Datorbutiken kommenterar situationen

Permalänk
Inaktiv

Hoppet är det sista som lämnar människan. Onekligen har datorbutiken någon form av problem annars skulle man inte ändra på ett vinnande koncept.

Datorbutiken har gett mig blandade känslor under åren. I början av 2000 så hade många synpunkter på långa leveranstider. Jag beställde från de nångång vid 2002 och det har fungerat. Fick varorna relativt snabbt, men för min del har komplett.se alltid varit #1. Numera handlar jag även på Dustin, Webhallen.

Permalänk
Medlem

I lager, 1-3 dagars leverans är lite flummigt, det ska antigen stå om den finns i lager hos er eller hos eran leverantör.

Permalänk
Avstängd

Beställde nyss lite saker där som ren sympatiåtgärd.

Sitter man och funderar på att beställa någonting därifrån kan nu vara ett bra läge att få tummen ur handen och beställa därifrån.

Föreslår att alla som gillar Datorbutiken eller i vart fall är förtjusta i låga priser och hög konkurrens gör det samma för att hjälpa dem att ta sig ur den besvärliga situation de hamnat i.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Beställde nyss lite saker där som ren sympatiåtgärd.

Sitter man och funderar på att beställa någonting därifrån kan nu vara ett bra läge att få tummen ur handen och beställa därifrån.

Föreslår att alla som gillar Datorbutiken eller i vart fall är förtjusta i låga priser och hög konkurrens gör det samma för att hjälpa dem att ta sig ur den besvärliga situation de hamnat i.

Samma här... blev en ny dator därifrån 8k

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
I lager, 1-3 dagars leverans är lite flummigt, det ska antigen stå om den finns i lager hos er eller hos eran leverantör.

Leveranstiden beror på vart du bor när det gäller postpaket enl. Postens hemsida. Datorbutikens fixar säkert avtal så varorna skickas direkt till dig från leverantören. Så det blir ingen längre leveranstid när varan finns hos leverantören istället för i deras lager.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Leveranstiden beror på vart du bor när det gäller postpaket enl. Postens hemsida. Datorbutikens fixar säkert avtal så varorna skickas direkt till dig från leverantören. Så det blir ingen längre leveranstid när varan finns hos leverantören istället för i deras lager.

Om de skickar direkt då behövs ju inte datorbutiken mer.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Ett par veckro hit och ett par VECKOR DIT MENAR DU ?

Det bör rimligtvis ta i princip lika lång tid om varan inte ens finns hos distributören utan måste beställas in oavsett vilken affär man handlar hos.

Dustin kommer inte leverera en vara snabbare om inte ens deras distributör har den i lager, hur skulle det gå till tror du?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

4K5 i liggande order så jag drar mitt strå till stacken

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Jag diggar datorbutiken.com. Var ett tag sedan jag handla där nu men det är väl mer för jag inte köpt hårdvara på ett tag, men jag har aldrig blivit besviken när jag handlat där.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Bestämmde mig för att hjälpa, prolle + headset beställt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Om de skickar direkt då behövs ju inte datorbutiken mer.

Inte heller bl.a Komplett.se eller Inet.se då ifall man tänker på det viset.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

Hoppas skitföretaget går umkull.

Permalänk
Medlem

Gillar inte datorbutiken, har fortfarande inte fått min WOLVERINE Sata kabel som Sweclockers recenserade 1 april.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Gillar inte datorbutiken, har fortfarande inte fått min WOLVERINE Sata kabel som Sweclockers recenserade 1 april.

däremot fick du en kompensation istället för kabeln :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Tog och gjorde en liten beställning till grabbens dator, Kingston KVR800D2N5K2/2G 2x1024MB för futtiga 317:-

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

köpte nästan bara på db mellan 2003-2005 eller nått men så var ju komplett billigare ett tag sen 2007 så har dock db varit billigare på det mesta så börjat använda det igen. Tycker inte kundservicen håller samma klass som vissa andra butiker men priset talar för sig själv så länge varorna kommer.

Men skapligt störande när det står att en vara kommer in om en dag och så flyttas datumet bara varje dag så kanske tar 1-2 veckor eller mer, då borde de inte skriva att den ska komma in nästa dag tycker jag.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Snabb service

För mig har datorbutikens kundservice varit bra och svaren har ofta kommit inom en timme, köpte min dator där ifrån och nu har jag beställt en Lan-Bag.

Kämpa på DB

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
köpte nästan bara på db mellan 2003-2005 eller nått men så var ju komplett billigare ett tag sen 2007 så har dock db varit billigare på det mesta så börjat använda det igen. Tycker inte kundservicen håller samma klass som vissa andra butiker men priset talar för sig själv så länge varorna kommer.

Men skapligt störande när det står att en vara kommer in om en dag och så flyttas datumet bara varje dag så kanske tar 1-2 veckor eller mer, då borde de inte skriva att den ska komma in nästa dag tycker jag.

Håller med, stora nackdelen med komplett tycker jag är den dyra frakten. Varför skall Komplett tjäna pengar på det som posten fraktar? "Smygavgift" är vad det är.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Underbart med ett företag som går ut och säger som det är och inte bara sticker under stolen med allting. Jag applåderar datorbutiken för detta. Hoppas fler företag tar efter.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Avstängd

Det hade varit ännu underbarare om de hade svarat på mail eller i telefonen så att jag får veta var min nya förbetalda dator är, på mitt konto på deras hemsida får jag 2 olika besked, sen byter de datum hela tiden för leverans trots att det står leveransklar, har varit trogen kund där i 5 år utan några problem innan och superb service, men detta är nog sista gången jag handlar där, tror t.o. jag ska avboka den där, finns andra billiga ställen

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

när jag ringer till deras kundtjänst säger en röst att numret inte är i bruk.
har returanmält en order pga att sakerna var skadade så dom har produkter för över 3000kr som är mina... Undrar vad man ska göra ?

Dom har uppenbarligen gått i konkurs - men mina grejer finns fortfarande nån stanns... Frågan är hur jag kan få tillbaks det och ta det via tillverkaren eller hur man gör

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd

Jag har äntligen fått tag på dem via teleonen och de säger att jag inte behöver vara orolig, de inväntar fortfarande vissa saker som inte har släppts och det vet jag att det inte har gjorts, det släpps i slutet av nästa vecka (Gigabyte 9800GTX+), så det återstår att se om eb vecka om jag får den

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

fick också tag på dom nu.
de har problem med telefonlinjen, men de skall titta på det.
man behöver inte vara orolig för att de skall konka i alla fall, vilket känns skönt

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Tog och gjorde en liten beställning till grabbens dator, Kingston KVR800D2N5K2/2G 2x1024MB för futtiga 317:-

Jahapp, nu är minnena på väg ser jag på postens hemsida. DB fungerar alltså som vanligt alldeles utmärkt ifall någon nu trodde annat.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Datorbutiken borde öppna upp en fysisk butik centralt i huvudstaden, bara att kolla på hur det för Webhallens butik, är alltid smockat med folk där. Folk som inte är vana att handla över internet kan bekvämt gå dit o köpa över disk.
Sen är det ju alltid bekvämt när man slipper dyr frakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Datorbutiken borde öppna upp en fysisk butik centralt i huvudstaden, bara att kolla på hur det för Webhallens butik, är alltid smockat med folk där. Folk som inte är vana att handla över internet kan bekvämt gå dit o köpa över disk.
Sen är det ju alltid bekvämt när man slipper dyr frakt

Och varför skulle det vara i just "huvudstaden"? Dessa fjollor till 08:or får redan allt och ska alltid vara så jävla bekväma.....och varför skulle de öppna en ny butik när de nyss slagit igen butiker, läs vad DB skriver som svar på deras ekonomiska situation istället

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Den Kungliga Hufvudstaden har ju åtminstone den fördelen att det finns en hyggligt stor potentiell kundbas.
Webhallen är ju i princip ensamma nu, så inte är det någon sådär totalt dräpande konkurrens heller.

Det finns helt klart en poäng i att ha butik iaf (såvida den har lager!), inte så mycket för att slippa betala frakt som för att kunna bestämma sig för vad det är man ska ha, sedan gå förbi butiken samma dag och köpa sakerna.

Visst, Dustin Home erbjuder ju hemleverans samma kväll som fraktalternativ, men det är ju inte direkt gratis.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Fortfarande, varför ska den ligga i just Fjollträsk? Den kan lika gärna ligga i Göteborg i så fall, eller i Malmö, det är ju närmare för dem på en gång, lika stor kundkrets där.....eller bara ligga kvar på nätet, största kundkretsen över huvud taget, spräng bort fjollträsk istället, dessa inbecilla, stöddigga "vi vet bäst i alla lägen" människor behövs inte i alla fall

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
LOL

Verkligen ingenting att skratta åt. Tänk på alla anställda som förlorat sina jobb....