Svenskutvecklad gamingmus utmanar jättarna

Permalänk
Medlem

Gneh, jag är så jäkla trött på den designen... Men det är ju bara jag som en Razer Lashesis användare...

Permalänk

Blir nog att införskaffa en liten Saiph 3200. Måste ju stödja svenska företag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_Overcow
Gneh, jag är så jäkla trött på den designen... Men det är ju bara jag som en Razer Lashesis användare...

Fick kramp i handen direkt med den musen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_Overcow
Gneh, jag är så jäkla trött på den designen... Men det är ju bara jag som en Razer Lashesis användare...

Jag håller med dig..
Ser ut som en variant av en Logitechmus och detta är väl den 10:e "kopian" som kommer ut på marknaden. Fattar inte att detta muppgrepp är så populärt.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
jag har aldrig behövt byta sens.. ställer in sensen i spelet och sen kör jag.. ALLT har samma sens så man behöver bara lära sig hur långt du behöver flytta musen för att göra en perfekt 180 flick shot..

ifall man ska hålla på o ändra sens mitt i spelet med jämna mellanrum så lär ju det faktist dra ner lite på reaktions tiden.. tänker mest på Q3 ( ultimata fps imo )

men som sagt i BF2 så kanske det kan va nice att byta sens när man kör sniper osv.. men jag tycker fortfarande att samma sens på allt funkar bättre

Har du någonsin hört talas om Musacceleration? Man kan inte göra det du beskriver om man inte stänger av musaccelerationen.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med svensk hårdvara.

Men jag vill inte ha någon gaming mus för fjortisar. Jag vill ha en seriös mus med bra ergonomi som lämpar sig för all-around användning. Surfa, office, grafik-redigering, fönsterhantering etc.

Permalänk
Avstängd

Precis kopplat in steelseries ikari optisk på en steelseries qck+ matta. Den sitter så fint i handen och sensorn duger utan problem för mig som kör lowsens. Känns som om den t.om. har lite bättre precision i små pixelrörelser än min deathadder.
Förresten så förstår jag inte när man har nytta av att sänka antalet dpi?
Jag anser att det är som att sänka prestandan på musen för att få lägre sens, varför inte bara köra högsta dpin och sen köra lägre sens?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Lite för dyra för min smak. Men bra med lokalt tillverkade produkter.

Musen med reflor ser ut att ha bra potensial för att irritera huden på tummen. ajjajj...

Permalänk

värkar ganska lam imo, dock jävligt fett att den kommer från samma ställe som jag

Visa signatur

Keep it Real

Permalänk
Medlem

Ser trevliga ut, får gå ner te internet cafét och testa. Såg mössen för några dagar sen när jag gick förbi.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Trevligt med svensk hårdvara.

Men jag vill inte ha någon gaming mus för fjortisar. Jag vill ha en seriös mus med bra ergonomi som lämpar sig för all-around användning. Surfa, office, grafik-redigering, fönsterhantering etc.

Nu är väl det lite att ta i kanske... Men om du vill ha den optimala all-round musen så är det ju en MS IE 3.0 du ska ha... den är ju dessutom väldens bästa gamermus...

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut. Själv är jag dock nöjd med den mus jag redan har så nåt köp blir det inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_Overcow
Gneh, jag är så jäkla trött på den designen... Men det är ju bara jag som en Razer Lashesis användare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Jag håller med dig..
Ser ut som en variant av en Logitechmus och detta är väl den 10:e "kopian" som kommer ut på marknaden. Fattar inte att detta muppgrepp är så populärt.

Logitech har ju väldigt bra design som har blivit väldigt populär. Varför ändra på någonting som redan funkar och säljer bra. Lachesis har ju för övrigt sämst ergonomi på marknaden.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

men kan dom inte råka göra en ergonomisk mus for oss 10% som kör med vänster hand ??

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Hehe, dessa får man testa med tanke på var de kommer ifrån!
(Bor i växjö..)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodlauncher
Har du någonsin hört talas om Musacceleration? Man kan inte göra det du beskriver om man inte stänger av musaccelerationen.

Vad exakt menar du? Oavsett om du spelar med eller utan musacc så lär du dig hur pass långt du behöver röra på musen för att snurra 180grader.

Ännu mera OT:

Sen verkar ju en hel del inte ha någon koll på skillnaderna mellan DPI och SENSITIVITY, det är alltså två helt olika grejer. Att öka/sänka DPI'n under spelets gång är aldrig bra, koncentrera er på att ändra SENSITIVITY'N istället och spela med den DPI'N ni tycker känns bäst.

Permalänk
Medlem

Re: -.-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [MSK]Jäger
Jag gillar tex att ha hög upplösning när jag använder "assault" vapen i spel men använder jag en sniper så sänker jag genast

Jag anser att det är nästan omöjligt att bli säker och bra på det spelet du spelar om du byter sens hela tiden och får ställa in dig efter olika sens. Att lära sig sikta med samma sens måste väll vara mer optimalt?

Woodlauncher, givetvis stänger man av musacc om man spelar fps spel. Annars är det ju aldrig samma sträcka man behöver dra för att röra sig lika långt ingame.

backdropkickmast, Fungerar inte riktigt så. Hur mycket musacc ändrar din rörelse beror ju på precis hur fort du rör musen, om du inte ALLTID har samma fart på rörelsen när du förflyttar musen så kommer musacc att accelerera rörelsen olika fort.

Gå in ingame, placera siktet på valfritt ställe(som du kommer ihåg), placera sedan musen på vänster kant av musmattan och dra sedan jättelångsamt tills musen når högre kanten av musmattan. Då har du alltså rört dig en viss sträcka i spelet. Dra då sedan musen SNABBT tillbaka till vänster sida av musmattan igen. Är då siktet på samma ställe som där du började? Använder du dig av MUSACC så kommer den inte vara det eftersom den påverkar hastigheten ingame, vilket gör att då du övat UTAN musacc och lärt dig (då musen alltid rör sig lika långt och inte beror på farten utav musens rörelse) så kommer du bli mycket bättre och framförallt säkrare.

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Re: Re: -.-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
Jag anser att det är nästan omöjligt att bli säker och bra på det spelet du spelar om du byter sens hela tiden och får ställa in dig efter olika sens. Att lära sig sikta med samma sens måste väll vara mer optimalt?

Woodlauncher, givetvis stänger man av musacc om man spelar fps spel. Annars är det ju aldrig samma sträcka man behöver dra för att röra sig lika långt ingame.

backdropkickmast, Fungerar inte riktigt så. Hur mycket musacc ändrar din rörelse beror ju på precis hur fort du rör musen, om du inte ALLTID har samma fart på rörelsen när du förflyttar musen så kommer musacc att accelerera rörelsen olika fort.

Gå in ingame, placera siktet på valfritt ställe(som du kommer ihåg), placera sedan musen på vänster kant av musmattan och dra sedan jättelångsamt tills musen når högre kanten av musmattan. Då har du alltså rört dig en viss sträcka i spelet. Dra då sedan musen SNABBT tillbaka till vänster sida av musmattan igen. Är då siktet på samma ställe som där du började? Använder du dig av MUSACC så kommer den inte vara det eftersom den påverkar hastigheten ingame, vilket gör att då du övat UTAN musacc och lärt dig (då musen alltid rör sig lika långt och inte beror på farten utav musens rörelse) så kommer du bli mycket bättre och framförallt säkrare.

Köper ditt resonemang med musacc, dock lär man sig att kompensera för musacc. Finns ju vissa fördelar att ha musacc på trots allt. Tex kan man få en bättre träffsäkerhet på långt avstånd då känsligheten är lägre vid långsamma rörelser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kul att se ett svenskt företag på marknaden.

Tråkigt att se design som man sett förut...

Om man verkligen vill ha en andel på gaming marknaden tror jag man måste tänka i nya banor och komma upp med något som inget annat företag har.

Sen vet man ju inte, men jag ändrar säkert min uppfattning med produkten i hand.

big ups

offtopic:

eller...

strunta totalt i produkt kvalitet och satsa stenhårt på marknadsföring och åka till dreamhack med ett par polska horor och stå och ropa roccat och project airwülf på scen samt bli utbuad och hatad av 10k

Permalänk

Ska nog prova en sån, ser skön ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Nu är väl det lite att ta i kanske... Men om du vill ha den optimala all-round musen så är det ju en MS IE 3.0 du ska ha... den är ju dessutom väldens bästa gamermus...

Haft IE 3.0 i över 5 år nu och det är inte den optimala musen.. haft många andra nya möss också men sålt dem av olika anledningar och av en slump blev 3.0an kvar. Men vill byta för den är inte skön alls, ändå har jag haft den så pass länge. Handen blir stel och rund på något sätt, inte ergonomisk alls. Blir som ett hål in i handen.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Har en MX518 och måste säga att möjligheten att ändra sens(DPI) på musen är guld i photoshop när man ska göra detaljer osv.

edit: har haft MX518 så länge jag kan minnas o enligt mig finns det idag ingen bättre mus, har testat dom flesta andra mössen. Har inte fått händerna på en Ikari eller vad dom heter dock :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Samma här, måste ju supporta de lokala företagen.

Jag gillar ditt sätt att tänka, jag ska börja handla traktordäck från vår lokala Gummi fabrik

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Har en MX518 och måste säga att möjligheten att ändra sens(DPI) på musen är guld i photoshop när man ska göra detaljer osv.

edit: har haft MX518 så länge jag kan minnas o enligt mig finns det idag ingen bättre mus, har testat dom flesta andra mössen. Har inte fått händerna på en Ikari eller vad dom heter dock :/

Har också en mx518 och den är tio gånger bättre än det där laserskräpet razer copperhead jag hade förut. Att ställa in sensen i spel tycker jag är övervärderat dock men säkert bra i photoshop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn
Ser ut att vara utav gedigen kvalitet både på utseende och användarvänligt sätt.

Brallor vi säger såhär... ena rundan så använder du en sniper och i den andra rundan använder du SMG du kanske borde överväga känslighet med snipern så du får kulan där du VILL ha den samt skjuta runt omkring med SMG.

Man behöver knappast ändra sensen för att träffa bättre, övning ger färdighet ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
jag har aldrig behövt byta sens.. ställer in sensen i spelet och sen kör jag.. ALLT har samma sens så man behöver bara lära sig hur långt du behöver flytta musen för att göra en perfekt 180 flick shot..

ifall man ska hålla på o ändra sens mitt i spelet med jämna mellanrum så lär ju det faktist dra ner lite på reaktions tiden.. tänker mest på Q3 ( ultimata fps imo )

men som sagt i BF2 så kanske det kan va nice att byta sens när man kör sniper osv.. men jag tycker fortfarande att samma sens på allt funkar bättre

Ja jag tror också det men du har fel på en punkt, det utlimata fps spelet är Ut 2004 slår Q3 rätt så hårt på fingrarna enligt mig ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av inflix
Jo det är helt rätt att flera använde olika sens på olika vapen men då har dom ställt in det i config,n och sitter inte och klickar på kappar på musen.

typ

bind 3 "weaponbank3;sens 340000000"

Precis, många har i configfilen redan valt sensen från början och detta innebär ju att dom slipper ägna tid åt att ändra den i spelet eftersom varje vapen redan har den sens dom vill ha.

"Har också en mx518 och den är tio gånger bättre än det där laserskräpet razer copperhead jag hade förut."

Har själv en Copperhead och jag tycker den är helt okej, var lite ovan i början med den högre dpin men har nu vant mig vid den. Tycker den är rätt så ergonomisk och helt klart bättre än mina tidigare möss...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Re: Re: -.-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
backdropkickmast, Fungerar inte riktigt så. Hur mycket musacc ändrar din rörelse beror ju på precis hur fort du rör musen, om du inte ALLTID har samma fart på rörelsen när du förflyttar musen så kommer musacc att accelerera rörelsen olika fort.

Som jag sa i mitt förra inlägg: Du lär dig hur pass fort du behöver röra på musen för att snurra 180grader i olika situationer. Hur förklarar du annars att jag kan göra det gång på gång? Jag är även mkt väl medveten om hur musacceleration fungerar.

Sen att du presenterar detta som FAKTA är ju väldigt skrämmande:
Gå in ingame, placera siktet på valfritt ställe(som du kommer ihåg), placera sedan musen på vänster kant av musmattan och dra sedan jättelångsamt tills musen når högre kanten av musmattan. Då har du alltså rört dig en viss sträcka i spelet. Dra då sedan musen SNABBT tillbaka till vänster sida av musmattan igen. Är då siktet på samma ställe som där du började? Använder du dig av MUSACC så kommer den inte vara det eftersom den påverkar hastigheten ingame, vilket gör att då du övat UTAN musacc och lärt dig (då musen alltid rör sig lika långt och inte beror på farten utav musens rörelse) så kommer du bli mycket bättre och framförallt säkrare.

Med detta säger du att det är bättre att spela utan acceleration helt och hållet, konstigt då jag och väldigt många andra använder det. (framför allt i fps) Oavsett om du spelar med eller utan acceleration så lär du dig hur pass mkt, eller fort, du behöver röra på musen för att utföra olika saker ingame.

Och innan du säger att jag säkert inte har spelat speciellt länge så kan jag påpeka att jag har spelat fps i ca 10år.

Att du lägger upp dina personliga erfarenheter som fakta på ett forum som många andra läser är ju helt och hållet fel av dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Men bra med lokalt tillverkade produkter.

Du kan väll inte på allvar tro att dom tillverkas i Växjö för att företaget finns här?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backdropkickmast
Vad exakt menar du? Oavsett om du spelar med eller utan musacc så lär du dig hur pass långt du behöver röra på musen för att snurra 180grader.

Ännu mera OT:

Sen verkar ju en hel del inte ha någon koll på skillnaderna mellan DPI och SENSITIVITY, det är alltså två helt olika grejer. Att öka/sänka DPI'n under spelets gång är aldrig bra, koncentrera er på att ändra SENSITIVITY'N istället och spela med den DPI'N ni tycker känns bäst.

Men med musacceleration så rör man sig längre om man flyttar musen samma avstånd fast med högre fart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodlauncher
Men med musacceleration så rör man sig längre om man flyttar musen samma avstånd fast med högre fart.

Ja, om du läser mina inlägg som faktiskt är menade åt dig så ser du min förklaring till det hela...

Du kan fortfarande lära dig hur pass mkt du snurrar beroende på olika situationer, annars skulle ju alla som spelar med acceleration "ha tur" när de gång på gång snurrar 180grader och lägger av ett flick shot. Jag förstår faktiskt inte vad du vill förmedla till mig längre då du uppenbarligen inte har erfarenhet av att ha spelat (eller fortfarande spelar) ett fps med musacceleration.

Permalänk
Medlem

Grymt skön mus! Ni som gillade microsoft 3.0 kommer älska denna!
Grymt bra glid!
Fantastisk!

mvh