Månadens datorsystem maj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Därför det är ett cirkapris kanske?
Och hänvisar antagligen till priser inlusive frakt eller över disk.

Hmm ca pris med 600 kr marginal e väll lite å ta i men aa okej om de bara va så enkelt så e de ju bara bra, inga krongligheter me andra ord

Permalänk
Medlem

vad äre för skillnad på dom här corsair minnena?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346193&view=detailed#Pro...

och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338074&view=detailed#Pro...
Som är i månadens datorstytem maj

det övre är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monarchy
vad äre för skillnad på dom här corsair minnena?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346193&view=detailed#Pro...

och http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338074&view=detailed#Pro...
Som är i månadens datorstytem maj

det övre är bättre?

Övre är CL4, undre CL5.

Permalänk
Medlem

och genom minsta extremt stor egenskaper inom data:P
så är väl CL4 bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monarchy
och genom minsta extremt stor egenskaper inom data:P
så är väl CL4 bättre.

Exakt =P. Latency 4 vs 5. Hur stor skillnad det är prestandamässigt kan jag dock inte svara på.

Permalänk
Medlem

är det någon som vet om det är provblem med GA-P35-DS3 och corsairs minnnen??

Visa signatur

Nanabush was the son of the West Wind and the great grandson of the Moon.

Permalänk
Medlem

Budgett variant?

Jag har läst igenom hopplocket av datorpaketet och allas funderingar kring vad man kan byta ut eller inte bör byta ut.

Jag vet inte ifall det här är rätt ställa att fråga på men jag behöver verkligen hjälp att plocka ihop delar till en bra dator. Problemet med maj månads paket är att det är lite för dyrt för mig. Hade behövt hitta ett paket runt 4-5 Kkr. Jag skall inte använda datorn till spel utan som arbetsdator (office paketen, adobe paketen, bokföringssystem m.m.).

Det enda kraven jag har är att den skall vara relativt tyst och ligga runt 4-5 Kkr.

Jag vore för evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att plocka ihop ett paket.

Permalänk
Medlem

Re: Budgett variant?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekorren2
Jag har läst igenom hopplocket av datorpaketet och allas funderingar kring vad man kan byta ut eller inte bör byta ut.

Jag vet inte ifall det här är rätt ställa att fråga på men jag behöver verkligen hjälp att plocka ihop delar till en bra dator. Problemet med maj månads paket är att det är lite för dyrt för mig. Hade behövt hitta ett paket runt 4-5 Kkr. Jag skall inte använda datorn till spel utan som arbetsdator (office paketen, adobe paketen, bokföringssystem m.m.).

Det enda kraven jag har är att den skall vara relativt tyst och ligga runt 4-5 Kkr.

Jag vore för evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att plocka ihop ett paket.

Hej!

Jag tror du får mer svar om du ställer frågan under "Stationära datorer (felsökning och köpråd)" -> "Köpråd" istället.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag byggde en dator som till det stora hela är baserat på detta system (mitt första bygge!). Datorn gick igång utan problem. Imponerade hastighet om man jämför med min gamle Dell maskin. Jag väntade med grafikkort men jag fick låna ett GTS när jag skulle provköra den. Min tanke var att köpa ett 9800GTX men nu läser man ju att både Nvidia och ATI(AMD) har nya på gång, tydligen bara runt hörnet. Ja ja... Man får väl vänta några veckor för att se vilken prestanda och pris dessa kommer att ha. Plågsam väntan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chemicalbrother
Samsung 750 Gig har lägre datadensitet (250 x 3) än diskarna på 320, 640 och 1000 gig som kör med 334 gig densitet. Så 750 gig är ett dåligt val om man vill ha en snabb disk

Är du snäll och förklarar vad dataintensitet innebär. Menar du storleken på det segment som läshuvudet kan läsa ifrån utan att flytta sig, eller är det en bushastighet? Blir det någon anmärkningsvärd skillnad i hastighet och sker det hela tiden eller bara vid vissa tillfällen?

Jag funderar nämligen på att köpa detta system, men om jag ska välja 1tb hårddisk istället snackar vi en hel del mera pengar.

Permalänk
Medlem

Ni skriver att Crossfire funkar bra, men när man läser recensionen på moderkortet står det att man bör tänka om, om man tänkt köra crossfire.

Hur går det ihop? Eller är det kanske jag som är trött?

Permalänk
Medlem

Det funkar bra, men de ger ej full prestanda som jag förstår det..

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan tipsa om ett bra kort till Crossfire?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Är det någon som kan tipsa om ett bra kort till Crossfire?

Radeon HD 4850, har mycket bra pris/prestanda. ca 1550kr/st

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=317896&s=inkfrakt

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=20

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clintan_ttt
Radeon HD 4850, har mycket bra pris/prestanda. ca 1550kr/st

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=317896&s=inkfrakt

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=20

Hehe, kanske borde formulerat mig bättre. Menade moderkort^^

Permalänk

när kommer Junis datorsystem?;)

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma, men bara det kommer i juli så är det väl okej:)

Permalänk
Medlem

Någon info om julis datorsystem?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
Någon info om julis datorsystem?

Det kommer!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Snart är det augusti.
Behöver tips till ny dator...
Annars så blir det en Spider.

Permalänk
Medlem

>.>

<.<

>.<

Permalänk
Medlem

saknar också Junis datorsystem ;/
snart augustio liksom, behöver en redig dator som klarar av allt det nya (senaste spelen..) rätt stadigt på hög grafik före Dreamhack på en lagom prislapp.. ca. 9k-10k

Visa signatur

.- Asus P5Q-E - Intel C2D E8400 @ 3.0GHz - PowerColor Radeon HD4870x2 - Corsair 750W - Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb CL5 - Antec Threehundred -.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott..

Hoppas det kommer 3st istället ;)...

Permalänk

still w8ing.....

Visa signatur

Nunca Est Bibendum

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagicFingers
still w8ing.....

Den som väntar på något gott ...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

... väntar alltid för länge.

Permalänk
Inaktiv

Jag har lite problem med detta paketet..

Undrar om någon har koll på pipen som ljuder från moderkortet när något är fel. Det står med en massa olika kombinationer i manualen, men mitt har bara ett konstant pip och inga "tre långa, en kort" eller liknande. Någon som har förslag till vad detta kan vara för fel?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Chade: kolla strömmen till grafikkortet.

----------

Vad tycker ni? Ska vi fortsätta med samma uttömmande format med massvis av specifikationer och beskrivningar eller ska vi köra på en lite mer kortfattad variant framöver, och istället satsa på flera system?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker att det räcker med en lite mer kortfattad text för varje komponent. Om det skulle hjälpa er att fixa ihop några system snabbare tycker jag helt klart ni ska köra på det.

Det är alltid roligt med flera olika system, men bara den "mest" prisvärda finns med, tycker jag det är okej. I den prisklassen den förra låg på då.

Permalänk

Ja, jag håller med. Det räcker med mer kortfattade texter. Och som ni skriver så vore det intressant med fler olika typer av system.
Jag är i färd med att köpa ett nytt system och saknar era artiklar om månadens datorsystem. Jag är ute efter ett tyst och kraftfullt system, vilket gör att man måste kompromissa en del. Men det vore intressant att få tips från er på sådana här system också.

Visa signatur

______________________________________
antec p180/seasonic 500w.epox 9npa ultra.
amd xp 64 3200+.1024mb ddr.x800gto 256mb