Bilder på Radeon HD 4400 och 4600

Permalänk

50 till höger och 70 längst bak tror jag. 3450 är iaf lågt precis som det till höger vilket tyder på att det sämst presterande är tänkt att passa HTPCs. Lägg märke till flänsen under plasten på lågprofilkortet. Den påminner starkt om ett moderkort till nehalem som var på bild här nyligen. Det är böjda fenor i vilket borde öka kontakten mot luften väldigt effektivt och samtidigt också styr luften i önskad riktning. Det konstiga är dock att jag inte ser hur fan de kan tillverka dessa. Normalt formsprutar man aluminium dvs man värmer det så det är lite mer medgörligt och sedan pressar man det genom ett munstycke till en lång stång som man kapar i mindre bitar. Detta gör att de blir extremt billiga att tillverka. Denna böjde form måste dock vara gjuten eller fräst vilket borde kosta avsevärt mkt mer. Koppar går dock inte att formspruta vad jag vet så det måste alltid tilvlerkas på annat sätt. Kanske har dom blivit så duktiga på att gjuta att det går att göra det tillräckligt billigt...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Vet nån ungefärlig relese? Eller stog de i nyheten?

Och vad drar 9600gt? Det ja har behöver iaf en sladd in i sig.
Men på bilden kan ja ej se nån sån kontakt.

Hoppas de blir billigt så man kan byta till ett singelslott kort som är kortare så man får plats med hårddiskarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
bara inte ATI börjar göra som nvidia och vräka ut grafikkorts konfigurationer så man blir helt snurrig

håller med, hoppas att ATI fortsätter med det dom gör nu, billiga, bra och kraftfulla kort, enkelt att "hålla" isär alla modeller. Äger upp Nvidia med busslängder.

Det blev ett Club 3d HD4870 kort för min del

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
HD 4650 TDP 55W
HD 4670 TDP 70W

Ja, de siffrorna ja. Och ett 9600GT ligger på omkirng 60W enligt http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354. Vet inte om de är direkt jämförbara med dessa TDP värden dock. Någon som vet?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB