Google kan köpa Valve

Permalänk

Jag tycker inte att det är bra om google får för mycket makt. Då slutar det kanske som ett monopol där google till slut står för allt inom mjukvaro industrin. Konkurrens är bra för oss konsumenter eftersom att utvecklarna då måste komma på nya saker hela tiden för att locka användarna.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Jag förstår inte riktigt folks aggressioner mot steam. Vad är det som är så dåligt med det? Visst kan hålla med om att de var lite dåligt i början, men nu funkar det perfekt. Ge mig lite synpunkter istället för att bara säga att det är dåligt.

Precis, vad är det för fel på steam?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

precis som googles egen internet explorer så kommer dom säkert att kolla upp vad varje användare gör, det kommer bli en massa reklam. som i sin tur kommer göra programmet segt, och som sagt dom köper och köper, men vart tar all vägen ?

men vem vet, det kanske (om dom gör på Rätt sätt) kan bli lyckat. men för Min del hoppas jag att det bara är ett ryckte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Valve är ju redan en av världens bästa spelutvecklare. Tror inte det blir bättre med ett bolag som google över sig.

Varför är nästan alla så extremt negativa, det enda negativa jag ser är att google får stor makt. men att valve blir större och kan erbjuda fler tjänster och bli en konkurrent till Itunes är bara bra! det finns inget att förlora med att google köper upp valve, och använder steam som en itunes liknande klient.

Dedär med att VALVE skulle vara en av världens bästa spelutvecklare är jag kritisk till..

Infinity ward? Blizzard? Crytek? THC?

valve är bra, men inte i världsbäst klass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Nej fan varför ska vi ha en massa jävla ointresserade musik/film jägare som sabbar våran fina spelcommunity på steam för??
Bort med google,rena skräpet även om dom är snabba,det enda dom är bra på är att motverka microsoft så den credden ger jag dom dom.Men dom skall inte rota i en väl fungerande spelcommunity som funkar alldeles utmärkt förutom call of duty 4 då där steam stinker fullständigt med världens kassaste support.Om inte annat så kommer dom(google) sno massa bandbredd av oss i steam och det gillas inte alls.

Du har ingen aning om vad du snackar om.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Varför är nästan alla så extremt negativa, det enda negativa jag ser är att google får stor makt. men att valve blir större och kan erbjuda fler tjänster och bli en konkurrent till Itunes är bara bra! det finns inget att förlora med att google köper upp valve, och använder steam som en itunes liknande klient.

Dedär med att VALVE skulle vara en av världens bästa spelutvecklare är jag kritisk till..

Infinity ward? Blizzard? Crytek? THC?

valve är bra, men inte i världsbäst klass

Valve är jäkligt proffsiga, de testar spel fullt ut, de patchar spel efter användarnas önskemål (se bara TF2, det har nästan aldrig varit tal om någon balanspatch utan nästan allting gäller tre-fyra dussin patcher med nytt material på mindre än ett år) och snackar inte skit och visar inget tidigt material i onödan. Steam funkar också jäkligt bra, och jag vill absolut inte se Google fördärva saker och ting med deras imperialism.

Blizzard är inget vidare, de har snöat in sig och är snart nere på EA Games nivå när vi snackar om att fiska pengar ur kunderna. Crytek är ganska usla, de släppte Crysis nästan ett år för tidigt och helt utan att ha testat det efter flera år av skitsnack och predikan på diverse mässor vilket inget faktiskt återspeglar verklig produkt.

Själv tycker jag Ubisoft och Massive Entertainment står högst på min lista av favoritutvecklare. Med Ubisoft tänker jag på Tom Clancy-licenserade spelen (framförallt GRAW och EndWar) och för Massive Entertainment gjorde de ett kanonjobb med World in Conflict - många BETA-tester långt, långt före lanseringen, en tidig BETA-Demo och väldigt bra aktivitet i forum och patch- och fanstöd.

--

Steam hade problem i början, det kan ingen säga annat, men idag har de renoverat tjänsten totalt och allting känns väldigt smidigt. Med en genomsnittshastighet på 1-2MB/s på nedladdningen känns det inte som man investerat sina pengar på dålig bandbredd heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilleoh
precis som googles egen internet explorer så kommer dom säkert att kolla upp vad varje användare gör, det kommer bli en massa reklam. som i sin tur kommer göra programmet segt, och som sagt dom köper och köper, men vart tar all vägen ?

men vem vet, det kanske (om dom gör på Rätt sätt) kan bli lyckat. men för Min del hoppas jag att det bara är ett ryckte

Förutom då att Chrome inte alls inkräktar på privatlivet och att programmet är enormt snabbt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krilleoh
som i sin tur kommer göra programmet segt, och som sagt dom köper och köper, men vart tar all vägen ?

Google är väl som sagt rätt bra på att, trots reklam, göra sina tjänster snabba och ofta till och med lyckas undvika att reklamen blir alltför störande. Och är det något särskilt som har blivit uppköpt som du saknar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Valve är jäkligt proffsiga, de testar spel fullt ut, de patchar spel efter användarnas önskemål (se bara TF2, det har nästan aldrig varit tal om någon balanspatch utan nästan allting gäller tre-fyra dussin patcher med nytt material på mindre än ett år) och snackar inte skit och visar inget tidigt material i onödan. Steam funkar också jäkligt bra, och jag vill absolut inte se Google fördärva saker och ting med deras imperialism.

Blizzard är inget vidare, de har snöat in sig och är snart nere på EA Games nivå när vi snackar om att fiska pengar ur kunderna. Crytek är ganska usla, de släppte Crysis nästan ett år för tidigt och helt utan att ha testat det efter flera år av skitsnack och predikan på diverse mässor vilket inget faktiskt återspeglar verklig produkt.

Själv tycker jag Ubisoft och Massive Entertainment står högst på min lista av favoritutvecklare. Med Ubisoft tänker jag på Tom Clancy-licenserade spelen (framförallt GRAW och EndWar) och för Massive Entertainment gjorde de ett kanonjobb med World in Conflict - många BETA-tester långt, långt före lanseringen, en tidig BETA-Demo och väldigt bra aktivitet i forum och patch- och fanstöd.

--

Steam hade problem i början, det kan ingen säga annat, men idag har de renoverat tjänsten totalt och allting känns väldigt smidigt. Med en genomsnittshastighet på 1-2MB/s på nedladdningen känns det inte som man investerat sina pengar på dålig bandbredd heller.

det jag ser som är BRA med blizzard är deras otroliga förmåga att skapa ett spel, som så många spelare köper, och faktiskt blir beroende av. det är svårt att få en så enorm människogrupp att bli beroende för ens spel när man utvecklar det. dett har Blizzard lyckats med, de är alltså en bra utvecklare, att sälja sin idé...

för vill man inte sälja sin idé(spel) är man inte kvar länge i spelbranshen.

Nu tyckte du jag var dålig som inte kommenterade infinity ward, dom har faktiskt skapat den bästa spelserien under vår livstid. Call of Duty. ett spel som fyller ens kropp med känslor när man spelar, man fylls av upplevelsen och verkligen får en känsla av skräck, glädje, tårar, lättnad och tyngd.

ända sen seriens första spel var jag låst. och Infinity Ward har bara fortsatt med att lyckas, och lyckats med CoD 2 och CoD 4. sen kom treyarch och förstörde allt med 3:an, får se hur de lyckas med 5:an..

Sen har vi utvecklarna av Metal Gear Solid spelen, oxå där en hjärtgripande spelserie.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
det jag ser som är BRA med blizzard är deras otroliga förmåga att skapa ett spel, som så många spelare köper, och faktiskt blir beroende av. det är svårt att få en så enorm människogrupp att bli beroende för ens spel när man utvecklar det. dett har Blizzard lyckats med, de är alltså en bra utvecklare, att sälja sin idé...

Att det skall vara så svårt för så många att säga det rent ut: Blizzard gör bra spel, konstigare är det inte (oavsett om man har tröttnat på world of warcraft eller inte).

Permalänk
Avstängd

Lite off, kan man köra CS utan att ha steam igång ?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

om man använder en emulator som emulerar steam så ja. Annars... nej.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
om man använder en emulator som emulerar steam så ja. Annars... nej.

Jodå det går utmärkt om du kör med xfire.Då startar inte ens steam om du kör cod4 till exempel:))

EDIT oj läste fel men jag skall testa att köra cs utan steam,kommer tala om hur det gick:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate