Google kan köpa Valve

Permalänk
Inaktiv

Det är ju massivs med reklam på steam redan?

Och varför tror folk att google skulle ha så mycket reklam? Gmail är det ju inget på.

Ser inte varför de inte skulle få göra det?

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det blir bra, idag tvekar jag att skaffa ett spel om det INTE finns på steam, eftersom på steam är det fritt från konstiga DRM skydd och kopieringsskydd.
Generellt brukar uppköp innebära försämringar eller förändringar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Google ska inte hålla på med datorspel, låt Valve vara!

När mindre företag köps upp skapas till sist ett fåtal jätteföretag och konkuransen minskar, detta kan bli farligt.

Till slut kanse det bara finns 1 stort företag som styr världen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Nej fan varför ska vi ha en massa jävla ointresserade musik/film jägare som sabbar våran fina spelcommunity på steam för??
Bort med google,rena skräpet även om dom är snabba,det enda dom är bra på är att motverka microsoft så den credden ger jag dom dom.Men dom skall inte rota i en väl fungerande spelcommunity som funkar alldeles utmärkt förutom call of duty 4 då där steam stinker fullständigt med världens kassaste support.Om inte annat så kommer dom(google) sno massa bandbredd av oss i steam och det gillas inte alls.

Det vore väl bra om google och apple kunde hetsa varandra lite när det gäller internettjänster för film och musik? Och är det någon som har råd med bandbredd är det väl google?

Permalänk
Avstängd

tkr inte att de skulle bli bar !

Visa signatur

.:Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz:. .:Asus EAH 3450 512mb:. .:2 Gb ram:. .:320 Gb Hdd:. .:MSI P6NGM:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Träpuben
Men usch. Använder Steam istället för msn/skype osv för att jag tycker det är så himla stil rent, enkelt och funkar alltid. + Man slipper reklam. Hoppas bara inga större förändringar sker :/

Det där med reklamen, du vet väl att A-patch kan ta bort reklamen från vanliga Live Messenger?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888

När mindre företag köps upp skapas till sist ett fåtal jätteföretag och konkuransen minskar, detta kan bli farligt.

Till slut kanse det bara finns 1 stort företag som styr världen

Du vet väl att det är en judisk bankman som styr hela världen redan?

onT: Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här, så länge dom inte hindrar nåt för mig som mod-utvecklare är jag glad. Det är dock läskigt att google blir så mäktigt, alternativen får hålla sig starka så att vi får en frisk konkurrens!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Påtal om Steam så tycker jag de borde göra en satsning på spel till dator som ASUS Eee och MSI Wind som saknar inbyggd CD/DVD.
Finns massa gamla goda 2D/3D-spel som skulle kunna uppdateras med Widescreen stöd och inställnings för att passa dessa datorer.

Vet inte om det går att banta ner Valvs source-motor till Atom nivå
Men här är en lista som jag skulle vilja se:

Half-life
Counter-Strike
Fallout 1&2
Thief 1&2&3
Baldurs gate 1&2
Starcaft 1&2
Warcraft 1&2&3
Diablo 1&2&3
Simcity series

Permalänk
Avstängd

Tycker det är en dåligt skriven nyhet, att jämföra med Itunes utan en förklaring är helt idiotiskt. Visst, istortsett alla här på SweC vet vad det är.. men nyheten bör vara fullständig.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Hade ni hellre sätt att EA games köpt upp steam? =/

Oh sluta skräms.. EA ger mig mardrömmar

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Sötast

Ja alltså.... Hellre att google hade köpt upp Valve än att t.ex EA hade gjort det. Då.... nä jag vill inte ens tänka mig....

Google har nog inte så mycket att tillföra till Valve, men det betyder inte att tanken är att faktiskt ändra något i det heller.

som t.ex Youtube, jag ser ingen större skillnad mer än förbättringar sen när det köptes upp.

google är ju känt för reklam på två sätt. Ett positivt och ett negativt.

Det negativa är ju att dom står för en stor del av reklamen världen över, men när det gäller deras egna produkter så är ju reklamen mindre än andra alternativ, eller helt enkelt icke existerande.

Google skulle troligtvis vara en av de bästa alternativen till uppköpare, men jag hoppas att det aldrig händer. Låt Valve vara Valve.

Edit: Jag tror knappast hellre att google bara lagt till en "buy music" knapp mitt på menyn av steam utan använt möjligtvis en andra klient.

Permalänk

Aj, aj! Där har Google ingenting att hämta.

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Medlem

Slulle vara rätt häftigt, pengar kommer ju absolut inte bli ett problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Det verkar tyvärr vara de :/, google kör microsofts teknik och köper upp allt.

Pavols inlägg hade inget med nyheten att göra, han kommenterade mitt "#1" i mitt första inlägg.
Sweclockers går snart bara ut på att såga andra personer verkar det som

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Steam kan ju iallafall inte bli sämre, vilken skit det är just nu!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Steam kan ju iallafall inte bli sämre, vilken skit det är just nu!

Vad är skit?

Permalänk
Medlem

Är lite splittrad.
Å ena sidan så gör google bra mjukvara så det skulle ju rentutav kunna göra steam riktigt användbart. Google verkar ha vettig inställning till DRM osv. så det är ju guld för spelvärlden.

Å andra sidan så skulle man väl behöva sälja sin själ istället, så man skulle väl knappt våga installera steam i något annat än en virtuell maskin anyway - och spel är ju det som virtuella maskiner inte riktigt hanterar så bra.

Så i slutändan så är det väl inte så stor skillnad.
Kasst idag och kasst imorgon, oavsett om google blir inblandade eller ej.

Däremot för annat än spel så är det ju intressant, finns ingen vettig lösning för det idag och det vore ju trevligt om itunes fick lite konkurrens så att den stora massan inser att det finns alternativ som dessutom är vettiga. Då kanske vi kommer någon vart vad gäller försäljning på nätet.

Permalänk
Avstängd

Nej, Google ska hålla sig borta tycker jag, tycker företaget är stort nog och vill gärna fortsätta se Steam i rätt händer.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Att lita på Kim Jong Il är bättre än på The Inquirer.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Dem kan få Valve om de börjar uppdatera 1.6, annars så kan dem dra och koda nått eget..

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

Låt Valve vara fria istället. De har ju lyckats bra hittills.

Permalänk
Medlem

Knowledge === Power

Google + Steam = Much Knowledge

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

google annonser i cs, nej tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nej Nej Nej Nej Nej Nej!

Steam ska vara självständigt! Det ska binda dom andra idioterna ihop och inte ta någons sida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
google och valve.. snäll

finns inget positivt med det, bara jävla massa äckelreklam från google och annat skit..

Valve & Steam, nothing more nothing less!

Håller med! Valve ska vara valve. Google är redan så stort, så dom kan lämna valve ifred..

Visa signatur

e8400 | HD4870x2 | 4GB 1333MHz | gigabyte GA-P35T | 150 GB raptor | 500GB sata2 | X-FI fatality FPS | Antec p182 |Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Dem kan få Valve om de börjar uppdatera 1.6, annars så kan dem dra och koda nått eget..

Vad för uppdateringar vill du ha till ett spel som cs 1.6?
Tror nog inte att det är så många på Valve som jobbar med det just nu.
Checka in de nya spelet Left4Dead istället de verkar vara guldvärt.
Sen om du spelar team fortress 2 så märker du att de kommer en hel del uppdateringar till det.
Cs 1.6 är historia och det är bra som det är :). Själv spelar jag cs ibland för att fördriva tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Dem kan få Valve om de börjar uppdatera 1.6, annars så kan dem dra och koda nått eget..

Spelar folk det än? trodde tiden går framåt.

Valve kommer alltid vara valve även om google kommer in i bilden dom kan säkert hjälpa till riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Finns två fel i denna spekulation. För det första är källan The Inquirer (Tror inte jag ens behöver säga något mer). Det andra är att Gabe aldrig skulle ge upp att vara independent till att få en massa krav på sig. Valve gillar att lira sitt eget race och dom kommer knappast sluta med det.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Haha, skulle ha tagit screen i Google Chrome ^^

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Google säger säkert till speltillverkarna att lägga in google reklam i spelen, sedan så ska all info om vad alla steam användare gör lagras i sin databas. Sköj!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att google ska in i allt, någon mer?