Permalänk
Medlem

projekt arbete ide brist hjälp

hej

ja har nu börjat i trean och ska ha ett projektarbete undrar om de är någon som
har något bra förslag.. gärna inom el eller data??

Visa signatur

Intel i5 4.0GHz // ASUS P7P55D // Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 // Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX // MacBook Pro 13 tum 2.26GHz 8 GB Minne INTEL X25-M 80GB SSD

Permalänk
Medlem

Moddade själv ett chassi med två andra från klassen, helt klart ett kul projekt. Ett litet tips du ska arbeta i grupp är att jobba med folk som har samma ambitioner som dig själv annars blir betyget lidande enligt egen erfarenhet. Och börja i god tid är ett annat, tiden smiter lätt iväg annars och så står man där halvklar sista veckan.

Permalänk
Medlem

Skapa ett program? Gör en egen elektrisk komponent, som till exempel... en radiostyrd bil?

Eller gör som jag och skriv om alkohol.

Usch projektarbete... värdelöst!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

jag funderar också på det.... hade tänkt ut att försöka oljekyla en dator men en kompis fick inte göra det som projekt han går i bygg och jag i samhäll :S. så nu funderar jag på att bygga en mini kyl med en peltier....

Permalänk

Modda en dator
Själv skrev vi om spelberoende. jättekul, not!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag är vanligtvis ingen språkpolis men när jag ser din rubrik så blir jag nästan förbannad.
Jag fick läsa om den många gånger för att förstå vad tråden handlade om.

Ganska svårt att tyda "Projekt arbete ide brist hjälp".

Nästa gång så snälla skriv ihop orden så att det blir "Projektarbete idébrist, hjälp"

Jag hoppas att du kommer på någon bra idé till ditt projekt.
Kan tilägg att jag byggde en digitalklocka som ställde in tiden trådlöst efter en server. Kanske kan vara nått? Ganska roligt projekt då det innefattar både elektroteknik, kunskap inom trådlös överförning samt olika protokoll.

Lycka till!

Visa signatur

If it's not on fire, tweek it some more.

Permalänk

Du får skriva vilket program och inriktning du går. Om jag skulle göra ett projekt igen skulle jag göra ett så praktiskt som det bara går, jag gick natur. Jag skulle starta ett odligsprojekt där du kan testa olika typer av jord och olika mängd gödning mm. kanske inte världen intressantaste men det är ganska givet vad du ska göra under projektetsgång, känns lätt att skriva rapport på också...

Permalänk
Medlem

Själv ska jag LANA som profektarbete!

Permalänk
Medlem

Själv byggde jag en legostad - väldigt trevligt projekt och det blev högsta betyg!

(Jag går natur..)

EDIT: En bild kan jag väl få fram också!

Mitt tips är att göra något annorlunda, något som man inte trodde skulle passa som projektarbete.. Think outside the box!

Visa signatur
Permalänk

Två klasskompisar ska springa sthlm maraton.

90 timmar ska de uppfylla genom att träna inför loppet

Permalänk
Medlem

Jag och en polare installerade data och el till en ny datorsal. Så vi hade ju lite flyt faktiskt

Annars kanske dina föräldrar vill ha något i elväg? (Jag förmodar att du går EL Programmet)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Dokumentera klotter och skräp!

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Jag och en polare byggde vad som från början skulle vara en radiostyrd helikopter av balsaträ. Vi misslyckades totallt och fick högsta betyg.
Vi hade tydligen haft rätt metoder och vi skrev en massa men lyckades inte få helikoptern att fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundås
Själv byggde jag en legostad - väldigt trevligt projekt och det blev högsta betyg!

(Jag går natur..)

EDIT: En bild kan jag väl få fram också!

http://i33.tinypic.com/2gwgzmc.jpg

Mitt tips är att göra något annorlunda, något som man inte trodde skulle passa som projektarbete.. Think outside the box!

Du fick högsta betyg för det där? Hur svårt kan det vara egentligen att bygga en legostad? Vad sa du på din redovisning? "Här stoppar man in en legobit för att få en sten..."?

Lite konstigt att du får MVG för det där om du går natur. Om du hade gått Barn och Fritid till exempel så hade jag förstått... men natur? Damn...

EDIT: Hurre här har du ett bra förslag... om jag hade varit i din sits nu hade jag valt att göra en legostad... direkt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är drygt men detta var bara för mycket

"Projektarbete idébrist"

Ont:
Skriv om något du verkligen är intresserad av.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Du fick högsta betyg för det där? Hur svårt kan det vara egentligen att bygga en legostad? Vad sa du på din redovisning? "Här stoppar man in en legobit för att få en sten..."?

Lite konstigt att du får MVG för det där om du går natur. Om du hade gått Barn och Fritid till exempel så hade jag förstått... men natur? Damn...

EDIT: Hurre här har du ett bra förslag... om jag hade varit i din sits nu hade jag valt att göra en legostad... direkt!

Kanske inte själva byggande som gav honom MVG. Kan tänka mig att han byggde en helt fungerande stad med långsiktig resusrs användning osv....
Hans lego stad skulle alltså vara en model

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid undersöka hur det är att utföra självstudier i det svenska språket...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Du fick högsta betyg för det där? Hur svårt kan det vara egentligen att bygga en legostad? Vad sa du på din redovisning? "Här stoppar man in en legobit för att få en sten..."?

Lite konstigt att du får MVG för det där om du går natur. Om du hade gått Barn och Fritid till exempel så hade jag förstått... men natur? Damn...

EDIT: Hurre här har du ett bra förslag... om jag hade varit i din sits nu hade jag valt att göra en legostad... direkt!

Haha, det var lite mer än så, jag gjorde en liten enkätundersökning i några klasser om legoanvändande också. Jag sa inget på min redovisning direkt, bara visade upp staden Själva staden är inte byggd efter någon särskild mall, jag skrev bara upp vad som skulle finnas med och utgick från det. Lite var det till för att visa hur fantastiskt lego är, vad det faktiskt går att åstadkomma med det!

Natur är ju ganska bra för då har man ju inga direkta riktlinjer för vad arbetet ska innehålla (iallafall hade inte vi det?) Vi kunde välja i princip vad vi ville.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag själv ska tillsammans med några kompisar anordna ett LAN i skolan. Det gjorde några andra förra året, och det var mycket lyckat. Då var de för 64 personer, i år satsar vi på det dubbla. Skolan ställer glatt upp med matsalen över en långhelg, och internet/el får vi också utan problem. Detta tycker jag är ett projektarbete som är väldigt kul och intressant. Man får lära sig många olika saker som marknadsföring, organisation, lite om tekniken med hur man lägger upp med nätverket, hemsidekodning med bokningssystem osv.

Några andra i vår skola anordnar en fest som projektarbete. Måste också vara otroligt kul och lärorikt. Andra anordnar en resa för skolelever (fixar bra packetpris så många blir sugna på att åka). Yttligare några kompisar gör en fotbollsturnering. Det finns massor, tänk bara ut vad du verkligen vill göra!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Hm, projektarbete om information... Vilken typ av information?

Du skulle exempelvis kunna läsa böcker (på svenska) i 100 timmar, sedan jämföra dina språkkunskaper innan och efter. Det hade enligt min åsikt varit ett intressant projektarbete.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag och en polare byggde en minikyl med vattenkylda peltierelement. Räknade ut hur mycket el den drog och hur mycket som gick till spillo osv.. riktigt kul projekt. Drog sedan ihop en liten film till redovisningen.

http://www.youtube.com/watch?v=VVLuD17hv5Q

Gick natur

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag själv ska tillsammans med några kompisar anordna ett LAN i skolan. Det gjorde några andra förra året, och det var mycket lyckat. Då var de för 64 personer, i år satsar vi på det dubbla. Skolan ställer glatt upp med matsalen över en långhelg, och internet/el får vi också utan problem. Detta tycker jag är ett projektarbete som är väldigt kul och intressant. Man får lära sig många olika saker som marknadsföring, organisation, lite om tekniken med hur man lägger upp med nätverket, hemsidekodning med bokningssystem osv.

Några andra i vår skola anordnar en fest som projektarbete. Måste också vara otroligt kul och lärorikt. Andra anordnar en resa för skolelever (fixar bra packetpris så många blir sugna på att åka). Yttligare några kompisar gör en fotbollsturnering. Det finns massor, tänk bara ut vad du verkligen vill göra!

Vad hade ni för frågeställning/syfte?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000