SweClockers semestertävling avgjord

Permalänk
Medlem

Tack allihopa:) och stort Grattis till 2:a o 1:a pristagarna!!

Detta vart räddningen på en annars useldag!!

Woot

Permalänk
Medlem

Grattis!!, men det känns som att priserna har tappat i värde :S

Permalänk
Medlem

Grattis.

Tycker att ett inbyggt program i moderkortet som express gate fast med oc stabilitets test funktioner för ram , nb och cpu är något de flesta överclockare vill ha. Det är något iallafall jag vill se i kommande moderkort då det underlättar och minskar tiden som går åt när du stabilitets testar för stabila oc.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Grattis på er! Jag hade förövrigt samma idé som tredjepristagaren men jag behöver nog inte prylarna lika mycket. Dock köper jag gärna ett kort med den featuren.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Japp, som de flesta andra säger: Grattis

Men kan inte alla andra skriva vad de hade för idéer (om ni kommer ihåg dom)

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellehbg
Japp, som de flesta andra säger: Grattis

Men kan inte alla andra skriva vad de hade för idéer (om ni kommer ihåg dom)

Jag hade att man kunde ha alla strömkontakter på baksidan för att få snygga kabeldragningar.

Permalänk

Oh jäklar, det förväntade jag mig inte. Kom på idéen på två minuter

EDIT: Får köra lite DDR3 minnen nu då, blev lite förvånad över hur pass mycket dom har sjunkit i pris sen jag kollade för ett halvår sen.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellehbg
Japp, som de flesta andra säger: Grattis

Men kan inte alla andra skriva vad de hade för idéer (om ni kommer ihåg dom)

jag ville ha 2 uppsättningar RAM-minne där man kan ladda 1 OS i varje och växla mellan dem med knapp/kortkommando. detta ger 2 datorer men man behöver bara använda 1 uppsättning CPU/GPU/nätagg/moderkort/etc. och det skulle gå ögonblickligen att växla vilken dator man arbetar med. mellanlagring av CPU-cache och skrivrättigheter till filer på hårddisken skulle skötas av en separat krets.

säkert flera daytraders och liknande som sitter med flera datorer men bara jobbar aktivt på en. detta halverar elförbrukningen direkt då den sekundära datorn inte förbrukar ström då den bara ligger som ett laddat OS i RAM-minnen.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Wow! vilka jäkla ideér Ladytech och Ramz hade! Det är grejer som jag verkligen har drömt om, speciellt att kunna se datorns energiförbrukning i datorn.

Dom ideérna har snurrat i mitt huvud tidigare, synd att jag inte lycakdes komma på dom medan tävlingen pågick

Grattis till alla vinnare!

Ja wildcover om du vill se din dators elförbrukning så kan du ju köpa en elförbruknings mätare, men då ser du hela datorns elförbrukning och inte induviduela komponentera som moderkort eller grafikkortens elförbrukning.

Ja men att se i datorn är så klart mycket bättre ideé ;).

Ja faktist så är jag lite sur då jag tyckte min ideé var mycket bättre (ska ej nämna min framtida patenterade ideé) men jag van ej :(.

Men man ska ej vara en surpuppa så grattis till vinnarna

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

WHYYYYY (not) MEEE?!

Permalänk

Grattis till vinnarna !!

Mitt bidrag bestod av att bla sätta ALLA kontakter på baksidan av MK för att på så sätt få en snyggare och mer " ren " dator.

Hade även en ide om att belägga hela moderkortet med en värmekänslig färg som sedan ändrar färg beroende på temperatur, på så sätt kan man optiskt lätt se vilka områden som bör kylas bättre.

Meen åter igen...grattis alla vinnarna

//Patrik.maria

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

grattis!
men kan faktiskt hålla med om att några idéer jag hört här låter vettigare. men men
sen undrar jag bara.. stod det ingenting om ett visst antal ord/stavelser som max? framförallt det sista förslaget ser ut att vara ganska långt. minnet har iofs alltid varit bra men kort, kan ha fel som vanligt.

stort grattis fortfarande! Det var endå bra mycket bättre idéer än min!

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Inaktiv

håller med Euerka, det stod definitift nånting om ett begränsat antal stavelser....

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
håller med Euerka, det stod definitift nånting om ett begränsat antal stavelser....

Öhh.. Ja verkligen. Kommer ihåg att jag var tvungen att förkorta min egna idé som kanske bara var några rader.

Här ser man dock att vinnarna använt sig av jäkligt många rader.
Aja som alltid i internet tävlingar har det säkert fifflats ngt... Vinnarna har iaf överskridit "antal tecken" gränsen för länge sedan!

Permalänk
Medlem

Sket i tävlingen när det inte var ett AMD moderkort man kunde vinna:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Även om jag inte vann är jag lite halvstolt då jag hade ungefär samma ide som vinnaren (på enkelt sätt ändra strömstyrka på kontakterna).

Min ide fokuserade mer på just fläktkontakterna för att påverka dess rpm. reglagen skulle antingen sitta direkt vid kontakterna eller på en separat kontroll på ett mer tillgängligt ställe.

Permalänk
Medlem

Jag hade en bra ide tyckte jag, men jag kanske inte förklarade den så bra

Tänkte det vore fräckt att ha ett inbyggt virtualiseringssystem för att köra mer än ett OS samtidigt på samma hårdvara. Kunde t ex på ett smidigt sätt använda en dator till två eller fler arbetsplatser samtidigt.. Eller köra två OS samtidigt (två skärmar, eller en switch/kortkommando för att växla mellan miljöerna) utan att behöva ha det ena virtualiserat under det andra. Vore ju jättesmidigt att kunna boota om vilken man vill utan att den andra går ner.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Grattis till er :=)

Om någon av er vill sälja ett moderkort så säg till ;D

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Heh jag hade exakt samma idé som ladytech men jag vågade inte skicka in något

Grattis vinnare!

Permalänk
Medlem

Wow, det kom som en liten chock. Idén har jag gått och klurat på sedan gymnasiet. Som civilingenjörsstudent har det med åren blivit mer och mer uppenbart hur gynnsam en dylik port vore. Sedan handlade det bara om att skriva ned idén på en lunchrast på sommarjobbet.

Tack Sweclockers, Asus och alla användare på forumet.

Permalänk
Medlem

Hehe... Roligt att läsa folks idéer :)...

Jag tipsade om att det borde gå att koppla ihop flera moderkort och på så sätt få ett slags hårdvarukluster som inte skulle behöva konfigureras utan funka precis som Crossfire/SLI gör nu - den utvecklingen har ju gått bra så jag tänkte att man skulle ta steget till moderkort/processorer också

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Även om jag inte vann är jag lite halvstolt då jag hade ungefär samma ide som vinnaren (på enkelt sätt ändra strömstyrka på kontakterna).

Min ide fokuserade mer på just fläktkontakterna för att påverka dess rpm. reglagen skulle antingen sitta direkt vid kontakterna eller på en separat kontroll på ett mer tillgängligt ställe.

ehhrrmm, å de finns ju inte lr så...

Permalänk
Medlem

Buuuuuuuhhhhhäääääääää! Jag vann inte :O....
Får trössta mig med att hämta min nya dator idag :D..

Dock så var inte mitt bidrag så bra (A)

Grattis till vinnarna!!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2