Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Jag tycker Volvo C30 är skitsnygg. Den har sålt rätt bra, så det är förvånandsvärt att inte mer folk har sagt till dig att de tycker om den.

Volvo C30 är lätt den snyggaste småbilen på marknaden idag. Just för att den ser så exklusiv och ovanlig ut.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Re: Re: Aplus CS-EL Diablo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Den här meningen hör man ganska ofta, men personligen har jag aldrig ägt ett Tagan. Inte heller har mina kompisar gjort det. Dessutom kan jag inte påminna mig att några tester har sagt att de är bra, iaf jämfört med nätagg jag tycker är bra, som Corsair HX-serien och Seasonic.

Så är de verkligen så bra? Finns det nåt bevis på det?

/J

Ja, Tagan gör helt klart kvalitetsagg. Hade till för två veckor sedan ett Tagan 2Force 480W som drev systemet i sign utan minsta problem. Bytte till ett Corsair HX för jag ville ha ett modulärt agg men förutom det så är Tagan-agget i samma klass som Corsair-agget både när det gäller ljudnivå och kvalitet. Det som talar emot Tagan är att de ofta ligger högre i pris än tex Corsair.

On Topic: Bra recension som vanligt. Det är också bra att ni recenserar sådant man inte bör köpa som i det här fallet. Det verkar vara ett ruggigt kasst chassi.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Kan inte redaktionen ta kontakt med Aplus och fråga hur dom mätt på den stora fläkten? Det är ju falsk marknadsföring att skriva att fläkten är mycket större än den faktiskt är.

Edit: Volvo C30 är skitful.

Permalänk
Avstängd

Jag har ett APlus chassi även om det inte är det som visas här. Jag är ganska nöjd med min väldigt stora låda med 2 x 25 fläktar. Tycker inte den här var Extremt Ful som vissa påstår. Fast jag tycker min version är lite bättre och snyggare. Det enda som ska bytas är fläktarna som låter lite för mycket. Varför snackar folk om bilar helt plötsligt?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Själv föredrar ett svart P180 med maxxat innehåll och extra ljuddämpning.....

Dessa chassin är motvarigheten till när fjunisar från landsbyggden precis tagit körkort.... köpt en volvo 240... och sedan dränkt den i neon och jättespoilers. Det kanske finns en sådan period i livet för vissa... men den borde gå över rätt snabbt....

Permalänk

Att artikelförfattaren inte kan stava till chassi ger ett ganska oprofessionellt intryck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Själv föredrar ett svart P180 med maxxat innehåll och extra ljuddämpning.....

Dessa chassin är motvarigheten till när fjunisar från landsbyggden precis tagit körkort.... köpt en volvo 240... och sedan dränkt den i neon och jättespoilers. Det kanske finns en sådan period i livet för vissa... men den borde gå över rätt snabbt....

Eller fjunisar från stadskärnan som tvunget ska ha en "pimpad" BMW som alla andra har (i Malmö)...suck

Väldigt ful och skrikig låda, helt samstämmig med dig. För de som diggar bling är det kanske kul och för all del... be my guest men håll det borta från mig!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Knappast.

Vi har chassies från Lian Li. Vi har Antec. Vi har Silverstone. Cooler master för att inte glömma Cosmos 1000 som förmodligen är en bättre datorlåda än nästan alla TT lådor.

Antec är inget vidare i mina ögon. Antingen anonyma lådor som P180 eller fjortislådan 900, som känns som ett plastbygge och knappast ser särskilt bra ut heller. Cooler Master är för heta på aluminium och de lådorna jag testat från dem har haft ganska väldigt dåliga resonansreducerande egenskaper även om de ser väldigt bra ut, brorsan har min gamla Centurion 530.

Det jag ser som positivt med Thermaltake är deras exceptionella fönsterpaneler och byggen i stål hellre än aluminium. Även om det blir tungt och jobbigt att konka runt med stållådor så är det ett så väldigt robust material till skillnad från aluminium. Har inte hittat någon vettig låda med fönsterpanel som har samma potential som Thermaltake Armor för fläktkylning med sina platser för; 4x120mm, 1x250mm samt 2x92mm. Sedan är den inte speciellt dyr heller (1349kr).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Antec är inget vidare i mina ögon. Antingen anonyma lådor som P180 eller fjortislådan 900, som känns som ett plastbygge och knappast ser särskilt bra ut heller. Cooler Master är för heta på aluminium och de lådorna jag testat från dem har haft ganska väldigt dåliga resonansreducerande egenskaper även om de ser väldigt bra ut, brorsan har min gamla Centurion 530.

Det jag ser som positivt med Thermaltake är deras exceptionella fönsterpaneler och byggen i stål hellre än aluminium. Även om det blir tungt och jobbigt att konka runt med stållådor så är det ett så väldigt robust material till skillnad från aluminium. Har inte hittat någon vettig låda med fönsterpanel som har samma potential som Thermaltake Armor för fläktkylning med sina platser för; 4x120mm, 1x250mm samt 2x92mm. Sedan är den inte speciellt dyr heller (1349kr).

Jag kan säga dig EN sak angående min förre detta chassi, ett thermaltake armor.
När jag brände musik och dylikt så skakade hela chassit så mycket att man hörde det i hela huset, och då hade jag skruvit fast den i 4 punkter, för att inte tala om hur dåligt den håller inne ljudet från fläktarna.
Aldrig mer thermaltake

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Antec är inget vidare i mina ögon. Antingen anonyma lådor som P180 eller fjortislådan 900, som känns som ett plastbygge och knappast ser särskilt bra ut heller. Cooler Master är för heta på aluminium och de lådorna jag testat från dem har haft ganska väldigt dåliga resonansreducerande egenskaper även om de ser väldigt bra ut, brorsan har min gamla Centurion 530.

Det jag ser som positivt med Thermaltake är deras exceptionella fönsterpaneler och byggen i stål hellre än aluminium. Även om det blir tungt och jobbigt att konka runt med stållådor så är det ett så väldigt robust material till skillnad från aluminium. Har inte hittat någon vettig låda med fönsterpanel som har samma potential som Thermaltake Armor för fläktkylning med sina platser för; 4x120mm, 1x250mm samt 2x92mm. Sedan är den inte speciellt dyr heller (1349kr).

Ok, tja smaken är som baken men att TT Armor skulle vara en kvalitéts låda är nog inte många som håller med om tror jag.
Jag håller med Sanazin faktiskt. Jag var på väg att köpa in Armor för ett tag sedan men ångrade mig snabbt när jag hade monterat ihop ett system med en sådan låda. Det skramlar med mera vilket jag inte orkade med så jag köpte mig en Cosmos 1000 istället för 1600kr som är betydligt mycket tystare och håller riktigt bra kvalité.

Lian Li hur som helst är väldigt bra och kvalitéts lådor. Antec P180/182 är bra lådor också. Det finns mycket bra lådor men få kommer från TT faktiskt. Däremot hade TT en låda som gick på närmare 3600kr har jag för mig. Den var vit, stor med vattenkylning och var något jag var nära på att köpa men var väldigt svår att få tag på. Nej TT skall hålla sig till kylning för det är dom mycket bra på.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Eller fjunisar från stadskärnan som tvunget ska ha en "pimpad" BMW som alla andra har (i Malmö)...suck

Väldigt ful och skrikig låda, helt samstämmig med dig. För de som diggar bling är det kanske kul och för all del... be my guest men håll det borta från mig!

200% snyggare, snabbare och fetare med en BMW.

Sen liknar C30 en återupplivning av -60 talet, riktigt ful och bara genom att kolla på den får jag rysningarrr.... ueeeäägh!

Bra recension btw

/carclockers.com?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
200% snyggare, snabbare och fetare med en BMW.

Sen liknar C30 en återupplivning av -60 talet, riktigt ful och bara genom att kolla på den får jag rysningarrr.... ueeeäägh!

Bra recension btw

/carclockers.com?

En 318i E36 med M3-paket, ögonlock, aluvinge och neon är enbart 200% töntigare och fulare än något annat som rullar på gatan, en Fiat Punto har mer status än ett sådant ekipage.

Appropå chassiet tycker jag det ser bättre ut än de flesta fjortischassien på marknaden, har man ett så djupt hat mot saker som lyser så är det väl ingen idé att kommentera på en rescension som denna? Ingen låda jag själv skulle köpa men jag tycker ändå inte den förtjänar att sättas i samma fack som t.ex. Xion.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Avstängd

Jag älskar detta chassi!

Det är lätt snyggare/bättre än antec nine hundred.:)
Enda chassit jag skulle kunna tänka mig byta till är p180 eller p182, men dom lyser ju inte.:P

Btw, Månen är gjord av ost.

Mvh kim

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att fläkten är mätt utav tillverkaren i hörnen där man fäster skruvarna för att sätta upp fläkten. Då kan den närma sig de uppgivna 3.3 dm.

I övrigt verkar det som en riktig skitlåda, och lär låta som ett godståg. Den bilden framifrån är faktiskt den enda snygga, och den är faktiskt snygg till och med.

Kritisk till denna låda helt enkelt. Skulle hellre lägga lite pengar extra till ett cosmos eller stacker, eller P182/P190(om man vill ha stort, med sidfläkt)

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Att artikelförfattaren inte kan stava till chassi ger ett ganska oprofessionellt intryck.

Chassi, Chassit, Chassiet, Chassier

Citat:

http://lexin2.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng
Svenskt uppslagsord
chassi chassi(e)t chassier subst.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Chassi, Chassit, Chassiet, Chassier

huh?

När sig vem vad? Jag skulle i alla fall inte direkt säga Chassier, utan chassin, och jag tycker ändå att min svenska är relativt bra.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon U
Även jag tycker att det känns som att diodtiden är över...

Den har inte ens börjat för min del =P Lär bli ett diodchassi med tanke på alla trista Fujistuburkar som står här hemma. Jag har fått nog av tråkiga chassin.
Dock tycker jag det här är för mycket. Plastigt.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett nice chassi

Visa signatur

Zantzano - 70 Warlock - Twilight's Hammer EU -

Permalänk

Verkar inte vara något att sattsa på

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk

Det verkar och vara bra kylning i det . Men det är väldigt plastigt vad jag har hört :(..

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Fan nu kände jag mig träffad. Men om man kollar på den från den här vinkeln så ser den snygg ut faktist. http://www.sweclockers.com/imagebank/200804/FrontStor001.jpg

Dock så har jag lite lustiga uppfattningar om vad som är snyggt. Jag anser t.ex att Volvo C30 är en jävligt snygg bil, och det är jag ganska ensam om kan jag lova.

Det ser skit ut hur man än vänder och vrider på det tycker jag

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Det ser skit ut hur man än vänder och vrider på det tycker jag

Mvh
Isak

Jo, nu när jag har nyktrat till så tycker jag detsamma.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

jag har detta chassi, det enda jag håller med om är att det är svårt att dra kablarna i de. Annars är de ganska tyst och bra. och kylningen e sjukt bra... RIKTIGT BRA!!! sen fick inte jag med nån ´´Open case´´ kabel

Visa signatur

Riktiga män luktar diesel

Permalänk
Medlem

"CS-EL Diablo är också utrustad med marknadens minsta 360 millimetersfläkt."

HAHAHAHA! Fy fan va man garvade när man läste det xD...

Permalänk
Avstängd

http://www.tagan.com/index.php?option=com_content&view=articl...

På specification på sidefan står det 33cm och längst upp skriver dom att den är 360mm....
Och så är den är 290mm, haha!
Varför gör dom nått så dumt?
Sen verkar det vara jobbigt med alla lysdioder också, men jag tycker faktiskt chassit är lite snyggt och det är ju hur coolt som helst med så stora fläktar.

Kan man köpa den där "360" mm fläkten separat nånstans?
En sån vill jag ha...

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har precis skaffat mig ett nytt system:

Core i7 920 (ej klockad, standardkylare intel)
Rampage II Extreme
ATI Radeon 4870 (ej klockad)
Aplus Tagan El Diablo Avance

Jag råkade hitta den här artikeln ca 3 veckor efter jag satte ihop mitt nya system, som ni ser så har jag "nästan" samma chassi som den på sweclockers.

Jag förstår inte riktigt varför det har varit så många negativa ord om detta chassi.

Först vill jag klargöra att det chassit jag har inte är exakt samma som det här på sweclockers, det verkar som de har ändrat en del, för det som står på Aplus hemsida om chassit stämmer till 100%.

http://www.maxpoint.de/en/products/cases.php?pid=1_1_4&we_obj...

Jag har mätt och kollat och det finns inte något som inte stämmer med informationen på sidan. Jag säger samtidigt inte att fläkten i recensionen inte var 36 cm för det är flera källor som har upptäckt detta, dock borde källorna beskriva bättre att det är mätt från kanten på fläkten = själva fläkten är 33cm hela vägen ut = 36 cm.

Skillnaden på det från sidan och den som finns på sweclockers är att det är samma chassi förutom att man har ändrat det som "inte stämde" tidigare, längd på saker, man har lagt till 2st 18cm fläktar längst upp och ändrat avstånden mellan delarna inne i chassit, annars samma konstruktion.

Jag kan bara redogöra för mitt chassi och det är det exakta som i länken ovan, även bilderna är exakta (vilket de inte brukar vara på chassin).

Då så, till det intressanta.

Jag har haft chassit som sagt i ca 1 månad nu och jag kan inte säga något annat än att det är underbart. Jag hittade det på komplett.nu när jag skulle beställa delarna och fastnade för det. Jag kollade recensionerna (sök på google) och då ser ni att de stämmer inte riktigt överens med de negativa kommentarerna som chassit har fått här.

Installationen är inga konstigheter, det finns gott om plats i det och det är enkelt att jobba inne.

Den stora 33 cm fläkten på sidan gör sitt jobb, förstår inte varför folk tror att den låter för den låter inte mer än cpu fläkten..... JAg hör dock ingen skillnad på chassit om jag stänger av fläkten eller om den är på och jag har ganska god hörsel. Stänger jag av den stiger temperaturen med ca 10 C inne i chassit.

Stänger jag av 25cm fläkten fram så stiger tempen på hårddiskarna (2st) med ca 10 C.

I skrivande stund ligger rums tempen på 22.7 C och inne i chassit ligger tempen på 23 C (har exakt samma temp mätare inne och utanför bara för att vara så rättvis som möjlig. Front panelen på chassit visar 23 C vilket enligt mig stämmer ganska bra med verkligheten.

Det som skiljer mitt chassi från det i recensionen och länken ovan är att det finns 2st 18cm fläktar i toppen av chassit som suger luft inifrån. Dessa gör tyvärr ingen skillnad på tempen överhuvudtaget vilket man skulle kunna tro när man ser den första gången. Tyvärr. De låter fruktansvärt mycket om man drar upp dem på max men temperaturen ändras inte i chassit.

Vad gäller kablarna så har man tydligen fixat till "längd" problemet för dessa kablar var väldigt långa och nådde överallt trotts att de är snyggt dragna.

Så här kommer liten slutsats: (rums temp 22.7 C )

CPU idle: 33 C
CPU 100% load: 60 C
HDD: 25 C
Grafikkortet idle: 55 C
Grafikkort load: 67 C
Temp i chassi: 23 C

Temperaturerna är tagna i från Core Temp 0.99.3 samt hwmonitor 1.12.0.

Förutom att fläktarna längst upp inte gör någon skillnad så är detta ett underbart chasssi. Kompisar har spenderat bra mycket mer på chassin samt extra fläktar och har tyvärr fått jobba en del för att komma i närheten av dessa temperaturer och deras chassin låter som flygplan medan detta är väldigt väldigt tyst (förutsatt att man inte sätter på fläktarna längst upp).

Jag är oerhört nöjd med chassit men smaken är som baken. Vill man stänga av alla dioder så är det enkelt att koppla det på panelen som sitter fast i chassit så att man sätter på fläktarna på en av knapparna samt släcker/tänder på den andra om man så önskar och då lyser inget i chassit.

En annan sak som skribenten på sweclockers måste ha missat är att den perforerade sidan på chassit (den där den stora fläkten finns) är byggd på så vis att man ska kunna byta ut den om man så önskar för att modda sidan enklare då denna sitter med skruvar runt om. Så vill man kan man göra sin egen sida och slänga på i stort sätt hur många fläktar man vill. Räknade på det och man kan få dit ungefär 9 fläktar @ 12cm (3x3 i 3 rader). Det går alldeles utmärkt att dessutom ta bort den stora fläkten om man så önskar och sätta dit andra fläktar direkt utan några modifikationer.

Det är likadant med fläktarna i toppen, vill man så kan man byta ut dessa och man har dessutom plats för en extra 18cm fläkt på toppen. Så det är inga som helst problem att göra detta chassi till en frys om man är ute efter det om man nu inte är nöjd med "originalets" kylning som enligt mig är fruktansvärt bra.

Vad gäller ljudnivån i chassit så är det kanske inte så konstigt att det låter lite mer än andra chassin (dock inte märkbart) då i stort sett hela sidan är perforerad vilket är ganska logiskt att alla delar inne i chassit (cpu fläkt, hdd, chipset fläkt etc etc låter utåt mer eftersom det inte är ett stängt chassi.

Jag skulle råda er att kolla reviews från Google också för det gjorde jag innan jag valde detta....

Jag är 200% nöjd med det här chassit. Skicka gärna ett p.m om ni har några frågor för jag tycker inte alls detta är ett "skit chassi" med tanke på vilka temperaturer man får.

Alla tycker vi olika om lådors utseende, alla får tycka som de vill. Den här lilla "artikeln" handlar inte om utseendet på chassit utan funktionaliteten.

Sen är det värt att tänka på vilken skillnad det kommer att göra om man är en die-hard överklockare. Ett sådant här chassi lämpar sig utmärkt för det ändamålet med tanke på vad det stora utrymmet samt alla fläktarna gör om man önskar ha 3-way SLI eller CrossFire. Den stora fläkten kommer fungera som en frys på så många grafikkort.

Fläktarna i toppen gör ingen skillnad nu men lär göra sitt jobb ordentligt när man fyller lådan med saker och överklockar allt.

Slutord: Nya El Diablo chassit (det jag äger och det som säljs idag) heter EL Diablo Advance (alltså med advance, där kom alla ändringar också samt att det är ett BIG/FULL tower inte midi). Ville bara klargöra det så det inte uppstår några missförstånd då chassit jag har inte är som jag tidigare sa exakt det som man har recenserat här på sweclockers. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=404779&view=links#Produc...

Vill ni ha flera åsikter, gå in på komplett.se och kolla vad andra har skrivit om andra apluc chassin med samma konstruktion, finns ju båda midi och fulltower med samma konstruktion.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |

Permalänk
Avstängd

Tack för det detaljerade inlägget Xyrax!
Om det här chassit är intressant så kanske AeroCool chassin också kan vara intressant.

AeroCool AeroRacer PC Case
http://www.youtube.com/watch?v=o_LqYMdKTHM

Jag har ingen aning om hur bra eller tyst det är, tänkte mest på att det också har en enorm sidofläkt.
Fläkten är ju faktiskt ännu större på AeroCools chassin, 400 mm!

Enligt prisjakts bilder så verkar det vara flera slags AeroCool chassin som har den där gigantiska 40cm fläkten.
Jag vet inte vad skillnaden är i övrigt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=351262,351261,340208,339...

Nu hittar jag inte så mycket om chassit, men rent spontant verkar AeroCool S9 Pro chassit intressant, för det är bara 5.25" slots i hela chassit.
http://www.akortek.com/product_info.php?manufacturers_id=17&p...
Jag gillar sånna där hårddisk vibrationsdämpare/kylare som man kan sätta fast på hårddisken och mounta i 5,25" bay så det verkar perfekt för mig eftersom man samtidigt borde kunna sätta hårddiskarna framför 120mm intake fläkten. Ca 1000 kr för chassit var ju billigt också.

El Diablo chasssit ser ju däremot mycket coolare ut.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE