Microsoft tjuvkikar på Apple

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Är inte det där en självklarhet som alla redan känner till? och framför allt inte är ett argument som har något att göra med om en "switchad" macägare är nöjd och gärna rekommenderar en mac eller inte.

Jag säger de IGEN för de verkar som de inte riktigt gått igenom vissa huvuden här.
Mac användare är och har alltid varit mer benägna om att tjata om hur fantastiskt Mac och OSX är. De låter som försäljarna själva.
Maddox sida förklarar verkligen vad jag menar.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

varför välja mac?

Enkelt, man har ban så man hinner inte spela mera. allt tar liten platts och ser bra ut i resten av inredningen, det går smärtfritt år efter år, ska inte säga att den aldrig krånglar men den krånglar nästan aldrig.

Jag har haft PC sedan 486SX266mhz var en ny dator.
Efter den var det konstant skruvande och bytande av kort hit och dit, bygga egen dator och spela på den. Har tom. haft kurser i att bygga PC.
Efter många år av småkrångel så bestämde jag mig för att nu räcker det, nu är det slutkrånglat.

Sagt och gjort jag skaffade en iMac 24" och har inte ångrat mig en sekund efter det. Det har även blivit en MacBook 13,3" efter den.

om jag ska vara ärlig så hade jag en del problem med iMacen, den krånglade med mig och gick seegt som sirap (försäljaren garanterade att 1 Gb var tillräckligt till OS X. Det skulle vara mindre minneskrävande än XP.) Efter lite konsultation från en Mac kunnig polare så satt det 4Gb i den och efter det har den gått som en klocka. IMacen har stått på 24/7 i ett år och den blir inte segare av det. Totalt jävla tyst är den också, bara om den pressas hårt och det är en mycket varm sommardag här man fläkten på dagen. På natten nä det är helt tyst hör man den om man anstränger sig för att höra den.

Jag såg att någon skrev att man inte kan byta minne själv på en iMac, det kan man, sitter en liten service lucka under datorn där man sätter i minnet.

Om man absolut vill spela så finns XBOX 360 (så har man microsoft) eller PLAYSTATION 3. Eller så spelar man spel från BLIZZARD (har aldrig släppt ett dåligt spel). Deras spel går nämligen utmärkt på Mac.

En som inte kommer att återvända till den mörka sidan!

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem

Att pilla med datorn är ett val man gör. Finns ingen och inget som tvingar en till det mer på PC sidan...