Certifikatkrångel hos AMD

Permalänk
Melding Plague

Certifikatkrångel hos AMD

Den som med Firefox 3 försökt ladda ner programvara från AMD:s webbsajt har fått en negativ överraskning. Enligt webbläsarens är inte sajten tillförlitlig, och nedladdningar blockeras.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hade inte AMD kunnat köra utan certs?

Permalänk

Aha! Firefox har fått betalt av nVIDIA!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Aha! Firefox har fått betalt av nVIDIA!!

HAHAHA så sant.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Att Firefox helt skulle blockera en sida är att ta i. På bilden syns också tydligt möjligheten att lägga till ett undantag. Ifall användaren har skäl att lita på sidan är detta inget större problem. Det finns ganska många sidor som har föråldrade certifikat. Kanske är det certifikathanteringen överlag som behöver ses över? Ifall ett certifikat uppfattas som garanterad säkerhet, är det en missbedömning. Kontrollen av vem som begär certifikat är inte särskilt omfattande.

Permalänk
Medlem

Ladda ner drivisar igår, och kör med Firefox 3.

Bullshiet

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hade inte AMD kunnat köra utan certs?

Men då går man miste om krypteringen, som många vill ha. Vet inte exakt vad som överförs när man besöker deras sidor, men om det fins risk för att personlig data överförs så vill man ju att det ska vara krypterat.

Permalänk
Avstängd

jag tankade precis hem drivisar från amds hemsida:S funkade perfekt

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag håller just på och laddar ned senaste drivrutinen till mitt grafikkort (Radeon HD3200) och det fungerar utmärkt! Ca 500 kbit/s i medelhastighet också, så det verkar inte vara några problem nu i alla fall...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

laddade ner drivrutiner sås sent som i går utan problem och var bara tvungen att test ladda ner några nu, fungerade utan problem med FireFox 3 med Adblock + installerat om det nu hör med saken att göra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

laddade ner drivrutiner igår... hade inte heller något problem

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat AMD, Akamai eller Firefox, vems fel de nu är.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Bara FX3 som har skum certifikathanteringsgränsnitt. Vad är egentligen problemet?

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

hmm märkt att FF kan bli lite putt på sidor som hosdtar bilder och mine. (nått) hemsidor. annars tycker jag det funkar fint.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Typisk aftonbladet-artikel...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Alla klagar på Firefox 3 men det är ju egentligen AMD som har använt certifikatet på fel sätt. När man använder certifikat ska det ju vara helt säkert på att det är rätt server man ansluter till, det är ju en stor del av hela poängen!

Permalänk
Medlem

Jag säger tack till firefox för att de låter mig veta att säkerhetscertifikatet inte längre gäller, men kan jag nu själv få avgöra om jag vill fortsätta till sidan eller inte?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd

Nemas problemas, är på sidan just nu och laddar ner drivrutiner... så var brinner det?

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxflux
Jag säger tack till firefox för att de låter mig veta att säkerhetscertifikatet inte längre gäller, men kan jag nu själv få avgöra om jag vill fortsätta till sidan eller inte?

Som jag skrev ovan är det bara att klicka på länken "lägg till ett undantag", sedan importera och godkänna det ogiltiga certifikatet (som du skriver är det oftast ett icke förnyat certifikat). Dessa inställningar kan du editera när du så vill. Kanske lite bökigt, men jag ser inget fel i att Mozilla prioriterat denna säkerhetsaspekt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Typisk aftonbladet-artikel...

Haha, sicket skitsnack

EDIT: är visst lite förvirrad och postade i en gammal nyhet