som inte går att låsa upp. På den äldre är det bara köra bootneuter som vanligt.