Nästa Phenom i januari

Permalänk
Medlem

Tror mer på vad sweclockers skriver, kommentarena här är som en bunt småbarn i en sandlåda som slåss om vem som ska få använda hinken.

Men oavsett bättre tillverknings teknik tror jag inte att phenom har den chansen att ta sig ann intel's prestanda, men självklart vem vet phenom kanske blir super snabb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Skall vi kolla denna gång då...

Har du några KÄLLOR överhuvudtaget på dessa missar? Är det samma missar som t.ex. den antika FSBen du tänker på? Du slänger ur dig en massa hela tiden utan att backa upp det. Upp till bevis.

OnT. Senare än vad jag hade tänkt mig, hade tippat mitten Q4 som senast. Synd. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
De missar som du nämner vet jag inget om, men det ska väl mycket till innan världens största CPU-tillverkare inte tar och löser de uppenbara problemenen innan man lanserar en helt ny produktserie?

QPI har 4 kända flaskhalsar som stryper prestandan

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

§ 1 Sundhet och "netikett"

Hur svårt kan det vara?

Förhoppningsvis så fortsätter AMD att ha bra alternativ för CPU-kunder som väljer mid-end prestanda. Vad som jag tycker är desto tråkigare är att de verkar ha tappat greppet om servermarknaden totalt, vilket vad jag har fått för mig har varit deras trumfkort väldigt länge.

Citat:

För närvarande har inte AMD några produkter som i våra ögon är attraktiva. Vi ligger därför lågt med 1/2-processor Opteron system. AMD har fortfarande inte fått rätt på problem i QuadCore processorerna så att de kan leverera felfria processorer i tillräckliga volymer. Alla socket-F maskiner är alla baserade på nVidias chipset som det inte finns öppna specifikationer för, vilket gör att supporten av dem i Linux och *BSD blir därefter. Vi får hoppas AMD kommer igen och kan slåss om första platsen med intel igen.

Mullet

Permalänk
Medlem

Citat från "Mullet": "AMD har fortfarande inte fått rätt på problem i QuadCore processorerna så att de kan leverera felfria processorer i tillräckliga volymer. Alla socket-F maskiner är alla baserade på nVidias chipset som det inte finns öppna specifikationer för, vilket gör att supporten av dem i Linux och *BSD blir därefter."

Snacka om stolpskott. Jag som trodde att trollen bara fanns på olika forum. Uppenbarligen har de aldrig hört talas om Broadcoms moderkortskretsar. Tillgången av "felfria" Opterons är adekvat. Det finns hundratusentals Opteron baserade servrar som kör exempelvis olika distributioner av Linux utan problem.

AMD har valt att inte utveckla egna moderkortskretsar för Opteron eftersom bra sådana redan finns tillgängliga från NVidia och Broadcom. De kommer dock lansera egna moderkortkretsar för Shanghai. Anledningen är att de vill erbjuda "en plattform" för de tillverkare som föredrar det.

Om man väljer att handla från okunniga företag såsom Mullet så får man faktiskt skylla sig själv.

Hare/PeSi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
§ 1 Sundhet och "netikett"

Hur svårt kan det vara?

Förhoppningsvis så fortsätter AMD att ha bra alternativ för CPU-kunder som väljer mid-end prestanda. Vad som jag tycker är desto tråkigare är att de verkar ha tappat greppet om servermarknaden totalt, vilket vad jag har fått för mig har varit deras trumfkort väldigt länge.

Mullet

Lustigt då att bl.a. HP har grymma servrar i sortimentet med AMD bl.a.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF25a/15351-15351-332...

Men HP kanske också tycker AMD är dåliga?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snörök
Lustigt då att bl.a. HP har grymma servrar i sortimentet med AMD bl.a.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF25a/15351-15351-332...

Men HP kanske också tycker AMD är dåliga?

Dom samarbetar för öppna säkerhets standarder, så lite friends bör dom vara.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Allt detta innebär att AMD börjar bli intressant igen, för ingen vill väl ha "bastuaggregat" i sina datorer, --> 125W phenom ingen höjdare i energi och värmesynpunkt.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1