Nvidia lider av kapacitetsproblem

Permalänk
Medlem

Lär knappast va tal om hämnd. Kan TSMC tjäna pengar på Nvidia gör dem det! Troligare att produktionen har full beläggning.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Du har helt rätt. Klart man ska köpa produkter som har så dålig kvalité så att de senare går sönder. Klart man ska köpa nya produkter som egentligen bara har bytt namn men som kostar mer än de gamla produkterna. Klart man ska köpa Nvidia för man hittar inte ett enda ATI-grafikkort i den jävla Nvidia-djungeln av missledande produktnamn.

Det är upp till oss kunder att visa vad vi vill ha. Jag tänker aldrig acceptera det som Nvidia håller på med.
Jag köper ATI för att sätta press på Nvidia för så här gör man bara inte.

Du har så rätt! på tal om att dom byter namn på en gammal produkt, skiljer ju nån hundring mellan 8800gt och 9800gt!! det är ju skandal då korten har samma prestanda.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Du har så rätt! på tal om att dom byter namn på en gammal produkt, skiljer ju nån hundring mellan 8800gt och 9800gt!! det är ju skandal då korten har samma prestanda.

+ att 9800GT är billigare att tillverka

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

jag tycker att allt detta bara är bra, ati har ju länge varit långt under nvidia, och nu när ati börjar komma ikapp gör dom ju så att malliga nvidia sätts på plats

ps. bara så ni vet är jag ingen fanboy överhuvud taget av nåt, jag går bara efter reviews ds.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Intressant hur du nämner hur nVidia beter sig som skit när en artikel om spionage från AMD's sida dök upp i rampljuset...

Haha! Nu har du allt trampat i klaveret

Påtal om 55nm's tillverkningsmetod. Någon som vet när vi får se nästa krympning? 45/40nm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
Haha! Nu har du allt trampat i klaveret

Påtal om 55nm's tillverkningsmetod. Någon som vet när vi får se nästa krympning? 45/40nm?

Denna vinter.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Denna vinter.

njae, 55nm på GTX260 nu till vintern och sen står 40nm en bit in på nästa år, även om jag tror att det kommer dröja lite till innan det dyker upp på allvar.

Nu är det inte för att jag är en fanboy, så håll de kommentarerna för dig själv, utan för att jag har svårt att se hur Nvidia skulle kunna göra ett så snabbt hopp från 55nm till 40nm. Gissar på att vi får se R800 innan 40nm GTX.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8242-nytt_geforce_gtx_280_na...

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
njae, 55nm på GTX260 nu till vintern och sen står 40nm en bit in på nästa år, även om jag tror att det kommer dröja lite till innan det dyker upp på allvar.

Nu är det inte för att jag är en fanboy, så håll de kommentarerna för dig själv, utan för att jag har svårt att se hur Nvidia skulle kunna göra ett så snabbt hopp från 55nm till 40nm. Gissar på att vi får se R800 innan 40nm GTX.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8242-nytt_geforce_gtx_280_na...

Jag tror på fullt allvar att nVidia ser sig vara fullt kapabel att leverera 40nm chip till tidig vår. Det har kommit upp rykten för några veckor att nVidia kommer satsa på 40nm tillverkningsprocess. Med tanke på hur mycket kapital och stor team de har för utveckling så ser jag hoppet till 40nm väldigt realistiskt i snabbt skedde.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Intressant hur du nämner hur nVidia beter sig som skit när en artikel om spionage från AMD's sida dök upp i rampljuset...

Som sagt så kan man inte anklaga AMD för var en anställd får för sig att göra hos Intel. Vill gärna se någon substans i dina påståenden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Jag älskar alla dessa fanboys och svaret som medföljer dess skribent.

Kom med något konkret. Har du inget kött på benen så kan du ju tydligen bara köra lite skitsnack. Men ska det bita på mig så får du allt se till att ha ett argument också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Men ändå är det AMD som måste sälja ut fabriker för att klara sig.
Det visar att nVidia är mer stabilt som företag.

Låter fanboy aktit tjaa, men är lite trött på allt skit som nVidia får här, så fort AMD gör något bra, och vise versa.

Mer stabilt? Dom är helt utelämnade till andra aktörer, är det stabilt?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Med tanke på att nVidia i princip utsågs för årets företag eller liknande förra året och har gott i vinst sen 88xx serien. Så tror jag knappast dom är ostabila för att AMD nu efter, tjaa vad blir det nästan 3 år kommit med ett vettigt grafikkort?

Snälla...
Och jo jag anser nVidia mer stabilt företag än AMD, om någon nu inte tycker det visa fakta på motsatsen.

Mina inlägg må låta som att jag ogillar AMD men det stämmer inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Nvidia gick just i förlust. AMD gick också med vinst ett bra tag innan det vände.

Sen var 38**-serien en vettig grafikkortsserie, men för lite för sent.

Och här är fakta på varför Nvidia inte är så stabila:

Problem med TSMC
Problem med försäljningen
Problem med yields på GTX-serien
Strul med bärbara grafikkort (har kostat dem många miljoner dollar)
De bråkar med Intel och AMD
De har problem med kundrelationerna

AMD är mindre, men nog är de mer stabila.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Nvidia gick just i förlust. AMD gick också med vinst ett bra tag innan det vände.

Sen var 38**-serien en vettig grafikkortsserie, men för lite för sent.

Och här är fakta på varför Nvidia inte är så stabila:

Problem med TSMC
Problem med försäljningen
Problem med yields på GTX-serien
Strul med bärbara grafikkort (har kostat dem många miljoner dollar)
De bråkar med Intel och AMD
De har problem med kundrelationerna

AMD är mindre, men nog är de mer stabila.

Fakta är när det finns dokumentation som ger ingen rum för diskussion och tolkningar. Det du påstår är fakta är inte fakta.

Problem med TSMC
Givetviss har nVidia problem med TSMC då de bidrog med problem för de efter deras rekommendation av material för nVidias chip. nVidia har all rätt att se TSMC med ont öga. Att sedan TSMC stor en del för kompensation till nVidia bara styrke faktum att de bidrog till nVidias chip problem.

Problem med försäljningen
Vilket problem då?

Problem med yields på GTX-serien
Ja det har de. Men ingen vetenskap att det skulle bli problem med sådan stor chip. Det är därför nVidia är ivrig att gå över till 55nm och 40nm så snabbt som möjligt.

Strul med bärbara grafikkort (har kostat dem många miljoner dollar)
Detta faller på TSMC då de stod för rekommendation. nVidia tog sin strå och hjälpte de drabbade företag.

De bråkar med Intel och AMD
Vad har det med företags stabilitet? Sedan var många uttalande legitima och bara stod för sin strategi.

De har problem med kundrelationerna
Vilka problem då?

AMD är knappast mer stabilare än nVidia. Snarare tvärtom om man ser på den ekonomiska aspekten.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Med tanke på att nVidia i princip utsågs för årets företag eller liknande förra året och har gott i vinst sen 88xx serien. Så tror jag knappast dom är ostabila för att AMD nu efter, tjaa vad blir det nästan 3 år kommit med ett vettigt grafikkort?

Snälla...
Och jo jag anser nVidia mer stabilt företag än AMD, om någon nu inte tycker det visa fakta på motsatsen.

Mina inlägg må låta som att jag ogillar AMD men det stämmer inte.

nVidia har bara en sak i princip idag*. Grafikkort. Där strular det rejält nu med kvalitetsproblem, dom ligger aningens efter i prestanda, problem med yielden på GTX 2x0 och nu detta... Så att säga att dom är stabila, nej...

Tyvärr kan AMD hamna i samma sits om man nu gör av sig med all egen produktionskapacitet. Tillverkning måste ändå höra till den här typen av företags kärnverksamhet.

*Deras chipset är ju nr2 vare sig man kollar på Intel eller AMD plattformen och det är väl bara på Intelsidan som dom kan få nån volym med deras chipset med integrerad grafik.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse

Problem med försäljningen
Vilket problem då?

De har problem med kundrelationerna
Vilka problem då?

AMD är knappast mer stabilare än nVidia. Snarare tvärtom om man ser på den ekonomiska aspekten.

Problem med försäljningen: AMD har starkare och billigare kort i samtliga segment och har tagit en hel del marknadsdelar från Nvidia.

Problem med kundrelationerna: Du tycker att folk fortfarande verkar ha ett gott öga till nvidia?

ok, vi tar en titt på den ekonomiska aspekten:

AMD -> Uppåt
Nvidia -> Neråt

resten orkar jag inte ens svara på.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Problem med försäljningen: AMD har starkare och billigare kort i samtliga segment och har tagit en hel del marknadsdelar från Nvidia.

Problem med kundrelationerna: Du tycker att folk fortfarande verkar ha ett gott öga till nvidia?

ok, vi tar en titt på den ekonomiska aspekten:

AMD -> Uppåt
Nvidia -> Neråt

resten orkar jag inte ens svara på.

Det finns ingen utgiven statestik på hur marknadsandelar är idag. Den senaste redovisning visar att AMD går back 1,4% och nVidia med 1,1% gemför med föra året. Skillnad mellan AMD och nVidia är lite över 10%. Det är rätt så mycket.
http://www.sweclockers.com/nyhet/8089-intel_dominerar_pa_graf...

Beror vem folk är. Om du är folk så nej, folk ser inte nVidia med gott öga. Men det är nästan givet pågrund av folkets karaktör och inställning.

AMD -> Uppåt
Nvidia -> Neråt

Det finns inga indikationer att nVidia går ner. Och det finns inga indikationer att AMD går upp. Kom tillbaka när du har något solid.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."