T-Mobile G1 först med Google Android

Permalänk
Melding Plague

T-Mobile G1 först med Google Android

Den första mobiltelefonen som använder sig av Googles operativsystem Android är T-Mobile G1. Telefonen är en direkt utmanare till Apples Iphone.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha... utmanar iPhone... Med det utseendet? Ser ut som något som Stevie Wonder kunde ha designat..

Permalänk
Medlem

Ser ut som ngt från mitten av nittiotalet...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

ja den vinner ju inga designpriser iaf.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt billig och plastig ut :/ Är väll operativet som är intressant dock. Jag förväntar mig massa buggar och barnsjukdomar första året iaf. Men den som lever får se.

Permalänk
Medlem

hrm att htc kunde designa något sånt fult. Min 7070 är snyggare (den är förövrigt råsexig så det kanske är en dålig jämnförelse).

edit: kommer denna mobil att vara superbillig? Har ett svagt minne om att google skulle skänka bort mobiler mot att deras os/tjänster användes..?

Permalänk

Snygg va den ju då inte, men det tycker jag inte Iphone är heller iofs. Som white_rabbit påpekade så lär det ju vimla av buggar ett bra tag framöver så lär ju inte va värt det, om den nu ens kommer hit.

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha faktor på den

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det inte riktigt den typ av pryl jag vill ha - en enkel mobiltelefon kompletterat med en av de numera billiga ultraportabla bärbara passar mig bättre - men överlag tycker jag det blivit mer design än användbarhet på senare tid. Därför bryr jag mig mindre om huruvida den vinner på catwalken eller inte. Intressantast blir att se vad Android går för.

Permalänk
Medlem

Skulle ju kunna vara en prototyp. Står nån sifferkombination stämplad i plasten uppe vid loggan. Jag tycker annars den ser rätt "Business" ut . Ingen flams och trams - bara en enkel funktionell design. I kontrast till konkurensen som man inte kan titta på ens utan att det kryllar med fingeravtryck. Med tanke på hur min ändå rätt snällt behandlade Nano ser ut efter ett halvår så vill jag inte tänka på hur en Iphone ser ut efter samma tid. Den "vackra" spegelblanka metallbaksidan ser snart ut som borstad aluminium eller nåt. Eller väldigt väldigt repad metall. B-igt.

Men lite lackerad plast hade kanske inte varit för mycket begärt så här år 2008. Den som lever får se dock - kanske ser annorlunda ut i butik. Irrelevant förvisso, då vi knappt kommer hitta den här.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

hm...bara man kan lyssna på musik,fota,ringa,smsa så går det.

någon som vet ungefär av den kommer att kosta?

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Hedersmedlem

En mobiltelefon ska fungera, vara enkel att använda och ha bra batteritid. skit i hur den ser ut ok.. får väll inte sticka ut alldeles för mycket ur mängden när det gäller vikt/mått.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Windhaw
hm...bara man kan lyssna på musik,fota,ringa,smsa så går det.

någon som vet ungefär av den kommer att kosta?

Säkert en 4-5k upplåst eller som en iPhone med abonnemang!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Vill grymt gärna ha en Android telefon.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Avstängd

Ja vad fan, folk köper ju iPHONE så varför inte

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Ful som fan.

Permalänk
Medlem

Trevligt med konkurrens, synd bara att den stora massan köper den som är snyggast och inte mest prisvärd... dvs en iphone.... -.-

Permalänk

Hellre denna än iPhone, men jag gillar inte Google helthjärtat så jag skulle bli tveksam. Som det är nu skulle jag nog ändå inte använda nätet på den så mkt, kanske bara för att surfa hemifrån med W-Lan.

Jag tycker inte att telefonen är jätteful, dock är det en designmiss att ha den där klumpen på höger sida av telefonen (när tangentbordet är ute), det kommer nog inte bli så skönt.

Permalänk

Den absolut viktigaste aspekten på en touchtelefon har än en gång missat. Är det resitiv eller kapacitiv touch? Är sån sjuk skillnad mellan de två metoderna att jag inte förstår att man får lov att marknadsföra de tidigare som en touchtelefon.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Vad kul med ett öppet operativ när telefonen är låst till en operatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Vad kul med ett öppet operativ när telefonen är låst till en operatör.

T-Mobile tillåter upplåsning.
http://www.engadget.com/2008/09/23/t-mobiles-cto-on-g1-unlock...

Permalänk
Medlem

Resestiv?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Tabellen verkar vara fel, att Sony skulle överväga sitt minneformat finner jag otroligt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det är en kapacitiv touchskärm på G1.

Tempel, Xperia använder microSD.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Den här är så ful att jag nästan hellre bygger om min Ti-81 miniräknare till en mobil än införskaffar den där.

Permalänk

G1 Iphone 3G Xperia X1

GPS Ja a-GPS a-GPS

Betyder detta att iphones och xperias gps endast funkar när man har pengar på telefonen eller har dom samma gps bara det att dom har a-gps också ?

Permalänk
Avstängd

Inga telefoner är iPhoneutmanare såvida de inte har ett liknande GUI, det är nämligen det som är 'iPhone'...inte hårdvaran. Denna har ju dessutom fysiskt tangentbord.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Säkert en 4-5k upplåst eller som en iPhone med abonnemang!

Enligt Metro kommer den kosta ca. 1200kr exkl. abonnemangskostnader. Programmen använder även öppen källkod.

http://www.metro.se/se/article/2008/09/23/15/4514-68/index.xm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Inga telefoner är iPhoneutmanare såvida de inte har ett liknande GUI, det är nämligen det som är 'iPhone'...inte hårdvaran. Denna har ju dessutom fysiskt tangentbord.

Nja, det är väl Apple loggan som folk köper.. Annars har dom inte mycke o komma med..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, det är så roligt att se alla som börjar klaga på utseendet, så jävla fånigt. Själv bryr jag mig om funktionerna.

Det största problem som jag ser är storleken. Jag vill gärna prova Android, men jag har inget behov över vad 90-talets mobiler klarade av, så det känns omotiverat att köpa.