Cray bygger superdator för skrivbordet

Permalänk
Medlem

SÅ himla innovativt är det väl ändå inte. Så som jag ser på det är att dom lyckas göra en rätt bra kompakt bladserver lösning. Tämligen häftigt pris

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Jaja, men klarar den crysis?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

kan man övervaka FRA med en sån ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imortalse
kan man övervaka FRA med en sån ?

Ja där sa du nåt.. vad sägs om att samla ihop till ett par sådanna och övervaka övervakarna :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

100fps i cs ??

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Avstängd

Windows på en superdator, lol.

Permalänk
Medlem

varför känns alienware lite mesigt helt plötsligt?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Perfekt för htpc

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nog rätt så vettigt för lite mindre företag som är i behov av ett kraftpaket. Tummen upp

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Mormor blir glad när hon kan betala räkningen snabbt nu!

Å andra sidan borde den dära datorn vara en jävel på folding!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

alltid lika irriterande när det dyker upp rent professionella datorburkar har snyggare design än de flesta chassin som finns därute för varje dag-Joel...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Haha snacka fult photoshoppat.

Permalänk
Medlem

yupp
jag vill ha
.. varför vet jag inte.. men... glubb.....
kan nog köra många grejer på en sådan där liten sak
16 stycken quad cores... undrar hur mycket minnet går på i en sån där föresten.
vilken typ av minne osv

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ska vi samla ihop till en sådan där? vi säljer av alla datorer och hårdvara som vi inte behöver och skänker till ett swec konto när vi når över 200 000kr kan vi börja fundera på att spara mer till 500 000kr eller välja något där imellan. supernsabb dator till tex folding som sagt

Varför inte det finns för tillfället 123 932 medlemmar på sweclockers, så om alla skänker 4 kr till förskningen/foldingen så har vi råd med denna bjässe för 0,5miljoner. Bara en liten tanke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Är behovet istället lagringsutrymme kan varje modul rymma 4 terabyte.

Okey, har just nu drygt 3 Tb i min fildelningsdator, kan få in dryga 6 i den
till en kostnad som inte är någonting mot vad den der lådan kostar...

Och även jag kan sätta ihop en modul till

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Okey, har just nu drygt 3 Tb i min fildelningsdator, kan få in dryga 6 i den
till en kostnad som inte är någonting mot vad den der lådan kostar...

Och även jag kan sätta ihop en modul till

Japp och en Volvo 740 har större bagageytrymme än en McLaren F1... Whats your point?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SalaMAD
Varför inte det finns för tillfället 123 932 medlemmar på sweclockers, så om alla skänker 4 kr till förskningen/foldingen så har vi råd med denna bjässe för 0,5miljoner. Bara en liten tanke...

Humdidum.. Skulle vilja påstå att det är mer än bara en liten tanke.. Det är en mycket intressant tanke
Blir det något av det så säg till!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
100fps i cs ??

Det är livets fråga det. Hur många smokes klara den innan fpsen börja droppa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Humdidum.. Skulle vilja påstå att det är mer än bara en liten tanke.. Det är en mycket intressant tanke
Blir det något av det så säg till!

jag skulle lätt punga ut 4 kr eller mer men då skall den göra något vettigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bättre foldingprestanda får man nog av grafikkort. i stället för 64 processorkärnor för 500kkr+ så kan man få 64 grafikkort för runt 100kkr

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Okey, har just nu drygt 3 Tb i min fildelningsdator, kan få in dryga 6 i den
till en kostnad som inte är någonting mot vad den der lådan kostar...

Och även jag kan sätta ihop en modul till

En Cray är ingen fildelningsdator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på deras hemsida, o man får ihop en burk med 16 quad @3,0ghz o 8x8 gb ddr2 ram @ 800mhz (minsta möjliga kan ioförsig välja 667mhz o spara totalt 2 000kr) o 8x80gb hdd för den nätta summan
438.564,00 kr
vilket då blir mindre än 4kr per medlem. Sen är bara problemet att vem den ska stå hos, eftersom detta monster drar ca:1,6kw när den används. Men visst den skulle nog ge endel folding resultat, och om folk klagar så går det även att få med NVIDIA QuadroFX 5600, men då finns det bara plats för 8st cpuer.

Permalänk

är ni blinda eller Cray står ju helt fel vinklad, den som ha rklippt ihopp bilden moste vara lite efter..

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
är ni blinda eller Cray står ju helt fel vinklad, den som ha rklippt ihopp bilden moste vara lite efter..

Japp den är inte där på riktigt utan bara inklippt som sagt.

Regards Humper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
bättre foldingprestanda får man nog av grafikkort. i stället för 64 processorkärnor för 500kkr+ så kan man få 64 grafikkort för runt 100kkr

Sen behöver 20 datorer att sätta dessa i med 20processor var och 20 nätagg osv osv mao blir slutändan samma.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

512 gigabyte minen wtf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja där sa du nåt.. vad sägs om att samla ihop till ett par sådanna och övervaka övervakarna :D.

då kanske man kan se vad dom sysslar med ,dom tittar nog bara på porr å sånt .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Det är livets fråga det. Hur många smokes klara den innan fpsen börja droppa?

5.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Ooh det chassit skulle jag vilja ha.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Nää, ATI är bätre på det.... fast nu ska vi inte lita på en ATI taliban

Ok, det var helt onödigt av mig att skriva Nvidia grafikkort, jag menade egentligen bara grafikkort generellt....