Permalänk
Medlem

Mitt råd: tryck inte i massa fläktar i onödan

Fläkt 1 gör kanske lite nytta om du har ett passivt grafikkort... Har grafikkortet redan en fläkt gör nog inte en radialfläkt speciellt mycket extra nytta.
Hur vänder man på den förresten? (Brukar inte radialfläktar blåsa ut ur lådan?)

Fläkt 2 lär inte göra nån större nytta om du monterar fläkt 3. (se nedan)

För fläkt nr 3 finns det redan skruvhål och medföljande långa smala skruvar till lådan... Oklart hur mycket nytta fläkten gör i praktiken, men skadar nog inte.

Fläkt nr 4 känns rätt poänglös. Jag är rätt övertygad att nätaggets egen fläkt själv klarar dra ut den ev varma luft som samlas högst upp.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Får ett HD4870 plats i chassitet måntro?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Får man in både fläkt och HD4850 i sonata III ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander_e_b
Får man in både fläkt och HD4850 i sonata III ???

Kanske, ser JÄVULST tight ut i min låda iallfall men borde nästan gå. Men det är på det berömda isåfall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Byggt någon dator med detta chassi och ser man till dom 1000kr det kostar är Sonata III nog det bästa köp som kan göras.

Det är helt ok kvalitet och ett nätagg som är bra kraftfullt.

Ska man inte tok klocka hårdvaran heller så duger den väldigt bra som gamer chassi också.

Som sagt för pengarna finns inte bättre och dom flesta blir nog positivt överaskade som köper det och ser att trots allt är det bra kvalitet dom fått för en ändå rätt billig peng.