Fredrik Ekberg vinner Gigabytes överklockningstävling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Tämligen menlös tävling ja.
Tyvärr är det inte kunskapen som ger vinsten utan lotten.
Ännu tråkigare är att endast den interna MHzen på processorn räknas. Dvs alla andra prestanda parametrar kan man köra i botten för att ta sig igenom superpi med några mhz extra.

Visst var själva finalen lite av ett lotteri, men man måste beakta vad deltagarna hade åstadkommit innan för att komma till finalen. Vinnaren Fredrik Ekberg hade t ex klockat upp en luftkyld e8400 till 600 MHz FSB. En aktningsvärd bedrift! Han har mitt fulla förtroende som kvalificerad representant för Sverige i Taiwan.
Min egen insats var betydligt blygsammare - och min dotter ville inte att jag skulle åka till Taiwan heller ...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Grattis.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Fan vilket tjafs om "§ 9", va i helsike betyder de??? Börjar störa mig ordentligt.

On topic: Grattis till vinnaren!

Föreslår att du läser igenom dessa i sådana fall. Obligatoriskt för alla forummedlemmar.
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

fint resultat

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Föreslår att du läser igenom dessa i sådana fall. Obligatoriskt för alla forummedlemmar.
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Så du har läst igenom reglerna eller?
Det är nästan samma regler på alla forum, så länge man har vett i huvet hamnar man aldrig i kläm med reglerna.
Du är säkert en sån där som lyssnar noga när flygvärdinnorna går igenom hur man sätter på sig säkerhetsbältet varje gång du flyger.

Permalänk

Lite konstigt att man inte kan länka till en artikel på en annan site om detta?

Så gör man iaf inte på Techsweden och NordicHardware, riktigt dåligt av swec imo, allt handlar inte om reklam och shit i denna branschen (antar att det är därför länken är borta?), alla är vi ju hårdvaruentasiuaster.

Jag hade skrivit detta i ett PM till nån moderator, men eftersom det inte finns några spår kvar så är det för svårt och omständigt att avgöra vem man skall ta kontakt med, chansar man bara på någon så får man ju bara ett arrogant svar ifrån någon som inte har en susning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Marknadsföring, verkligen?
Det är skillnad på att spamma ut reklam om produkter/tjänster och att länka till en bra artikel.

Jag hittar inte det inlägget jag citerade så jag vet inte, jag läste aldrig länken men min första uppfattning var att han gjorde reklam men jag ber om ursäkt.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Lite konstigt att man inte kan länka till en artikel på en annan site om detta?

Så gör man iaf inte på Techsweden och NordicHardware, riktigt dåligt av swec imo, allt handlar inte om reklam och shit i denna branschen (antar att det är därför länken är borta?), alla är vi ju hårdvaruentasiuaster.

Jag hade skrivit detta i ett PM till nån moderator, men eftersom det inte finns några spår kvar så är det för svårt och omständigt att avgöra vem man skall ta kontakt med, chansar man bara på någon så får man ju bara ett arrogant svar ifrån någon som inte har en susning.

Har inte hängt med vem som gjort vad men det är inte fel att länka till en sajt, men ifall man är med och driver sajten så kan det faktiskt ses som reklam och skulle man tillåta sådana länkar (där någon promotar sin egen sajt) så kan det bli ett antal sådana lite varstans. De flesta sajter gillar inte när andra sajters crew länkar.

Ifall detta nu var fallet vet jag dock inte, men jag länkar aldrig till mina tester på något annat forum än Sweclockers. Man måste leva som man lär

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Har inte hängt med vem som gjort vad men det är inte fel att länka till en sajt, men ifall man är med och driver sajten så kan det faktiskt ses som reklam och skulle man tillåta sådana länkar (där någon promotar sin egen sajt) så kan det bli ett antal sådana lite varstans. De flesta sajter gillar inte när andra sajters crew länkar.

Ifall detta nu var fallet vet jag dock inte, men jag länkar aldrig till mina tester på något annat forum än Sweclockers. Man måste leva som man lär

Självklart kan man se det så, men det är ju en tolkningsfråga. Jag tyckte det kändes rätt självklart i detta fallet att det inte var någon typ av "fiskning" då det handlade om 3 av 5 pers i en final som är primärt ifrån detta forum och att nyheten i fråga inte var så innehållsrik.

Får väll länka till en annan site då så folk kan få lite mer kött på benen om denna final: http://nordichardware.se/Artiklar/?skrivelse=487 Är lite faktafel om frekvenser där dock.

Permalänk
Föredetting

Ser inte riktigt problemet med att länka till en annan sida som har en klart grundligare genomgång av vad tävlingen gick ut på och exakta resultat, komplett med screenshots, t.ex. den på TechSweden (min personliga favoritartikel om tävlingen i fråga). Som högst oinvolverad i TechSweden postar jag härmed länken till deras artikel, som jag anser är värd att läsa, några medlemmar kommer förmodligen inte fly härifrån för en artikels skull.

http://www.techsweden.org/index.php?view=IEOLBJ

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Föreslår att du läser igenom dessa i sådana fall. Obligatoriskt för alla forummedlemmar.
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Mm, ja har fattat nu att de e paragraf 9 i reglerna. Men ärligt talat e ja nog tillräckligt klok för att inte bryta mot några av dessa regler utan att behöva läsa igenom dom. Å de där me "obligatoriskt", ere nåt du hittat på eller? Hur skulle de kunna vara obligatoriskt? Förklara för mig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Mm, ja har fattat nu att de e paragraf 9 i reglerna. Men ärligt talat e ja nog tillräckligt klok för att inte bryta mot några av dessa regler utan att behöva läsa igenom dom. Å de där me "obligatoriskt", ere nåt du hittat på eller? Hur skulle de kunna vara obligatoriskt? Förklara för mig.

Man fick förmodligen kryssa i en ruta i stil med "Jag har läst reglerna och accepterar dem." eller dylikt. Kommer inte ihåg dock, så länge sen man registrerade sig.. ^^

Fint jobbat av Fredrik för övrigt.

/Marcus

Visa signatur