SweClockers foldinglag begär förstärkning

Permalänk
Medlem

jag kör GPU-klienten med nvidias beta
och jag ser att den även använder processorn, men bara ena kärnan.
någon som vet hur man ska göra så att den kan använda bägge?

Permalänk
Medlem

Jag blir inte riktigt klok på vilken klient ja bör köra!

jag har en Q6600 och ett 8800Ultra, för tillfället kör jag "den rekommenderade" klienten men den verkar inte så värst effektiv

Vad jag förstått så är GPU klienter mer effektiva?
Finns det någon som använder både CPU och GPU?
Har datorn på 24/7 iaf så, kan man köra på CPUn när man sitter vid datorn och båda två och när jag inte är hemma?

Tack:)

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Oj, här var det fortfarande aktivitet Vill ni diskutera folding hoppa gärna in i vår forumdel istället, där får ni garanterat mer uppmärksamhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Är det värt att folda på en PowerMac G4 2*867 Mhz (motsvarar gissningsvis ungefär 2*1,7 Ghz Pentium 4) eller är det bara slöseri med ström?

Känns som att den inte skulle tillföra så mycket med tanke på GPU-klienter etc.

Om alla tänkte att just deras dator inte gör så stor skillnad i det stora hela så blir det en hel del outnyttjade datorer världen över. Men visst, för PPD/watt så är en GPU väldigt mycket mer effektiv ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilleoh
någon som vet hur man ska göra så att den kan använda bägge?

För det ändamålet kan du använda Set Affinity II. Är dock osäker på om det gör någon skillnad, men testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithen2
jag har en Q6600 och ett 8800Ultra, för tillfället kör jag "den rekommenderade" klienten men den verkar inte så värst effektiv

Vad jag förstått så är GPU klienter mer effektiva?
Finns det någon som använder både CPU och GPU?
Har datorn på 24/7 iaf så, kan man köra på CPUn när man sitter vid datorn och båda två och när jag inte är hemma?

Kör GPU2-klienten på din 8800Ultra (~4700PPD) och på de andra tre kärnorna kör SMP-klienten (~1500PPD). Klienterna finns här. Om du har fler frågor, så besvaras de snabbare här

Permalänk
Medlem

Kör GPU2-klienten på din 8800Ultra (~4700PPD) och på de andra tre kärnorna kör SMP-klienten (~1500PPD). Klienterna finns här. Om du har fler frågor, så besvaras de snabbare här [/B][/QUOTE]

Tack ska du ha, ska fråga i rätt forum nästa gång!

Visa signatur

mehp

Permalänk
Avstängd

Plats 2058 efter en halv dags körning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithen2
Tack ska du ha, ska fråga i rätt forum nästa gång!

Np, du får gärna fråga här också. Hoppas det löser sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1lg@dd
Plats 2058 efter en halv dags körning.

Då är iofs inte de senaste 24 timmarnas poäng inräknade. När statistiken är återställd (efter strömavbrottet på Stanford igår) så lär du förmodligen klättra väldigt snabbt i listan

stats update in progress

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

Då är iofs inte de senaste 24 timmarnas poäng inräknade. När statistiken är återställd (efter strömavbrottet på Stanford igår) så lär du förmodligen klättra väldigt snabbt i listan

stats update in progress

Nja, har som tidigare sagt hittat igen mitt gamla team, så mina "units" hamnar där istället. Dock är det ju iaf för samma syfte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1lg@dd
Dock är det ju iaf för samma syfte.

Visst är det så Fold on!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Viewern ("grafen") är lite buggig just nu, så folk rekommenderas att inte köra med den om den beter sig konstigt.

Du får gärna skapa en tråd i vår nya forum-del om du fortfarande har bekymmer.

Du behöver bara en fungerande drivrutin och folding-klienten för att kunna köra. Viewern ("displayen"), behöver du inte ha uppe. I själva verket foldar den långsammare om du har den uppe, plus problemet med att den i nuläget har en tendens att krascha.

Vilken drivrutin har du? 8.7?

Du kollar i "fel" lista Här är den "korrekta" -> http://fah-web.stanford.edu/teamstats/team37451.html

Hade någon 1år gammal tills igår, då jag äntligen fick reda på att 2000 serien och uppåt finns inte drivrutiner till AGP... Men på tillverkarens sida fanns det, det var ju inte självklart.

Får la testa på nytt nu snart.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd

Kollade just mina stats,äntligen är man med bland top 500:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Tror jag får rycket på Fahmon snart :P.

Får felmeddelandet: This application has failed to start becouse cudart.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

Hjälp uppskattas, självklart foldar jag ändå men skulle varit roligt om man vetat ungefär vart man ligger i jämförelse med er :).

Kom på att det kanske var nVidia's cuda som krånglade, ska testa att ominstallera.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

Såja, nu är min dumburk med igen. Tråkigt att inte det finns gpu mjukvara till 7900.
Har iaf en kärna åt folding så. Alltid något.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piinmu
Tror jag får rycket på Fahmon snart :P.

Får felmeddelandet: This application has failed to start becouse cudart.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

Hjälp uppskattas, självklart foldar jag ändå men skulle varit roligt om man vetat ungefär vart man ligger i jämförelse med er :).

Kom på att det kanske var nVidia's cuda som krånglade, ska testa att ominstallera.

Jag har också stora problem med fahmon,har inte lyckats dra igång en enda stats:((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Kom igen nu alla clockers, vi behöver förstärkning!

Vi är under svår attack och kommer att bli omkörda om 7-8 dygn om ingenting görs snart.. Så, sitter du på ett eller flera Nvidia/ATI-kort - kom och hjälp till!

Foldingteamet har ett eget subforum där vi gladeligen hjälper dig med alla frågor du kan tänkas ha.. Titta under forumindex och "Övrigt" så hittar du hem. Eller klicka här!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Jag har också stora problem med fahmon,har inte lyckats dra igång en enda stats:((

Har det löst sig? Vad var problemet? Jag har komponerat ihop en guide som kanske kan vara till hjälp -> FahMon-guide