Nvidia kan ha mörkat problem med Geforce 8

Permalänk
Avstängd

Var är alla "seriösa" nVIDIA fanboys?

Ska nog ramma in min nVIDIA skit kort och hänga det på "Wall of Shame", men den skiten köpte inte jag utan det satt i min HP dator, aldrig köpa färdig dator igen... ville bara ha 21"wide skärmen (kosta 9900kr då)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Can of Woopass!

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Hehe tur att min bärbara har ett Radeon HD2700 och inte ett GeForce 8600M som småsyskonen i den produktfamiljen har

Visa signatur

Every day sends future to past

Permalänk
Medlem

Den grafikkortskretsen som sitter i dessa datorer är väl inte så dyr eller?

Permalänk
Medlem

någon som vill köpa min sony vaio?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Bara jag som inte direkt bryr sig?
Menar, nu har ni svart på vitt, att det är ett ursprungsfel ifall den går sönder inom 3år för att grafikkortet blir överhettat.

Är inte direkt nån nVidia fanboy, kommer nog bli ATI nästa gång just pga prestanda/kr

Permalänk
Medlem

"Inte direkt bry sig" .. vaf*n, en prestandalaptop är inte precis gratis ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
"Inte direkt bry sig" .. vaf*n, en prestandalaptop är inte precis gratis ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Bara jag som inte direkt bryr sig?
Menar, nu har ni svart på vitt, att det är ett ursprungsfel ifall den går sönder inom 3år för att grafikkortet blir överhettat.

Är inte direkt nån nVidia fanboy, kommer nog bli ATI nästa gång just pga prestanda/kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Den grafikkortskretsen som sitter i dessa datorer är väl inte så dyr eller?

linjen som drabbades är nvidias kassako

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Var är alla "seriösa" nVIDIA fanboys?

Förhoppningsvis där alla fanboys är, ati - nvidia - amd - intel - etc, under en sten och gömmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Menar, nu har ni svart på vitt, att det är ett ursprungsfel ifall den går sönder inom 3år för att grafikkortet blir överhettat.

Det säger ingenting. Med tanke på omfattningen av skadan är jag säker på att alla inblandade företag kommer att fösöka slingra sig in absurdum, jag menar, bara att låta fläkten gå permanent och höja fläkthastigheten på laptopmodeller som har garantin kvar ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

AMD bugg i deras phenom processorer bleknar jämfört med detta....

Permalänk
Medlem

Mycket trist, men bra att detta kommer fram. Hoppas det innebär en uppskärpning och en varningens finger för företag som gör liknande saker... Det är ju inte billiga produkter vi pratar om här.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Att grafikkretsen går sönder under användning, observera normalanvändning är givetvis ett tillverkningsfel och detta innebär att tillverkaren är skyldig att på lämpligt vis åtgärda problemet så att produkten blir fullvärdig.
Har själv en av de berörda maskinerna, har installerat Bios-patchar men har tidigare inte märkt något av problemet utan maskinen har varit otroligt sval och tyst medan den nu i sommarvärmen låter fläkten gå mer än vanligt.

Bästa lösningen är givetvis att firmorna som levererat maskiner som kan ha påverkats av problemet informerar kunderna och erbjuder utbyte av grafikkretsen kostnadslöst mot något som inte riskerar meltdown. Räkningen är det bara att skicka till Nvidia, de har 1,2 miljarder avsatt till sådana operationer.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJAJ
Att grafikkretsen går sönder under användning, observera normalanvändning är givetvis ett tillverkningsfel och detta innebär att tillverkaren är skyldig att på lämpligt vis åtgärda problemet så att produkten blir fullvärdig.
Har själv en av de berörda maskinerna, har installerat Bios-patchar men har tidigare inte märkt något av problemet utan maskinen har varit otroligt sval och tyst medan den nu i sommarvärmen låter fläkten gå mer än vanligt.

Bästa lösningen är givetvis att firmorna som levererat maskiner som kan ha påverkats av problemet informerar kunderna och erbjuder utbyte av grafikkretsen kostnadslöst mot något som inte riskerar meltdown. Räkningen är det bara att skicka till Nvidia, de har 1,2 miljarder avsatt till sådana operationer.

Mvh

Jo men vad har man för rätt att få en ny GPU. Dell är en av dom få tillvärkare som bygger ihop GPU på moderkortet

Permalänk
Avstängd

Ajaj detta växer hela tiden:))
Nvidia känns som ett virus just nu:-)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harpa
självklart vill man ju inte räkna med att den pajar, men det går väl att om tre år om den inte redan pajat få den att paja och få en ny dator

Hårtork på grafikkretsen? Funkar ju för att ge xbox RoD ^^

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Väldigt sunkigt att ett stort företag gör så här. Oavsett om det är intel ATI AMD eller något annat. Det är aldrig roligt för de drabbade.

Själv får jag väll vara glad att min laptops klena GPU är ett Geforce 7400 och att jag inte köpt ny bärbar innan skandalen var ett faktum.

Permalänk
Medlem

Sen kanske folk ska lära sig att ta hand om sina laptops bättre också. Många därute som aldrig ens rengör en laptop från allt damm som samlas och speciellt i GPU fläkten

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

The cat is out of the bag... med tanke på att de nu uppenbarligen väl medvetet sålt felaktiga produkter och med tanke på hur fruktansvärt många bärbara datorer som sålts med dessa grafikkretsar känns det som att NVidias undanstoppade 1.2M inte kommer att räcka till på långa vägar. Detta kan sänka ett företag men hoppas inte att det sker då vi behöver konkurrans på marknaden.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Det är ju hur bra som helst för er som har bärbara med de här grafikkorten!
Vill ni ha en ny burk så är det ju bara till att sätta datorn i ett varmt rum gärna i direkt solljus och låta den loopa 3Dmark tills den dör. Alterntivt låta den köra en runda 3dmark i kylen någon gång i timmen för att bygga upp heat cycles.

Ta backup på datan först bara

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Min MacBook blir efter spelsessioner väldigt varm undertill och fläktarna får verkligen arbeta. Jag höjer upp bakdelen en ca 1 cm för att öka på luftflödet under chassit. Än så länge håller Mac'en. Jag har inte sett några tecken på skärmen om att något skulle vara fel. Jag kan ju påpeka att jag spelar väldigt mycket på den. Lätt 6-7 timmar om dagen. Ibland mycket mer. Ibland lite mindre. Minst 2-3 timmar hinner jag alltid med.

Att sälja den känns inte heller schyst när jag vet att den när som helst kan gå sönder. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att detta kommer vara ett tag. Sen kommer Nvidia släppa nya modeller och allt är glömt.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Nästa vecka kommer ATI lägga bud på Nvidia!

Roligast på swec, alla genomtänkta "nyhetskommentarer"

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Förhoppningsvis där alla fanboys är, ati - nvidia - amd - intel - etc, under en sten och gömmer.

Jo det vore en dröm.

Är dock ATI fanboy själv och det har inte slagit fel denna gång av någon anledning

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hur många nyheter och trådar kring detta ska det kräva innan folket här på Swec inser att detta gäller BÄRBARA datorer.

Sen hoppas jag att aktieägarna stämmer nvidia för undanhållande av viktig information. Hade jag en nvidia aktie skulle jag göra det.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Alla vi med Macbook då, där går det inte direkt att bara byta ut grafikkortet mot något nytt, om den går sönder får man ju en till defekt 8600M GT (i bästa fall).
16k och hade räknat med att använda den dagligen i åtminstone 5 år. Nu får vi se hur länge det räcker.

Någon skrev tidigare att alla kommer att glömma det här i och med nästa generationssläpp till bärbara, det sitter ju fortfarande miljoner människor med defekta grafikkort som alla inom ett par år kommer att dö. Det blir många arga människor under en lång tid framöver.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Det är nog bra då kan ati sno till sig marknads andelar.

Hoppas på det upptimala 50/50

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Konspiration mot Nvidia,, det är vad jag kaller det. Min uppmaning till er alla Nvidias trogna anhängare att å ut och köpa datorer som har just de kretserna.

Nvidia You Rule!!!!

Således står ni bakom allt skit som vi har fått stå ut med för att vi tyckte att ATI var mer solid i sin presenation. Tusen på tusen inlägg på detta forum om varför håret skall klyvas på det eller det anda sättet.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoplasm
Konspiration mot Nvidia,, det är vad jag kaller det. Min uppmaning till er alla Nvidias trogna anhängare att å ut och köpa datorer som har just de kretserna.

Nvidia You Rule!!!!

Således står ni bakom allt skit som vi har fått stå ut med för att vi tyckte att ATI var mer solid i sin presenation. Tusen på tusen inlägg på detta forum om varför håret skall klyvas på det eller det anda sättet.

Och så har första fanboi'et vaknat. Välkommen.

Varför ska ni stödköpa defekta kretsar från Nvidia för?

Hoppas att du försöker vara sarkastisk annars är du _något_ pinsam.