Nytt Geforce GTX 280 nästa år

Permalänk
Medlem

Detta ser väldigt lovande ut måste jag säja!

40nm... Bra jobbat nVIDIA

Undra om dom kommer att stöda DirectX 11?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Detta ser väldigt lovande ut måste jag säja!

40nm... Bra jobbat nVIDIA

Undra om dom kommer att stöda DirectX 11?

Tvivlar på att de kommer implementera Dx11 stöd också, men hoppas du

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Men orka släppa minimala förbättringar av redan existerande kort. Märks att Nvidia är pressade av konkurrensen från ATI.

Är ny tillverkningsteknik en "minimal förbättring"? Jag tycker att det verkar vara ett rätt stort steg, men vad vet jag?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nej, man kan tillverka GPUer i 45nm också. Det är inte så att GPUer får halvnoder medans CPUer får helnoder. Båda tillverkas t.ex. i 65nm, även fast det finns 55nm med.

Så det resonemanget fungerar inte, finns ingen garanti på att det därför ska bli 40nm när det står 45nm på pappret. Nog för att det finns en chans, men vi har ingen garanti.

Alla har redan sett att du är en motståndare till olika tillverkningsprocesser på cpu och gpu, alltid kommer det någon kommentar om det. Cpu'n är mer avancerad än gpu'n och kan därför inte tillverkas i 40nm. Det säger sig självt att det går snabbare att förbättra mindre avacerade arkitekturer.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Detta ser väldigt lovande ut måste jag säja!

40nm... Bra jobbat nVIDIA

Undra om dom kommer att stöda DirectX 11?

Nej. DX11 kommer först 2010/2011 om jag inte minns fel, dock är det inget man ska bry sig om då DX10 fortfarande idag inte existerar. Dock vill Nvidia ha DX10.1 efter att AMD fått en del partners såsom Valve och Blizzard för DX10.1-exklusiva grafikinställningar - som Nvidia gjorde med Quake Wars (dock utan någon nytta).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Alla har redan sett att du är en motståndare till olika tillverkningsprocesser på cpu och gpu, alltid kommer det någon kommentar om det. Cpu'n är mer avancerad än gpu'n och kan därför inte tillverkas i 40nm. Det säger sig självt att det går snabbare att förbättra mindre avacerade arkitekturer.

Ursäkta? Är jag motståndare till olika tillverkningsprocesser? Vad svamlar du om denna gången då?

Det jag säger är att nya chipet inte per automatik kommer att tillverkas på 40nm bara för att 45nm är upptaget av processorerna. Om det nu är så att det står 45nm (även fast jag tycker det står 40nm) så pekar det åt att de kommer tillverkas på 45nm.
Finns inget som säger att man inte tillverkar grafikchip i 45nm, precis som att båda tillverkas i 65nm och 90nm. Även fast grafikchip även tillverkats i halvnoderna 80nm och 55nm.

Men eftersom jag nu tycker det står 40nm så tycker jag det är rimligt att vi kan förvänta oss 40nm. Men dina argument för varför det inte kan vara 45nm är bara konstiga. Klart nVidia hade kunnat välja 45nm med!

Sen vill jag att du ska förklara vad du menar att jag skulle vara en motståndare till olika processer. Väldigt lustiga påståenden du kommer med. Visa gärna några länkar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ursäkta? Är jag motståndare till olika tillverkningsprocesser? Vad svamlar du om denna gången då?

Det jag säger är att nya chipet inte per automatik kommer att tillverkas på 40nm bara för att 45nm är upptaget av processorerna. Om det nu är så att det står 45nm (även fast jag tycker det står 40nm) så pekar det åt att de kommer tillverkas på 45nm.
Finns inget som säger att man inte tillverkar grafikchip i 45nm, precis som att båda tillverkas i 65nm och 90nm. Även fast grafikchip även tillverkats i halvnoderna 80nm och 55nm.

Men eftersom jag nu tycker det står 40nm så tycker jag det är rimligt att vi kan förvänta oss 40nm. Men dina argument för varför det inte kan vara 45nm är bara konstiga. Klart nVidia hade kunnat välja 45nm med!

Sen vill jag att du ska förklara vad du menar att jag skulle vara en motståndare till olika processer. Väldigt lustiga påståenden du kommer med. Visa gärna några länkar.

De har bara beställt 40nm av TSMC.. sedan månader tillbaka. Det finns regler som gör att de inte tillverkar dem i samma skala. De är uppbyggda på helt olika sätt något som du inte verkar tänka på alls - du vet att det är så men ändå ser du det inte så.

Tänker inte sitta och slösa tid på att leta upp dina kommentarer i forumet bara för att det är kul. Du borde veta vad du uttalat dig om, vet du inte det så kan du gå tillbaka och titta efter. Är inte någon springpojke åt dig.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De har bara beställt 40nm av TSMC.. sedan månader tillbaka. Det finns regler som gör att de inte tillverkar dem i samma skala. De är uppbyggda på helt olika sätt något som du inte verkar tänka på alls - du vet att det är så men ändå ser du det inte så.

Tänker inte sitta och slösa tid på att leta upp dina kommentarer i forumet bara för att det är kul. Du borde veta vad du uttalat dig om, vet du inte det så kan du gå tillbaka och titta efter. Är inte någon springpojke åt dig.

Det enda du bevisar är att du helt enkelt sitter och gissar. Skulle du veta att man inte kan tillverka kretsar under samma process beroende på området så skulle du kunna få fram något som stödjer ditt ord. Annars låter detta som att du gissar, mest bara för att verka vis och cool.

Historien har visat att man använt samma tillverkningsprocess/skala för processorer samt grafikkretsar i samma era. Lever vi i en ny och mer upplyst tid som påverkar valet av tillverkningsprocess, eller vad är det du syftar på?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De har bara beställt 40nm av TSMC.. sedan månader tillbaka. Det finns regler som gör att de inte tillverkar dem i samma skala. De är uppbyggda på helt olika sätt något som du inte verkar tänka på alls - du vet att det är så men ändå ser du det inte så.

Tänker inte sitta och slösa tid på att leta upp dina kommentarer i forumet bara för att det är kul. Du borde veta vad du uttalat dig om, vet du inte det så kan du gå tillbaka och titta efter. Är inte någon springpojke åt dig.

För det första har grafikkretsar inget fundamentalt olika som gör att de inte kan tillverkas i vissa storlekar. Det har vi bevis för då det finns 65nm, 90nm och 130nm grafikkretsar, vid sidan av halvnoderna 150, 110, 80 och 55nm. Så där har vi bevis på att ditt påstående är falskt.

Och angående dina befängda beskyllningar. Bevisbördan ligger hos dig.
Jag kan säga att du påstått att processorer byggs av hundhår, för att sedan säga att det är du som ska gräva fram bevis för mina absurda påståenden om eventuella uttalanden. Men då är jag lika fel ute som du är nu.