Radeon HD 4850 med ljudlös kylning

Permalänk
Medlem

kör accelro s1 på mina 3870 passivt. helt underbart. har visserligen en fläkt på sidan av chassit som trycker in lite luft. men endå

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Jag bytte till Acellero s1 på min sapphire hd4850.
Tidigare var den på cirka 85-90 grader men nu är den på cirka 35-40.
Jag tyckte det var himla svårt att byta med tanke på att man var tvungen att såga av en del av original kylaren till VRM prylarna. Jag var till och med lite orolig att jag skulle misslyckas på ett eller annat sätt när jag bytte, men allt gick ju bra som tur är.
Om jag skulle göra om det skulle jag vänta tills jag var säker på att den acellero s1 jag köpte supportade hd4850. Den nyaste modellen gör det men hur ska man vara säker på att man får den när man handlar i internet butik?

Edit: Nu är bara frågan om Crossfire bryggan får plats, heh.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om mitt 4870 ligger runt 80 grader? Varmluften blåses ju ändå direkt ut från lådan.

Och någon fläkthastighet tänker jag inte pilla med, för det är redan grafikkortet som låter mest i datorn idag. Eller man kanske till och med kan sänka? Fast då blir det jobbigt så fort man startar ett spel så lämnar nog mitt kort ifred.

Väntar på en bra tyst kylarlösning till 4870...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Ni som köper ett nytt 4870 och inte vill krångla med nya kylare kan köpa ett msi eller asus http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6089&page=5

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk

hur länge kommer det att dröja till det här kommer ut ?

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------