Permalänk
Medlem

Varför långsammare och långsammare?

Har fråga. En som jag känner litegran berättade att hon hade har problem. Hon har en bärbar dator som är ett par år gammal och går långsammare och långsammare. Det konstiga är att hon bara använder den till att surfa och word. Hon har tydligen ett virusprogram som hon använder ibland.

Vad kan vara vara orsaken till detta? Har inte fått tag på henne så jag vet inte hur mycket ram-minne hon har, men det måste vara ganska bra för det var ganska dyr dator. Tror den kostad minst 12 000..... Undrar varför så dyr dator? Hon har fått den av sin farfar som har en massa pengar. Han var nere på OnOff och dom lyckades få han att skaffa en sådan dyr dator. Typist dom.

Permalänk
Avstängd

Det är väl svårt att säga med den informationen.
Blir den långsammare under tiden hon använder den, eller sen hon fick den?
Är den allmänt seg, eller segar den till då och då?

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Permalänk
Avstängd

Om hon har virus i den så kan det ju bero på det. Du skriver ju att hon har det.

Permalänk
Avstängd

Går fläktarna för fullt hela tiden?

Annars är det ganska vanligt när man inte formaterat datorn på väldigt lång tid att den upplevs segare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Annars är det ganska vanligt när man inte formaterat datorn på väldigt lång tid att den upplevs segare.

Nja, bara för att en dörr går trögt att stänga så byter man ju oftast inte hela huset Bättre att helt enkelt åtgärda problemet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Nja, bara för att en dörr går trögt att stänga så byter man ju oftast inte hela huset Bättre att helt enkelt åtgärda problemet.

Precis. Därför jag inte rekommenderade att sälja huset och byta land, utan kanske bara ta en titt på hur ihopgrötad operativet med kringprogram blivit.

Permalänk
Avstängd

Ah. Feltolkade dig att som så att du rekommenderade en ominstallation.

Tar tillbaka min klagan och ställer mig i skamvrån med en plastpåse över huvudet.

Permalänk
Medlem

har hon installerat om den nyligen, om inte så är den som du sa ett par år och då blir datorer segare, pga att det kommer in en del skit(program som inte används alltför ofta osv) på den

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

DEFRAGMENTERA!!! ^^

Visa signatur

Använd rätt terminologi, t.ex. en fläkt är inte synonymt med CPU-kylare. Kalla det inte fläkt när du söker en processorkylare.