Permalänk

ASUS P5B Premium Vista Edition SLI???

Tjenna!

Går det att köra SLI på ett ASUS P5B Premium Vista Edition?? Å om det går, kan man köra 2st asus en8800gtx på?

lr är jag helt dum i huvudet som har köpt det moderkortet?

MVH/Martin

Permalänk

Det går inte att köra SLI på detta kort. Du kan däremot köra Crossfire med 2st ATI kort, men det rekommenderas inte i.o.m. att kortet bygger på 965 chipset som ger väldigt lite bandbredd åt grafikkort #2.

Om du är i dum i huvudet är det inte för mig att avgöra

Vad fick du betala för den ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

jag köpte det gör länge sedan...

Men jag kan avgöra att jag ÄR du i huvudet
Å med tanke på min efterblivna hjärna så skulle jag vilja ha lite tips på bra mordekort som kan köra sli

Permalänk
Avstängd

Tveksam till att ett felaktigt val av moderkort betyder att du är "dum i huvudet"...

Finns många sätt att lära sig saker, att göra fel är ett av de effektivare. Då lär du dig oftast två saker samtidigt - Vad som är fel och förhoppningsvis vad som är rätt. Om någon alltid talar om för dig vad du ska göra så lär du dig i bästa fall bara vad som är rätt utan att veta varför.

Ofta därför jag är dryg mot folk. Tvinga dem att tänka själva ...

Permalänk

ironi kan man ju oxå kalla det

Permalänk
Medlem

Om det är något som gör dig dum i huvet är det viljan att köra SLI

För SLI finns det inga bra moderkort, bara mer eller mindre dåliga eftersom du blir tvingad till nVidia chipset. Buggarna är otaliga och nVidia stänger hellre av funktioner än åtgärdar problemen. Dessutom är chipseten otäckt heta. Arvtagare i rakt nerstigande led till P4 prescott.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara