Geforce 8800 GT och 9800 GTX kan vara defekta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, du erkänner direkt.

Skriver bara negativt om ATI fast nVIDIA är slagen igen

Nej, jag funderar faktiskt på att köpa ett 4870 x2, nu när det kommer löning. men erfarnhet av 2900xt så låter det som f*n. Det verkar som det har ändrat på sig nu

Permalänk
Medlem

Ingår de nya 9800gtx+ korten också som defekta då?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Nej, jag funderar faktiskt på att köpa ett 4870 x2, nu när det kommer löning. men erfarnhet av 2900xt så låter det som f*n. Det verkar som det har ändrat på sig nu

Huh, tur att du inte tog åt dig av mitt inlägg.. glömde -> <-

Nej men det är förståeligt om man köper det bästa kortet, det är ju inte "fanboy".. jag föredrar alltid ATI, yep en fanboy

Men jag förstår inte varför betala massa pengar på något som skulle kosta mindre med bättre prestanda.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Visste att de va nåt skumt med nVidia skräpet jag köpte....
Krashade och fick blåskärm nästan hela tiden när jag spelade... Tempen gick upp till 95 grader men fläkten låg på 29% hela tiden. Jag var oxå tvungen att göra en fläktprofil i Rivatuner för att överhuvudtaget kunna spela. Men så slängde jag bort hela originalskräptornadokylningen och köpte ett vf1000 istället :D:D Ligger aldrig över 55 grader under hård press nu och funkar precis som det ska.
Men ska man bli tvungen att köpa tredjepartsgrejer för att kunna använda grejerna!!!

Jag skulle tippa att den här storyn är fullständigt sann efter egen erfarenhet...

Med alla problem som Ati och nVidia har haft med sina kort nu ett tag så hade det varit ett perfekt tillfälle för en ny agerare att hoppa in å ta över marknaden hehe.

Intel Larrabee någon??

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Preddan72
Kört med Leadtek's 8800GT sedan det kom och har inte haft några problem. Dock kan jag av egen erfarenhet säga att Gigabyte's 8800GT inkommer väldigt ofta på service pga defekta kretsar. Dock skall det ju inte vara någon skillnad...

När jag sommarjobbade på en lokal datorbutik för inte så länge sedan så upplevde jag samma sak. Trots att jag bara var där 4 veckor så kom det in ca 3 st 8800 gt's som var defekta. Och det ska även tilläggas att den datorbutiken inte sålde så där värst mycket. Jag tror till och med att det var det enda modellen som skickades in på garanti under den tiden jag var där.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hmm... Tycker mitt leadteck 8800gts 512mb har varit lite skummt.
ett tag innan jag uppdaterade drivrutinerna så hadde t.ex ikonerna på skrivbordet "skuggingar" (åt höger) Ja allt var skuggat. All text på nätet, alla fönster man hadde upp... men som sagt det slutade vid när jag bytte drivrutiner för kortet. Tur var nu det. (vet att detta inte gäller 8800gts men ändå...)

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket som ska krävas innan de går i konkurs?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Undra hur mycket som ska krävas innan de går i konkurs?

Hoppas inte för mycket, det fanns en tid då ATI var ledande och dyrast.. sen vände det och nu gjorde det igen.

Försvinner nVIDIA så blir kanske AMD/ATI dyra som bara fan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Kan felet (felen) bidraga till att korten ibland bara lägger av och sluta sända bild? Det händer mig då och då, vilket är enerverande och kräver omstart av datorn.

Permalänk

Helt obekräftade rykten. Om detta blir inte bekräftad av någon annan så är det bara ännu mer dynga från The Inq och trollet Charlie.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Någon som vet om detta blivit bekräftat av nvidia eller någon annan?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|