Ny spelmus använder Bluetrack

Permalänk
Melding Plague

Ny spelmus använder Bluetrack

Microsoft planerar att lansera en gamingmus som använder den nya tekniken Bluetrack. Sidewinder X8 bjuder på hög känslighet, bra avläsning av underlaget och många programmerbara knappar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hehe där kom den

Permalänk
Medlem

Hoppas de har gjort sidewinder-designen lite mindre.
Köpte en sidewinder men tycker trots att jag använt den dagligen i flera månader inte att den ligger rätt i handen. För stor och svårt att nå fram till tumknapparna om man inte håller hela handen över musen vilket jag avskyr då jag vill ha handleden vilandes på underlaget för stöd.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

blir ett köp när den kommer min sidewinder paja för nån vecka sen

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Själv sitter man på en gammal Logitech Mouseman+ sedan, ja vad blir det nu...8-9 år tillbaka. Det kallar jag för kvalitet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Nice! Hoppas det bara inte är en trådlös historia. Gamla sidewinder musen är en av de bästa mössen jag nyttjat. Lite stor men jag vande mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

den nya mustekniken Bluetrack, som använder teknik lik Blu-ray för att läsa av underlaget.

ahrg, inte en gång till.. första gången kunde det passera som en kul sarkasm.

var har ni fått det här ifrån?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ser ytterst obekväm ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Nice! Hoppas det bara inte är en trådlös historia. Gamla sidewinder musen är en av de bästa mössen jag nyttjat. Lite stor men jag vande mig.

Enligt texten så¨kan man växla mellan trådlöst och trådbundet.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
ser ytterst obekväm ut

Absolut, till skillnad mot Logitech MX Rev. som är som en dröm

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

fel att göra en 3.0a med bluetrack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fy fan va ful xD

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Första Sidewinder var en katastrof och tror inte bluetrack är nog för att göra denna bättre.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den ska tydligen klarar 30 timmar på en laddning, och när batteriet börjar ta slut så kan man bara koppla in kabeln. Känns som ett mycket bättre system än det ständiga batteribytandet som jag har med min Logitech G7. Eftersom G7:an slutats säljas i Sverige så hade det varit trevligt med en värdig ersättare, men den här ser ju så ful och obekväm ut Jag får väl försöka hålla min G7:a vid god hälsa ett tag till verkar det som.

Permalänk
Medlem

! Hoppas det bara inte är en trådlös historia.

Musen har en kabel som inte bara sitter fast i musen utan även går att ta av ojoj! har förgångaren till min speldator o njuter av att använda den passar perfekt.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Den ska tydligen klarar 30 timmar på en laddning, och när batteriet börjar ta slut så kan man bara koppla in kabeln. Känns som ett mycket bättre system än det ständiga batteribytandet som jag har med min Logitech G7. Eftersom G7:an slutats säljas i Sverige så hade det varit trevligt med en värdig ersättare, men den här ser ju så ful och obekväm ut Jag får väl försöka hålla min G7:a vid god hälsa ett tag till verkar det som.

Jag använder en microsoft wireless laser 6000 mus, och jag byter väl batteri 2-3ggr per år. Kör med 2x1200 mha batterier, tycker 30 timmar är fruktansvärt dålig batteritid på en mus, även om det ska vara en "gaming mouse". Funkar perfekt för dom fpsspel jag lirar iaf

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
Jag använder en microsoft wireless laser 6000 mus, och jag byter väl batteri 2-3ggr per år. Kör med 2x1200 mha batterier, tycker 30 timmar är fruktansvärt dålig batteritid på en mus, även om det ska vara en "gaming mouse". Funkar perfekt för dom fpsspel jag lirar iaf

Jag hade också en 6000-mus förrut, och G7:an är mycket bättre när det gäller precision och respons. Något jag inte gillade med 6000 var att den blev gradvis sämre när batterierna började ta slut, så när man väl bytte batterier märkte man hur dålig den varit innan. G7:an fungerar perfekt så länge som batterierna räcker, och sedan är det tvärstopp när de tar slut.

30 timmars batteritid är ju inte något som helst problem med tanke på att batterierna är uppladdningsbara. Det är bara att stoppa i sladden när man inte använder musen. G7:an har t.ex. bara 8 timmars batteritid om jag minns rätt, fast då har man å andra sidan två batterier så att man bara byter när det ena tar slut.

Permalänk
Avstängd

Ful mus.

Hur skiljder sig Bluetrack mot laser-teknik och optisk-teknik?
Är inte bluetrack en optisk teknik med blå lysdiod bara?

Vad är fördelarna med bluetrack över annan teknik?

Permalänk

G9 musen som e som gud ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

hmm min 6000 från MS verkar himla bra. byter batterier 3 ggr per år, och tycker den bara "dör".. men men.

Det bästa är om man kan ladda batterierna genom usb.. det skulle vara bra.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig den musen, då jag kört en massa år med MS möss.
Tycker Logitech har för högt ljud på skroll hjulet.
Kör med 4 MS möss just nu. och en Biltema mini mus till 5 åringen.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Det bästa är om man kan ladda batterierna genom usb.. det skulle vara bra.

Förstår inte varför det inte gjort att man kan göra det.

Permalänk
Medlem

Tre tumknappar, sweet!

Undrar om den har sidledes scroll med scrollhjulet?

Väntar på recentioner och om den är bra så är det nog dax att uppgradera musen.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Tre tumknappar, sweet!

Undrar om den har sidledes scroll med scrollhjulet?

Väntar på recentioner och om den är bra så är det nog dax att uppgradera musen.

Är det samma grunddesign som sidewinder så är den där tredje tumknappen svår att nå om man inte vill hålla hela underarmen i luften och täcka hela musen med handen (vilket för mig gör att man får använda knogarna att klicka på de vanliga knapparna med).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Förstår inte varför det inte gjort att man kan göra det.

USB skickar bara ut 5v.

För övrigt såg musen jävligt oskön ut för tum knapparna osv.
Sedan så har jag inga problem med min MX518 när det kommer till läsa min yta på musmattan så den dära bluetrack känndes lite som en nörd faktor för mig.
Kommer nog köra med min MX518 tills den är helt utnött

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

har här en ms laser 8000 som man bara kastar på laddaren då men har tid och lust, ca 1 månad mellan gångerna och tycker det funkar perf, dock kan man få problem med avstånd på 10 med andra bt enheter i bruk.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Vad dom hittar på,ska bli kul å se hur den presterar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc