Sony återkallar Vaio TZ

Permalänk
Medlem

Oj oj Sony, sånna missar kostar hinkavis med pengar..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
OnT:
Nästan en halv miljon laptops... Känns som att det kan svida lite.
Nu var det länge sedan jag ens övervägde att köpa någonting alls av Sony, men det måste ju vara surt för de som köpt en.

OfT:
Intressant att det i varje tråd med negativ ton (Och ja, att behöva återkalla nästan en halv miljon datorer är någonting negativt om nu någon missat det) alltid på något sätt ska påpekas att folk är negativa.
Hmm... vilken typ av svar hade ni tänkt er?

"X antal tusen datorer återkallas" -> "nejmen vad bra, underbart sony!"
"Produkt X fungerar inte" -> "Klockrent, det gillar vi, mer sånt tack!"
"Företag Y luras/har problem" -> "Precis vad vi vill höra!"

Hehehhee

Det där sista låter ju även det negativt för man skulle ju garanterat tro att det är ironin som spökar

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Hehehhee

Det där sista låter ju även det negativt för man skulle ju garanterat tro att det är ironin som spökar

Mycket möjligt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle aldrig köpa något från Sony.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem utöver det vanliga med en Sony produkt. Sådant här händer. Men jag antar att folk gillar när stora företag får på nöten.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Har haft rätt mycket sony. Inte inom datorteknik men med de Sonyprodukter jag ägt så har jag aldrig haft något märkbart problem. Har 3 Sony Discman som ligger på rummet någonstans som funkar alldeles utmärkt trots att den senaste inhandlades en dryga 7-8 år sedan.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Sony är ute i blåsäder igen.. kommer ihåg när de fick dra tillbaka massa kameror då man såg igenom tunna kläder mm.

Mja tycker det är goodvill att reparera alla iaf.
Många företag hade nog bara gjrot det om användarna klagat.

Ska vi inte säga samma sak om dessa mobiltelefoner som överhettas och exploderar och sätter eld både på det ena och andra?

Troligen är mycket användar fel men 440 000 ex är bara en ren miss.
Många bilföretag får ju återkalla bilmodeller så krockkuddar mm utlöses någon hundra miljontedels förtidigt eller liknande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Sony är ute i blåsäder igen.. kommer ihåg när de fick dra tillbaka massa kameror då man såg igenom tunna kläder mm.

:D! Du vet inte vart man kan få tag på en sån kamera, tro?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
"typiskt sony"

om det vore acer så är det "typiskt acer"
om det vore hp så är det "typiskt hp"
om det vore dell så är det "typiskt dell"
om det vore asus så är det "typiskt asus"
om det vore hemmabygge så är det "typiskt hemmabygge"

Jag säger hellre "typiskt sweclockers forum"

haha så sant!! ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag skulle aldrig köpa något från Sony.

...för att...?

Kom igen nu, lite kontruktivt om man får be.

Polaren har en Vaio, har alltid gillat Sony sedan han köpte sin första Walkman (kassettradio, inte mobil), och den har aldrig krånglat. Personligen så tycker jag att de kostar för mycket. Har haft en Acer som har funkat klockrent till den dagen jag knäckte pluggen i ett USB-uttag, och deras service är jag inte nöjd med, skickade iväg datorn på reparation väl inlindad i bubbelplast och anpassad efter kartongen så den inte skulle åka runt däri. När jag fick tillbaks den låg den i samma kartong, dock utan någon som helst packning. Tänk er att stoppa i en barnsko i en skokartong för vuxen strl 46, så får ni en ungefärlig idé om hur den låg i transport när jag fick den åter. DET kallar jag dålig service, det Sony gör tycker jag är bra.
Det de hade gjort var att byta ut moderkortet, men det jag fick tillbaks var det helt hundra något fel på, ca var 10'nde gång man startar datorn så skriker det i högtalarna tills man kommer så långt att Windows laddas. Nu ville jag inte skicka iväg den igen med tanke på deras förra hantering, så jag har lärt mig leva med det och nu har tjejen tagit över den.

Nej, att misstag sker och att produkter återkallas, det ser jag inte som en dålig grej, tvärtom att de återkallar fler datorer än vad som säkerligen upptäckt felet är bara bra.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd

Nvidia någon?

Tjejens macbook har samma överhettnnigsproblem och det är massor av trådar i forum nätet om överhettade macbooks. Kan knappt ta på överdelen efter 30-40 minuters användande.

Sony verkar dock gå ut med det publikt.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Typiskt Sony!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
det står att de ska laga dem.

Ah, det missade jag. Men om de ska laga dem så kanske det inte blir så dyrt trots allt.

Permalänk

Allt detta är typisk företag som ser kortsiktig vinst i sina ögon!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Allt detta är typisk företag som ser kortsiktig vinst i sina ögon!!!

Det är väl knappast att tänka kortsiktigt att gå ut med detta publikt och att utan frågor reparera varenda laptop i den serien. Det är väl så långsiktig man kan vara?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Det är väl knappast att tänka kortsiktigt att gå ut med detta publikt och att utan frågor reparera varenda laptop i den serien. Det är väl så långsiktig man kan vara?

Han missade nog den delen där Sony erbjuder att laga samtliga laptops i serien som råkat ut för problemet.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Typiskt Sony!!

Fattades bara att någon skulle bli sarkastisk!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Har en Vaio bärbar och är grymt nöjd med den. Har även en Sony Wega 32" CRT som fortfarande sparkar rumpa med bilden på nya dyra TV-apparater. För mig har Sony alltid stått för kvalitet och gör det fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolao
Har en Vaio bärbar och är grymt nöjd med den. Har även en Sony Wega 32" CRT som fortfarande sparkar rumpa med bilden på nya dyra TV-apparater. För mig har Sony alltid stått för kvalitet och gör det fortfarande.

Tills dom gjorde PS3.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Tills dom gjorde PS3.

Pff... PS3:an är en underbar liten maskin! Enda som saknas är stöd för ett nytt filsystem på externa hårddiskar och stöd för subs och mkv, sen är det ju den ultimata HTPC:n

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3