Fyrkärniga bärbara nästa månad

Permalänk
Melding Plague

Fyrkärniga bärbara nästa månad

Det har dykt upp mer information om Intels mobila processorer med fyra kärnor. Två modeller kommer att lanseras redan denna månad – men smakar det så kostar det.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Värt.

Visa signatur

ATI och NVIDIA är lika söta! <:]

Permalänk
Medlem

Dyrt som bara den, men man får ju vad man betalar för. Ska bli intressant att se strömförbrukningen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Dyrt som bara den, men man får ju vad man betalar för. Ska bli intressant att se strömförbrukningen.

Man får inte vad man betalar, för menar du väl?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

lika prisvärt som en 33cl cola för 25kr

Permalänk
Avstängd

äh, min C2D@2.2ghz i min i bärbara står sig ialf 1år till ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Dollar syns inte i modell-listan?

Permalänk
Avstängd

1036 dollar? dang.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen1989
lika prisvärt som en 33cl cola för 25kr

qft, big time

Permalänk
Medlem

Bra med fyrkärniga vid rendering då man redigerar film i HD som börjar bli vanligt. Kanske priserna gått ned då det kommit ett vettigt program som hanterar AVCHD bra.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

som vanligt omotiverat höga priser från intel.

fast målgruppen kanske är sviniga rikemansbarn?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Inte helt fel för oss som jobbar innom IT och kör mycket labbar/testmiljöer i VMware med ett gäng "datorer" uppe samtidigt. Då skulle det inte alls vara fel med fyra kärnor. Billigt var det dock inte, men ett och annat (förhoppningsvis mitt) företag köper säkert en och annan ändå.

Är det den nya snåla designen som är problemet tror ni? Dåligt antal fungerande processorer per wafer = dyrt som satan?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Är det den nya snåla designen som är problemet tror ni? Dåligt antal fungerande processorer per wafer = dyrt som satan?

Främsta problemet är nog den totala avsaknaden av konkurans tror jag tyvärr :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen1989
lika prisvärt som en 33cl cola för 25kr

Prisvärt? En dryck som gör dig fet, förstör dina tänder och gör dig till en diabetiker är inte prisvärt för 5 öre. Drick vatten, inga kalorier, precis vad kroppen behöver plus att vi har världens bästa vatten i Sverige och det är mer eller mindre gratis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
äh, min C2D@2.2ghz i min i bärbara står sig ialf 1år till ^^

Håller med dig, har en C2D 2,4 GHz i min Macbook och det är sällan den maxas. Dock skulle dessa fyrkärniga vara underbart att ha när man håller på att koda om video...

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

satan vad dyra...

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 4st kärnor till? Hur många program och os utnyttjar dem... Har hellre högre frekvens än fler kärnor i dagens läge.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Juventino
[B]Prisvärt? En dryck som gör dig fet, förstör dina tänder och gör dig till en diabetiker är inte prisvärt för 5 öre. Drick vatten, inga kalorier, precis vad kroppen behöver plus att vi har världens bästa vatten i Sverige och det är mer eller mindre gratis![QUOTE]

Jag var ironisk, en 33cl cola för 25kr=svindyrt eftersom normalpris är 10kr. Sen det där med att man blir fet, förstörda tänder + diabetiker är väl aningens överdrivet.

Så länge man dricker lagom mycket (4-6L i veckan?), borstar tänderna ordentligt och motionerar regelbundet så är de nog ingen risk för dom problemen. Men om du nu är så orolig så kanske du skulle låta bli att vara i solen också eftersom man kan få cancer utav uv-strålarna.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Chippen1989
[B][QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Juventino
Prisvärt? En dryck som gör dig fet, förstör dina tänder och gör dig till en diabetiker är inte prisvärt för 5 öre. Drick vatten, inga kalorier, precis vad kroppen behöver plus att vi har världens bästa vatten i Sverige och det är mer eller mindre gratis![QUOTE]

Jag var ironisk, en 33cl cola för 25kr=svindyrt eftersom normalpris är 10kr. Sen det där med att man blir fet, förstörda tänder + diabetiker är väl aningens överdrivet.

Så länge man dricker lagom mycket (4-6L i veckan?), borstar tänderna ordentligt och motionerar regelbundet så är de nog ingen risk för dom problemen. Men om du nu är så orolig så kanske du skulle låta bli att vara i solen också eftersom man kan få cancer utav uv-strålarna.

[/QUOTE]

hehe cola 2,50:- +pant på Willis xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen1989

Jag var ironisk, en 33cl cola för 25kr=svindyrt eftersom normalpris är 10kr. Sen det där med att man blir fet, förstörda tänder + diabetiker är väl aningens överdrivet.

Så länge man dricker lagom mycket (4-6L i veckan?), borstar tänderna ordentligt och motionerar regelbundet så är de nog ingen risk för dom problemen. Men om du nu är så orolig så kanske du skulle låta bli att vara i solen också eftersom man kan få cancer utav uv-strålarna.

Jag förstod att du var ironisk, men jag har fortfarande rätt. "Ingen risk" kan du glömma, 4-6 L i veckan är mycket, hälsosamt rekommenderas Maximalt 33 cl burk i veckan, då är risken väldigt låg.
Det finns en anledning till att fetma är ett stort problem i världens alla i-länder och att diabetiker bara ökar, vad gäller solens strålningar så är Sveriges vanligaste cancer typ malignt melanom dvs, elakartad hudcancer.

Ber om ursäkt ifall du tog illa upp med att jag försökte påpeka att läsk är dåligt. Men du behöver inte komma med pikar och irrationella inlägg för det

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Vad ska man med 4st kärnor till? Hur många program och os utnyttjar dem... Har hellre högre frekvens än fler kärnor i dagens läge.

Dessa är nog inte tänkta till dig. Det är mer tänkt för företag. Precis som )ExecutoR( sa tex för oss som kör wmware med många virtuella igång samtidigt, de som kodar film och gör allmänt "tunga" grejer på sina datorer. Att ha sådan prestanda i en laptop kan ju vara mkt användbart om man behöver mobiliteten.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen1989
Så länge man dricker lagom mycket (4-6L i veckan?)

Omg? Jag dricker knappt 1L?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Jag förstod att du var ironisk, men jag har fortfarande rätt. "Ingen risk" kan du glömma, 4-6 L i veckan är mycket, hälsosamt rekommenderas Maximalt 33 cl burk i veckan, då är risken väldigt låg.
Det finns en anledning till att fetma är ett stort problem i världens alla i-länder och att diabetiker bara ökar, vad gäller solens strålningar så är Sveriges vanligaste cancer typ malignt melanom dvs, elakartad hudcancer.

Ber om ursäkt ifall du tog illa upp med att jag försökte påpeka att läsk är dåligt. Men du behöver inte komma med pikar och irrationella inlägg för det

Take a chill pill.

Gällande nyheten, är ju som sagt priset högt (vilket kommer att sjunka som allt annat), men bara bra att 4-kärniga bärbara dyker upp. Inom kort hoppar nog div. företag (läs; Alienware) på trenden.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka ha en sån kloss hemma (antar att den kommer bli rätt stor) Jobbar mycket med videoredigering, 2d, 3d så den skulle passa fint! Får vänta på att apple spottar ut en ny macbook pro med samma spec!

Klart att det är dyrt, är dom först med dem kan dom kräma på priset lite också. Tycker jag helt klart att dom ska göra!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 925
Skulle kunna tänka ha en sån kloss hemma (antar att den kommer bli rätt stor) Jobbar mycket med videoredigering, 2d, 3d så den skulle passa fint! Får vänta på att apple spottar ut en ny macbook pro med samma spec!

Om du bara ska ha den hemma, så kan du väl lika gärna ha en vanlig stationär, eller hur ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Edit:

Mitt fel ^^ Blir till att lägga sig o sova ut tills man ser ordentligt

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Står inte klockfrekvensen lite fel ? Kan inte tänka mig att Extreme processorn är den sämsta

Läs nyheten ordentligt, extreme-processorn är den mobila processorn med högst hastighet. Core 2 Quad Q9550 är bara med för att jämföra priset med en stationär fyrkärnig.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

priset är ju inte så konstigt egentligen..
hade jag varit först med nåt hade jag också tagit bra betalt för den produkten - man är ju inte dum.
entusiaster betalar gärna för att vara först med nåt - alltid ha det senaste och då får det kosta vad det vill i många fall.

att sätta dessa CPU:er i Bärbara Workstations är nog mkt värt för företag som håller på med avancerad 3D-CAD där prestanda över huvud taget behövs...

Dyra - ja!
jag köpa? nej..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Omg? Jag dricker knappt 1L?

har inte druckit det på 8år xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Alla företag kämpar för att hålla priserna uppe på bärbara datorer. Eftersom det är litet så tar vi överpriser.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Jag förstod att du var ironisk, men jag har fortfarande rätt. "Ingen risk" kan du glömma, 4-6 L i veckan är mycket, hälsosamt rekommenderas Maximalt 33 cl burk i veckan, då är risken väldigt låg.

Risken för exakt vad? Drycken gör en inte fet, och man får inte diabetes av överdrivet sockerintag.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.