Intel vs AMD - AMD vinner i alla test på höga inställningar

Permalänk
Avstängd

Intel vs AMD - AMD vinner i alla test på höga inställningar

Intel Core2Quad 9450 mot AMD Phenom 9850 Black Edition

grafikkort som används är HD3870 X2

Tyvärr är de flesta spelen inte så krävande men även crysis är med och där får Intel 41.96 i genomsnitt medan AMD får 47.89 i genomsnitt

Enligt de tester som gjorts där så vinner AMD med mer eller mindre marginal på alla speltesten

Game: Call of Duty 4
Settings: 1920x1200, 4xAA 16xAF 4xAA 16xAF, everything MAX
Q9450 = 65
Phenom 9850 = 69

Game: Crysis
Settings: 1280x1024, 1xAA/1xAF, DX9 everything HIGH
Q9450 = Min FPS 22.46, Max FPS 61.71, Avg 41.96
Phenom 9850 = Min FPS 29.82, Max FPS 63.20, Avg 47.89

Game: STALKER
Settings: 1920x1200, 16xAF everything MAX
Q9450 = 83
Phenom 9850 = 84

Game: TDU
Settings: 1920x1200, 4xAA/16xAF, everything HIGH
Q9450 = 45
Phenom 9850 = 47

Game: Half Life 2
Settings: 1920x1200, 4xAA/16xAF, MAX everything.
Q9450 = 295
Phenom 9850 = 300

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Fast vid högre inställningar så brukar ju grafikkortet begränsa prestandan. Kolla här t.ex:
http://www.guru3d.com/article/cpu-scaling-in-games-with-quad-...

I din länk kör de bara 1280x1024 i Crysis också. Intel vinner i alla test utom där grafikkortet begränsar.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Fast vid högre inställningar så brukar ju grafikkortet begränsa prestandan. Kolla här t.ex:
http://www.guru3d.com/article/cpu-scaling-in-games-with-quad-...

PCI Express 1.0 (Ultra är ett gammalt kort om man jämför med dagens)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
I din länk kör de bara 1280x1024 i Crysis också. Intel vinner i alla test utom där grafikkortet begränsar.

Intel klarar inte och leverera lika mycket I/O som AMD. Har du snabbt grafikkort och höga inställningar så kommer FSB'n och begränsa Intel. Desto snabbare grafikkort och högre inställningar desto bättre går AMD i jämförslse med Intel

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
PCI Express 1.0 (Ultra är ett gammalt kort om man jämför med dagens)

Ok. Har sett ett test med 9800GX2 där de både under och överklockade både AMD och Intel processorer. Det var både Dual och Quad-processorer också. 9800GX2 är kraftfullare än 3870X2 som de körde i ditt test också. Länk nedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Intel klarar inte och leverera lika mycket I/O som AMD. Har du snabbt grafikkort och höga inställningar så kommer FSB'n och begränsa Intel. Desto snabbare grafikkort och högre inställningar desto bättre går AMD i jämförslse med Intel

Vi är inte där ännu att Intel's FSB begränsar i någon större omfattning faktiskt. Det är snarare så att AMD's processorer begränsas av deras låga beräkningskapacitet.

Kolla detta test t.ex:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=737&p=0

Se t.ex. när de kör Crysis: http://www.legionhardware.com/document.php?id=737&p=2

En Phenom 9850 är t.om. slöare än en E8400 underklockad till 2GHz när man kör Crysis i 1680x1050 (en högre upplösning än i ditt test för övrigt).

Tittar man längre ner i testet där de kör i 1920x1200 så kan man se att överklockning av FSBn inte ger något nämnvärt. En ökning från 9x333 till 9x400 (20% ökning) ger en ökning av fps från 50.0 till 52.3 (4.6%) med en QX9650.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Vi är inte där ännu att Intel's FSB begränsar i någon större omfattning faktiskt. Det är snarare så att AMD's processorer begränsas av deras låga beräkningskapacitet.

The need for an IMC and why the FSB is dead

Jo FSB'n begränsar när det börjar krävas rejäl prestanda

Vid spel så spelar frekvensen mycket liten roll

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Jaså FSBn begränsar Intel.
Som du ser i ovanstående test så slog en e8400 på 2ghz en Phenom X4 9850 på 2.5ghz.

*Tittar man längre ner i testet där de kör i 1920x1200 så kan man se att överklockning av FSBn inte ger något nämnvärt. En ökning från 9x333 till 9x400 (20% ökning) ger en ökning av fps från 50.0 till 52.3 (4.6%) med en QX9650.*

Verkar inte som att FSBn gör någon större skillnad Gosh. ^

*Har du snabbt grafikkort och höga inställningar så kommer FSB'n och begränsa Intel. Desto snabbare grafikkort och högre inställningar desto bättre går AMD i jämförslse med Intel*

Uppenbarligen inte eftersom Gx2 är ett av de snabbaste singlekorten (om inte det snabbaste) på marknaden och AMD får storpisk. Tvärtemot vad du säger. Dessutom är upplösningen bra mycket högre än i ditt test där de testar 1280x1024.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
Jaså FSBn begränsar Intel.
Som du ser i ovanstående test så slog en e8400 på 2ghz en Phenom X4 9850 på 2.5ghz.

Angående testet på legion så ser vem som helst att det är något där som de gjort för att processorn skall ge större utslag. Alla som vet lite om datorer vet att processorn knappt spelar någon roll vid spel. Samma sak om man tittar på det testet jag länkade till, skillnaderna är små om än märkbara. Läser du testet noga så förstår man det med, de stryper processorerna en hel del och har inte mycket godis på i spelen för att det skall ge större utslag.

Du kommer se större skillnader till AMD's fördel om grafikkortet är snabbare men det är ändå i de riktigt höga inställningarna och mycket grafik påslaget.

Om man ser test på höga inställningar som varierar en hel del på olika processorer så kan man snabbt räkna ut att det är något de gjort, kanske stängt av allt grafikgodis och liknande.

Intel är en snabbare processor så länge de slipper prata med andra delar.
Amd är snabbare när det blir mer kommunikation med andra delar.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

De kör på allt high på hög upplösning.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det finns spel som käkar CPU till frukost, som UT3 tex., så allt beror på vilket spel man skall spela hur kraftfull cpu man behöver.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
De kör på allt high på hög upplösning.

varför har man 0xAA/0xAF
Vilket minne har respektive dator?

Om du tittar på exempelvis crysis testet så ser du att det är mycket liten skillnad på prestandan när de drar upp grafiken:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=737&p=2

bästa score på 1440x900 är 64.7
bästa score på 1920x1200 är 52.3

vad säger det dig? du vet hur crysis beter sig va och hur krävande det är?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
varför har man 0AA/0AF

AA/AF belastar exklusivt grafikkortet på moderna grafikkort, DX10.1-standarden som HD4*** stöder förespråkar "zero-penalty" för AA/AF.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
AA/AF belastar exklusivt grafikkortet på moderna grafikkort, DX10.1-standarden som HD4*** stöder förespråkar "zero-penalty" för AA/AF.

Du menar att det är 100% hårdvarustyrt på moderna grafikkort?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Och att Gx2 är det bäst presterande grafikkortet på marknaden till Crysis.
Dessutom.....

*bästa score på 1440x900 är 64.7
bästa score på 1920x1200 är 52.3*

20 % högre FPS i 1440x900 är inte en bagatell. AMD ligger ju långt efter i de flesta av de testerna. Speciellt när de har klockat upp processorn i 3.6 resp. 4.2.

Quote från din rubrik "Intel vs AMD - AMD vinner i alla test"

mhm jovisst. Skitsnack, luktar AMD fanboy lång väg. Du har linkat ett test skrivet av en privatperson. 1 test.
Milky way har just visat ett test från en mer serriös hemsida där Intel slår AMD solklart.
Kan du vara så vänlig att visa ett serriöst test och inte något hemskrivet eller en wall of text där du själv hävdar att AMD är bäst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
Och att Gx2 är det bäst presterande grafikkortet på marknaden till Crysis.
Dessutom.....

*bästa score på 1440x900 är 64.7
bästa score på 1920x1200 är 52.3*

20 % högre FPS i 1440x900 är inte en bagatell. AMD ligger ju långt efter i de flesta av de testerna. Speciellt när de har klockat upp processorn i 3.6 resp. 4.2.

ta du och läs lite tester på crysis så förstår du att det testet inte riktigt visar verklig fakta. enligt det testet borde det inte vara några problem och köra crysis på 2560x1600
checka denna listan:

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Om du kollar på high så är skillnaden inte speciellt stor mellan t.ex 1600x1200 och 1920x1200. 3-8 fps skillnad... Förstår inte vad du vill ha ut av detta. Du har fortfarande inte visat på ngt serriöst test där AMD slår Intel.
1920x1200 testade de som högst och FPS mässigt ser jag inget fel i deras mätning

-Edit- Quote från din rubrik "Intel vs AMD - AMD vinner i alla test"
Milky boy linkade just en test där AMD får spö vilket direkt gör din rubrik falsk. Dessutom har du själv bara länkat till 1 test där en privatperson hävdar så.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
-Edit- Quote från din rubrik "Intel vs AMD - AMD vinner i alla test"
Milky boy linkade just en test där AMD får spå vilket direkt gör din rubrik falsk. Dessutom har du själv bara länkat till 1 test där en privatperson hävdar så.

Ok, det är nog inte du som skall anklaga mig för AMD fanboy utan jag som kan anklaga dig för Intel fanboy.

Du får gärna posta upp tester som jämför AMD och Intel på höga upplösningar eller på annat sätt krävande spel. Obeservera att jag inte är helt borta på hårdvara så det är ganska lätt och se vad testet faktiskt testar. Kan man inte hårdvaran speciellt bra så går det och lura vem som helst.

Och som jag sagt, ja Intel är snabb så länge den får jobba ostört. Låga upplösningar får man bättre resultat men där spelar resultatet inte någon större roll. Det går utmärkt och spela de flesta spel på processorer som idag ligger på runt 500 kronor i pris om man kör låga upplösningar.

Desto mer avancerad (läs: detaljerad) grafik desto mer kommunikation mellan processor och grafikkort. På intel måste denna trafik gå via FSB vilket gör att latenser ökar. Det går inte och undvika. Intel har bara en väg för att transportera data mellan processor och annan hårdvara

Tuggar processorn bara minne och minnet flyter i långa tåg i samma riktning (stora block) så är den helt ok. Speciellt C2D för det är en bra två kärnig processor. Den går även och få upp i höga frekvenser och givetvis är det också bättre än lägre när något är beroende av processorns hastighet.
Det måste till rätt kraftig minneshantering innan Phenom vinner där så länge det ser ut på detta vis.

När däremot det blir mer varierad trafik, kanske att spelet börjar använda tre trådar istället för två, eller till och med fyra. Kanske två stycken renderingstrådar. Då kommer du ofrånkomligt få "krockar" i FSB'n. Det innebär att den håller på med en överföring så en annan överföring av data får vänta. Mer avancerade spel kräver förmodligen mer minne med, det gör även att cachen blir "förorenad" och minnestrafiken ökar. Detta fenomen visar sig mer och mer desto mer krävande spelen blir, det visar sig snabbare på en C2Q faktiskt men eftersom den har två kärnor extra så kan de maskera det hela.

Ett spel som jag själv är mycket nyfiken på att se i en jämförelse är race driver grid. Inte helt säker men det verkar som detta spel renderar från två trådar. Man borde få se ganska stor skillnad i hastighet där mellan AMD och Intel till amd's fördel om grafiken är avancerad. Fler och fler spel kommer komma som fungerar likartat så det lär dyka upp mer scenarior det krävs hög prestanda mellan processor och andra delar på moderkortet. Förmodligen kommer man se än mer skillnad på de nya 790GX kortet för det är förmodligen ingen vågad gissnig att de fått ner latenser och kanske högre hastighet där jämfört med tidigare varianter

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Fortfarande har du inte linkat några tester där AMD slår Intel från kända källor. Du bara skriver dina wall of text med teori om varför AMD är bäst.
Jag skiter i vilket företag jag handlar ifrån och anledningen till att jag stödjer Intel är för att du springer runt i VARJE tråd på sweclockers forum och skriver "Läs *blablabla* innan du beställer" o linkar till en tråd där du själv skriver massa fakta utan källor om varför AMD är bättre än Intel.
Jag och alla andra har sett dina teorier. Visa PRAKTIK tester där AMD klart slår intel.
Jag har själv AMD och är nöjd med en sådan. Dessutom är deras moderkort billigare än Intels.

DU skriver ju "Intel vs AMD - AMD vinner i alla test" men du kan inte linka ett ända serriöst test där Intel slår AMD!
En mer passande rubrik kanske *Mina egna teorier om varför AMD är bättre än Intel för tillfället*

Du är helt klart en Fanboy för AMD.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
Fortfarande har du inte linkat några tester där AMD slår Intel från kända källor. Du bara skriver dina wall of text med teori om varför AMD är bäst.

Ja helt klart så är sweclockers ett näste för Intel fanboys. Det är kanske inte så många här som vågar skriva mer om fördelarna för AMD. Du märker kanske själv hur starkt intel fanboys reagerar så fort man skriver en enda fördel med AMD.

Du flippar ju själv när jag bara nämner några fördelar för AMD trots att jag faktiskt även säger vad Intel är bra på.

Ja AMD vann alla test på spelen, du kanske förstår att det är svårt och skriva hur långa rubriker som helst. Det är givetvis lite för att skapa "drama" med.

Om du menar kända källor (jag antar du menar sajter på nätet som brukar testa, som kanske brukar få expemplar skickade till sig, som kanske har en hel del reklam med....) så visar du själv på din egen okunnighet vad gäller trovärdighet. Så fort en sajt har reklam eller på något vis är finansierad av andra så måste man ta det de skriver med en nypa salt. Tvärtom är det ofta så att privata speltester är mer trovärdiga. Givetvis måste man granska men de har sällan något och vinna på att visa det ena eller det andra.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Jag har somsagt inte kommenterat vad som är säkra källor. Din källa som du än så länge har publicerat är dock en egenskriven Forumtråd från en tysk pojke och självklart dina egna antaganden och teoretiska *funderingar*.
Intel fanboys som reagerar ??
Detta är inget personligt emot dig men det börjar bli tröttsamt med 1 person som går runt och skriver om AMD och hur gudomliga deras processorer i som i alla tester presterar sämre än intel.

*Du flippar ju själv när jag bara nämner några fördelar för AMD trots att jag faktiskt även säger vad Intel är bra på.*
1. Du har aldrig sett mig flippa
2. några fördelar? Jag kan räkna till sisådär 20 A4 sidor
3. Dina ideer om vad intel är bra på är väldigt få och endast på de ställen man knappast behöver en processor i alla fall.
4. Väntar fortfarande på lite källor som stärker dina teorier.
5. Du vill alltså att folk skall tro på dig mer än 5-6 st av de ledande testsidorna på internet ? Utan att du postar några källor över huvud taget.
6. Jag har inte en ända gång gått in på processorernas hårdvara. Jag har ifrågasatt dina skriverier om att AMD är det ända man borde köpa nuförtiden

Permalänk
Avstängd

Vladir: En fråga till dig, kan du säga en enda fördel med AMD jämfört med Intel?

En annan fråga: Är det inte tröttsamt med alla som bara säger "intel intel intel"?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

amd är biligare, biligare moderkort, bättre mineshantering

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
amd är biligare, biligare moderkort, bättre mineshantering

Men inte tillräckligt mycket billigare, och inte tillräckligt mycket bättre minneshantering men väldigt mycket lägre beräkningskraft och väldigt mycket högre värme/strömkonsumtion.

AMD kan göra grymma processorer igen, men de gör det inte just nu. Hade de gjort det hade jag fortfarande bara kört på AMD, precis som förr.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
AMD kan göra grymma processorer igen, men de gör det inte just nu. Hade de gjort det hade jag fortfarande bara kört på AMD, precis som förr.

Tror du att du skulle kunna avgöra om en dator har en Intel eller en AMD genom att bara arbeta med den?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Inte genom att "spela windows", helt omöjligt, det enda det märks i är tunga spel och tunga program. Jag kör mycket Adobe, 3DSMax och sequencers med många/stora VSTer vilket gör mig till cpu-knarkare. Och spel förstås.

För "vanligt" Windows-jobb blev prestandan nästan ultimat redan med en AMD X2 @~2GHz, allt flyter fint och dubbla kärnor gör att man slipper vissa besvärande väntetider som man kan få med en single-core.

Det enda som märks i Windows med en fyrkärnig processor är att booten efter inloggning i Vista går lite snabbare med en sån än med en dual; när antivirus och brandvägg mm ska laddas så kan man börja använda skrivbordet lite fortare med en quad, men när allt är igång märks ingen speciell skillnad. Förrän man skall köra något tungt på datorn.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag sa ju det, gosh

*Jag har själv AMD och är nöjd med en sådan. Dessutom är deras moderkort billigare än Intels.*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Inte genom att "spela windows", helt omöjligt, det enda det märks i är tunga spel och tunga program. Jag kör mycket Adobe, 3DSMax och sequencers med många/stora VSTer vilket gör mig till cpu-knarkare. Och spel förstås.

Händer det att du kör flera program samtidigt? Isåfall så hade du nog märkt bättre prestanda med AMD. Men det du räknar upp är i princip den enda anledningen till varför det är lönt och köpa en Intel Quad, beräkningsintensiva program som använder lite minne passar intel perfekt.

Själv kör jag mycket virtualisering och många program samtidigt, då är amd klart överlägsna

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir

4. Väntar fortfarande på lite källor som stärker dina teorier.

Hoppas du har gott om tid. Själv har jag lagt ner väntan och traskat vidare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vladir
4. Väntar fortfarande på lite källor som stärker dina teorier.

Här är en lista som visar skalning till flera kärnor i spelet race driver grid, förmodligen det spel som har en av de modernaste spelmotorerna som drar nytta av flera kärnor

LISTA - Sämst först och bäst i slutet

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Den var ju rätt värdelös att läsa, eftersom alla har olika cpu/cpu-klock/olika grafikkort/grafikklock/crossfire/icke crossfire och alla kombinationer av det. Man undrar, kör alla ens Windows? Eller vilket Windows?

Man måste helt enkelt ha en litet mer kontrollerad miljö för att kunna uttala sig.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Listan talade om för oss att ett antal signaturer ägde datorer, men inte så mycket mer.