Gigabyte anordnar överklockningstävling

Permalänk
Avstängd

Alldeles för restriktiv tävling för att det ska vara intressant, skulle ju för fasen få inhandla ett helt nytt system för att kunna deltaga.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

hur mycket kan man få upp sin gamla prescott i tror ni?
provar väl lite när jag kommer hem! inte för att jag tror på taiwan men roligt i alla fall.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Kanske man ska ta och ställa upp då.. Inte för att jag tror att jag kommer vinna något alls med en E2160 @ typ 3.4ghz på ett P35-DS3 och 800mhz corsair minnen.

Permalänk

hehe, har gigabyte mobo, men resten är fel

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Köpte mitt moderkort 12 dec 07.
Synd, för annars hade jag vunnit

Nja, 3.2 må vara ambitiöst men polarn fick upp sin E2140 i smått rabiata 4480mhz på ett P35-DS3 med vattenkylning, och den var faktiskt stabil, ett tag

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Hejsan alla! Jag vill bara förtydliga att det krävs inte att man köper ett nytt moderkort eller grafikkort för att få tävla i GIGABYTE Cup. Du kan köpa vad som helst från oss. Vi är också öppna för att dela ut något "Wild Card" för en riktigt duktig överklockare som använder GIGABYTE även om man inte köper under kampanjperioden. Hör av er till oss via registeringsformuläret på tävlingen.

PS. Vi gillar att läsa kommentarer för vi vill lära känna alla våra bästa och ibland sämsta sidor. Tackar! Joachim Davidsson GIGABYTE United i Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Är engineering samples gjorda med mer precision eller?

Man ska ha en Celeron Cedarmill, de klarar visst upp till 8.1GHz, mao 164% överklockning.

http://www.ripping.org/database.php?cpuid=528

INGET klår dom, straight way to Taiwan.

Edit: Det är bara så galet, mohahaha.

Ingen som checkat in Cedar Mill De äger mohahaha. Kan inte låta bli men 8.1GHz hehe.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ingen som checkat in Cedar Mill De äger mohahaha. Kan inte låta bli men 8.1GHz hehe.

Jag hoppas ni förstår att det resultatet inte kvalar i tävlingen...

Permalänk
Medlem

Nej inte det men detta är en lista över de bästa överklockningarna i världen och Cedar Mill processorerna har tagit typ de första 7-8 platserna.

Då kan väl någon skaffa en Cedar Mill och en Gigabyte bräda och vinna hela skiten, jag tror inte NÅGON får upp en modern CPU till 8.1GHz.

Edit: det kanske finns någon restriktion om hur ny hårdvaran ska vara?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Nej inte det men detta är en lista över de bästa överklockningarna i världen och Cedar Mill processorerna har tagit typ de första 7-8 platserna. Då kan väl någon skaffa en Cedar Mill och en Gigabyte bräda och vinna hela skiten, jag tror inte NÅGON får upp en modern CPU till 8.1GHz. Edit: det kanske finns någon restriktion om hur ny hårdvaran ska vara?

Står i reglerna att ES (engineering sample) är förbjudet.

Dom kommer ta hänsyn till vilken utrustning du har så att alla får samma förutsättningar att vinna.

Någon som vet hur i helvete man får tag på Serial number??

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

GIGABYTE anordnar överklockningstävling

Hejsan alla! Det är ganska många överklockningstävlingar som endast är fokuserade på resultat och då låter man tävlande komma med specialutrustning som bl.a. diskuterats på detta forum. Jag vill bara förtydliga att när det gäller GIGABYTE Cup så är vårt fokus vad "vanliga" användare kan göra med "vanlig" utrustning. Vi kommer sedan avgöra vad vi tycker är de bästa resultaten som går till Nordenfinalen.

Nordenfinalen kommer sedan ske med identiska moderkort, processorer, minnen etc till alla tävlande så ingen kan ha fördel med någon specialprodukt. Alla kommer ha exakt samma förutsättningar. Bäste man eller kvinna vinner sedan en resa till Taiwan för världsfinalen. Alla finalister och många fler kommer dock få priser i denna tävling.

Lycka till!

Joachim Davidsson GIGABYTE United i Sverige

Permalänk
Medlem

Glöm inte att idag är det den sista dagen för att skicka in resultat

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

GIGABYTE Cup - Överklockningstävling

Idag är sista chansen till att anmäla sig till GIGABYTE Cup men är det någon som har svårt eller missat kan skriva till mig på joachim@giga-byte.se men senast måndag förmiddag, OK?

Lycka till!/Joachim

Permalänk
Medlem

Jag blev finalist!
Och om jag e den ende från sweclockers får ni heja på mig

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet hur det gick igår?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Är det ngn som vet hur det gick igår?

Allt jag vet är att en bra polare till mig ska till Taiwan, man är så stolt
Ekberg heter han, trollhättebo!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag kom två, vann en Intel Extreme X6800, men fick byta den till ett P45-DS4. Tur det Vann också ett presentkort på 500kr.

Ekberg kom upp i 4,6 ghz, jag kom upp i 4,44. Han som kom trea kom upp i 4,38 (eller nåt sånt). Tror dom andra två hade feta problem. Alla lyckades dock med 4 ghz på första försöket.

Blev kanske lite väl mycket lekande med flytande kvävet. Vi fryste ner en pizza till ca -170*C och knackade sönder den i bitar med en snusdosa, åt kvävekokad energidryck (smakade piggelin, men man kunde inte andas med skiten i munnen).
Jaja, det var kul och jag tackar Gigabyte för en trevlig dag

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag kom två, vann en Intel Extreme X6800, men fick byta den till ett P45-DS4. Tur det Vann också ett presentkort på 500kr.

Ekberg kom upp i 4,6 ghz, jag kom upp i 4,44. Han som kom trea kom upp i 4,38 (eller nåt sånt). Tror dom andra två hade feta problem. Alla lyckades dock med 4 ghz på första försöket.

Blev kanske lite väl mycket lekande med flytande kvävet. Vi fryste ner en pizza till ca -170*C och knackade sönder den i bitar med en snusdosa, åt kvävekokad energidryck (smakade piggelin, men man kunde inte andas med skiten i munnen).
Jaja, det var kul och jag tackar Gigabyte för en trevlig dag

grattis

synd att du inte van men det kanske inte spelar så stor roll du hadde en rolig dag samt att du fick ett gratis moderkort

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
grattis

synd att du inte van men det kanske inte spelar så stor roll du hadde en rolig dag samt att du fick ett gratis moderkort

Andraplatsen var den jag ville ha. Jag ville inte sticka till Taiwan och göra något långdraget.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB