Hydra utmanar SLI och Crossfire

Permalänk
Medlem

Tveksamt. Det känns som ett Sonysyndrom:
Visa en produkt med massor av löften, men visa ingenting från verkligheten.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nu finns mer information: http://www.pcper.com/article.php?aid=607

Om jag fattade det rätt så "kidnappar" Hydra APIerna för DirectX och openGL och sorterar ut objekt för rendering i de olika GPUerna, efter renderingen kopieras datan från det långsammare kortet till det snabbaste (förodligen rätt in i framebufferten) så det kortet ritar upp hela bilden.

Coolt.

Borde det inte vara en hyffsat enkel sak att stoppa in i drivrutinerna bara? Dedikera en CPU kärna till att sortera objekt och resten till spelet som ändå inte funkar flertrådat.

Catalyst 8.9 tror jag innehåler detta. (Hoppas!)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Dedikera en CPU kärna till att sortera objekt och resten till spelet som ändå inte funkar flertrådat.

Men det är nog betydligt lättare att utföra för grafikberäkningar, då de normalt är relativt oberoende av varandra. Automatisk parallellisering skulle man annars kunna utföra direkt vid kompilering, men trots mycket forskning har man inte lyckats särskilt bra när det gäller generella program.

Permalänk

skulle den komma som ett pci 2 kort?

Visa signatur

ÐeviL