Permalänk
Avstängd

Var ju dåligt att inte ha ens e-sata på ett sånt dyrt chassi,det har ju till och med jag på mitt sonata III och då får man med ett kanonbra nätagg på köpet för bara en tusenlapp:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag vart "kär", skitsnyggt, blir o inköpa.

Visa signatur

/ PC: AMD Athlon 64 FX-62. 4 Gig Kingston 1066mhz DDRII. Radeon X1900 XTX. 10TB HDD. / HTPC: AMD 6000+ X2. HD3200. 2 Gig Kingston 800Mhz DDRII. 600Gig HDD. / SERVER: Intel Pentium D 840 3,2GHz. 4 Gig Kingston DDRII 667Mhz, 10TB HDD. / Bärbar: Dell Inspiron 1501

Permalänk

Jag tycker det är märkligt att Sweclockers gång på gång recenserar och skriver "Då ingen mätutrustning för ljud fanns tillgänglig kommer endast undertecknads subjektiva åsikt att framhävas i den här recensionen." Köp en ljudtrycksmätare om ni vill bibehålla seriositeten i recensionerna.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Inaktiv

Den saknar den för mig viktigaste egenskapen, en löstagbar moderkortsplåt. Jag kommer aldrig mer att köpa en låda som inte har det.

Permalänk
Medlem

Blå diod. Då går den bort.
Dessutom var den 1100kr dyrare än vad jag skulle ge för det chassit.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demonlord
Helt ok lek burk. Köra server i den nej nej nej finns bättre burkar för det. men dom kostar ju dock mer

Vilket då? Lyssnar gärna

Permalänk
Medlem

Varför gnälla över att hotswap enbart finns på 3 av platserna? Fint att funktionen finns överhuvudtaget! Hade det varit standard på alla platserna hade det blivit dyrare för slutkonsumenten, hade då blivit gnäll över det i recensionen? Ett minus med motiveringen "för dyr" .. För en normalanvändare bör ju 3 hotswap platser räcka, behöver man fler så finns ju ändå möjligheten att bygga ut..

De stansade fläktgallren är ju också de ett relativt enkelt bekymmer att göra sig av med, för den med viljan att utsätta sitt nya chassie för ett enklare kirurgiskt ingrepp, men eftersom man då pillar sönder allt vad garantier heter så kan jag förstå att det blev ett minus av det. Dock är väl inte garantiärenden på chassin särskilt vanliga? har aldrig hört talas om något iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Varför gnälla över att hotswap enbart finns på 3 av platserna? Fint att funktionen finns överhuvudtaget! Hade det varit standard på alla platserna hade det blivit dyrare för slutkonsumenten, hade då blivit gnäll över det i recensionen? Ett minus med motiveringen "för dyr" .. För en normalanvändare bör ju 3 hotswap platser räcka, behöver man fler så finns ju ändå möjligheten att bygga ut..

För det priset som lådan ändå kostar, så skulle det ju varit schysst att sända med hotswap för alla hårddiskar IMO... Men visst, kan man enkelt köpa till hotswap till resten för ett prisvärt pris, så kanske det inte är så mycket att gnälla om... Men kan man det?

Zalman är riktigt dumsnåla ibland. Ta tex lådan Zalman Machine 1000GT... Den säljs i svart och i en rätt snygg titanfärg, och kostar i runda slängar 3000 spänn! Och ÄNDÅ kunde de inte ens kosta på att slänga med en matchande DVDfront i lådan! Var 17 ska man få tag i en titanfärgad front som passar?
Där kan man snacka dumsnålt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
De stansade fläktgallren är ju också de ett relativt enkelt bekymmer att göra sig av med, för den med viljan att utsätta sitt nya chassie för ett enklare kirurgiskt ingrepp, men eftersom man då pillar sönder allt vad garantier heter så kan jag förstå att det blev ett minus av det. Dock är väl inte garantiärenden på chassin särskilt vanliga? har aldrig hört talas om något iallafall.

Kan bara hålla med i resonemanget

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Fick hem det här i veckan och har provkört det över helgen.
Sitter medföljande fläktar i taket, en Fractal 120 bak och en Fractal 120 i botten.

4-5 grader varmare i idle på dom mesta komponenter jämfört med mitt gamla antec 300 (37-38 CPU och 34-36 GPU).
Efter 10 minuters spel lägger sig CPU och Grafikkortet på runt 50 grader och nu efter en 20 minuter med alla fläktar på fullt blås har jag inte lyckats få ner temperaturerna i vad dom var innan jag började spela.

Byggvänligt och rymligt är det men jag kan bara inte fatta vad det är som händer.
Jag har svårt att tro att jag har betalat 1000kr mer för att bara få lite småroliga finesser, ett varmare, mer högljudt och större chassi.

Någon annan som har ett likadant och kan upplysa mig om det ska vara så här eller inte?

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |