Permalänk
Medlem

hur uppgradera iphone

hej

har en iphone från usa med 1.1.4. nu när jag kopplar in den säger itunes att jag ska uppgradera till 2.0. kan jag göra det i Itunes eller kommer den bli låst då?

//mackiz

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

är inte polare med google just nu.

förstår inte riktigt.

har låst upp min med ziphone och kör 1.1.4.

frågan är måsta jag "formatera" telefonen för att få i 2.0?

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

hur menar du ? Om du synkar i itunes innan du börjar så görs en säkerhetskopia av sms,kontakter, bilder osv... så det blir du inte av med. Själv följde jag inte den guiden utan körde på en äldre sämre guide som fanns innan winpwn 2.0 kom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
är inte polare med google just nu.

förstår inte riktigt.

har låst upp min med ziphone och kör 1.1.4.

frågan är måsta jag "formatera" telefonen för att få i 2.0?

Ett tips: UNDVIK Ziphone! Osäkrare program får man leta efter.

För att kunna köra med upplåst 2.0 kommer allt på telefonen försvinna ja. Ta en säkerhetskopia i iTunes först. Du behöver WinPwn (om du kör windows), xPwn om du kör *Nix (fungerar på windows också) eller PwnageTool om du kör Mac.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

ok

då vet jag

ska försöka med winpwn.

ser svårt ut.

gör winpwn samma sak som ziphone alltså jailbreakar? plus 2.0 och att det blir lite stabilare?

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
ok

då vet jag

ska försöka med winpwn.

ser svårt ut.

gör winpwn samma sak som ziphone alltså jailbreakar? plus 2.0 och att det blir lite stabilare?

yes box! enda grejen e att man får göra några extra grejer själv jämfört med ziphone som gör allt så vitt jag vet?
dock så är ziphone känt för att tex paja wifin och andra mysigheter... sen tror jag han som gjort det lagt ned nu också?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

ok
ska prova här någon dag.

hur säkerhetskopierar man telefonkontakterna?

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
ok
ska prova här någon dag.

hur säkerhetskopierar man telefonkontakterna?

Det gör den automatiskt om du har tex Outlook eller nåt på datorn som den kan synka kontakterna mot.. tror tillomed den kan synka med windows adressbok faktiskt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf