BFG ger uppretade Geforce-ägare pengar tillbaka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Jag ska regga all hårdvara jag köper framöver. Det är mitt löfte till er om jag så dör pga det.

Det fanns datorer 1876, kulramar hette de på den tiden.

Utveckla ungefär hur du får kulramar till att vara datorer, skulle vara intressant.

För övrigt, det var ganska självklart att det var normalt trollande ifrån dig från första inlägget. Tröttsamt och trökig nivå.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Även eVGA och XFX gör så här

Hmm, who knows, nVidia kanske har fårstått nu att det inte är OK att bedriva ett företag vars affärsidé ligger i att mjölka sina kunder på pengar.

Har alltid varit som så att väljer du alternativet kan du till och med ha råd med andra roliga grejer, eller varför inte skaffa sig en fadder-unge i något tredje välden-land?

Håller tummarna för att hissen kanske äntligen gått hela vägen upp för nVidias ledning nu om tillverkarna är så givmilda.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Hmm, who knows, nVidia kanske har fårstått nu att det inte är OK att bedriva ett företag vars affärsidé ligger i att mjölka sina kunder på pengar.

Eller så är det eVGA, XFX och BFG som mjölkat. Mig veterligen så går nVidia ut med sina prissänkningar ganska långt i förväg så distributörerna borde inte ha jätteproblem med att anpassa sig till detta.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Utveckla ungefär hur du får kulramar till att vara datorer, skulle vara intressant.

För övrigt, det var ganska självklart att det var normalt trollande ifrån dig från första inlägget. Tröttsamt och trökig nivå.

Du missar poängen, inte lönt att förklara då du troligen inte förstår det. Du är troligen för (över)mogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Du missar poängen, inte lönt att förklara då du troligen inte förstår det. Du är troligen för (över)mogen.

Jo du har rätt, jag missar poängen då jag ansåg det vara poänglöst. Hurvida det beror på att jag är övermogen eller inte låter jag vara osagt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Även eVGA och XFX gör så här

Så du menar att XFX och EVGA också kräver en registrering inom en viss tid för att få "cash back"?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Köper man någon produkt av något slag tidigt så får man räkna med att man förlorar pengar, priserna går alltid ner. Att det skedde så tidigt kan väl tyckas snopet men det är en risk man får ta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Så du menar att XFX och EVGA också kräver en registrering inom en viss tid för att få "cash back"?

Självklart, hur ska dom annars veta att du verkligen har köpt ett?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Väldigt generöst av dem.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Sjukt kasst, fan låt dom som var så jävla korkade att lägga ut pengarna på ett så dyrt kort bita i det sura äpplet!

Hmm, råkar va en av de korkade då! Kunde kanske ana en nedgång på priset iom Ati kommer med sina nya gpus. Betalade 4,5k för 280 kortet o nu kostar det typ 3500:-(köpte ett till då) tror iaf dom kommer skyffla på hyfsat i sli när väl dom kommer.. sen behöver ju inte du va lika sur som äpplena

Visa signatur

Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Otroligt givmilt. Men varför denna reglering med registrering? Räcker det inte med kvitto från återförsäljaren. Känns som de enbart gör det svårare för konsument som i slutändan kanske kommer strunta i det om det bara handlar om ett fåtal hundralappar.

Jag tycker det är rätt självklart att dom vill veta serienummer och andra detaljer för att folk inte skall förfalska kvitton och fuska till sig pengar på andra sätt. Som du säger leder det väl till att många inte kommer att orka bry sig också, då behöver dom trots allt inte pröjsa så mycket av det dom sålt för lite goodwill och publicering på Sweclockers och andra ställen.