Tävla om en upplevelse för livet på datorfestivalen Dreamhack

Permalänk
Medlem

*Fnys* Vem vill åka till dreamhack egentligen?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, tänk om de kunde motivera en på de viset när man ska skriva uppsatser i skolan.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Trist att man måste vara 18, nu missar ni världens skribent! (.. för två dagar)

Varför åker inte några av sweclockers nuvarande skribenter dit? Eller det kanske ni gör, bara låter någon göra slavarbetet åt er medan ni spelar för mor och faderland?

Permalänk

Upplevelse för livet var väl och ta i

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
*Fnys* Vem vill åka till dreamhack egentligen?

ca 10000 gamers/nördar från hela världen.. är du avundsjuk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ahhh det e nog såhär det känns att va 18

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
*Fnys* Vem vill åka till dreamhack egentligen?

Jag hade nog velat det för 15-20 år sedan, men knappast nu.

Det roligaste som fanns då var hackerens och Maxi data Expo.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Jag hade nog velat det för 15-20 år sedan, men knappast nu.

Det roligaste som fanns då var hackerens och Maxi data Expo.

Gillar du svett så gillar du dreamhack!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Alltså visst är det en shysst tävling, men allvarligt talat: upplevelse för livet? Snacka om att bygga upp falska förväntningar. Dreamhack är ju trevligt, men med tanke på rubriken skulle man kunna tro att man skulle få fara till månen eller något?

Permalänk

Som någon innan sade, synd att man inte får vara med nu när det är den första tävlingen som enbart kräver skills. Hade varit roligt att få delta.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt men om jag skulle vinna en trevlig resa till dreamhack why not! Man kanske känner sig lite gammal men det finns många äldre "nördar" med? Eller?

Permalänk
Medlem

Men tänk så här. Hur många får blogga till sweclockers live. Under ett dreamhack?

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

MÅSTE den som vinner 1:a pris åka till DH???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
MÅSTE den som vinner 1:a pris åka till DH???

Du får väl antagligen priset, men ingen kan väl tvinga dig? Annars kan jag komma över och bryta benet på dig så du inte KAN åka?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

En liten tanke som slog mig, kan man verkligen se det här som en ren tävling?
Känns som det lika gärna skulle kunna kvala in som en tidsbegränsad anställning, berättelsen man skickar in är som en anställningsintervju, där man visar vad man kan, och lön ges i form av prylar istället för pengar!

En annan sak jag kom att tänka på, kommer swec eller någon av sammarbetspartnerna att tillhandahålla utrustning att blogga med, alla kanske inte har lämplig mobiltelefon eller netbock för att utföra bloggandet effektivt på plats!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Jag trodde åldersgränsen på 18 var maxåldern. (smiley som slår sig i huvudet)

Nu ska jag oxå skicka in ett bidrag.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
*Fnys* Vem vill åka till dreamhack egentligen?

Vad är väl en bal på slottet? Alldeles underbar etc...

Askungen

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
En liten tanke som slog mig, kan man verkligen se det här som en ren tävling?
Känns som det lika gärna skulle kunna kvala in som en tidsbegränsad anställning, berättelsen man skickar in är som en anställningsintervju, där man visar vad man kan, och lön ges i form av prylar istället för pengar!

En annan sak jag kom att tänka på, kommer swec eller någon av sammarbetspartnerna att tillhandahålla utrustning att blogga med, alla kanske inte har lämplig mobiltelefon eller netbock för att utföra bloggandet effektivt på plats!

Tanken är alltså att vinnaren ska få en helt annan upplevelse än vanligt på dreamhack. Vi kommer att stå för utrustning, kamera, instruktioner med mera och finnas på plats och hjälpa till. Det handlar inte om något slavgöra utan är mest en rolig grej att få möjlighet att skriva små korta inlagor om händelserna på evenemanget.

Det roligaste är att vinnaren kommer att få en helt annan insyn i hårdvarubranschen, få möjlighet att gå på specialvisningar och prata med tillverkare på ett annat sätt än "vanliga besökare".

Skulle vi bara vilja ha rapportering från DH kunde vi lätt fixa det själva. Detta är en kul grej för alla läsare som jag redan nu ser är väldigt uppskattat.

Har man ingen lust att åka så är det bara att låta bli att tävla.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag ska tävla, och vinna. Har erfarenhet av sådant här sedan tidigare, så tror starkt mig själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
ca 10000 gamers/nördar från hela världen.. är du avundsjuk?

Svar nej. Är inte mycket för stökiga miljöer med en massa irriterande snorungar överallt som skriker, slår sönder sina tangentbord och onanerar till djurporr. (Berättar vad en kompis till mig tyckte om det när han var där förra året)

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
En liten tanke som slog mig, kan man verkligen se det här som en ren tävling?
Känns som det lika gärna skulle kunna kvala in som en tidsbegränsad anställning, berättelsen man skickar in är som en anställningsintervju, där man visar vad man kan, och lön ges i form av prylar istället för pengar!

En annan sak jag kom att tänka på, kommer swec eller någon av sammarbetspartnerna att tillhandahålla utrustning att blogga med, alla kanske inte har lämplig mobiltelefon eller netbock för att utföra bloggandet effektivt på plats!

>Håller med>

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Vad är väl en dag på dreamhack? Det kan ju vara tråkigt och svettigt och alldeles... Alldeles underbart! :/

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk

Alla kan tiga, jag är vinnaren! Följ mig på sweclockers blogg 27-30e november

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ummerovich
Alla kan tiga, jag är vinnaren! Följ mig på sweclockers blogg 27-30e september

Jag nöjer mig med andra plats.

EDIT: Dessutom är det i november det händer. xD

Permalänk

när är tävnlingen avgjord? det är oliiiidligt spännande

Permalänk

Ja, vad händer egentligen? Några uppdateringar?