T-Mobile G1 först med Google Android

Permalänk
Hedersmedlem

Från The Var Guy:

Citat:

It’s time for The VAR Guy to eat a little crow. A few weeks ago, our resident blogger predicted that Google Android — the new mobile operating environment — would arrive late to market with reduced features. He was wrong on both accounts. The first Android device, called G1, ships soon. And early reviews are positive.

T-mobile will introduce the first Android device — known as the G1 — on October 22 priced at $179 with a two-year contract. Impressive. So impressive, in fact, that even Apple fan Walt Mossberg thinks the G1 could be a hit.

The Wall Street Journal’s Mossberg has tested the G1 and praises Google on many points.

In his blog, Mossberg writes:

Google’s new G1 phone announced today is the first real competitor to the iPhone. Like Apple’s product, it’s a serious handheld computer with a powerful new operating system (called Android) and a clever touch-based user interface. Like the iPhone, it’s likely to be a major new platform for third-party software. But it’s also very different, and may appeal to different buyers.

Somewhere, The VAR Guy is blushing from embarrassment. In August, our resident blogger predicted that Android would miss the mark (at least initially) and would suffer from multiple delays and feature cuts.

Permalänk
Medlem

Hej!

En Ericsson T28 är ju snyggare än den där! Att den dessutom bara säljs operatörslåst med abonnemang är ju inte heller det en fördel...

Nokia kommer nog fortsätt att regera mobilmarknaden ett tag till (hoppas jag).

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Den absolut viktigaste aspekten på en touchtelefon har än en gång missat. Är det resitiv eller kapacitiv touch? Är sån sjuk skillnad mellan de två metoderna att jag inte förstår att man får lov att marknadsföra de tidigare som en touchtelefon.

Du eller någon annan får gärna förklara för den mindre insatte

Permalänk
Medlem

Abonnemang och operatörslåst... snacka om att döda en produkt.
Det känns som det bara är jänkarna som är impulsiva nog för att köpa mobil efter mobil innan diverse avgifter är avklarade än.

Nej, gör den hanterbar med vilken operatör somhelst och utan abonnemang så är till och med jag intresserad.

Permalänk

Mer info om telefonen:

http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Dream

Visst den ser inte bra ut men det skiter jag i. Det är funktionalitetn som räknas. Specifikationerna på telefonerna är inte direkt dåliga heller. Android är det bästa mobilos jag provat. Jag har däremot inte provat 0.9 än men jag läser kaiser android tråden i hopp om uppdateringar.

Det finns massa enheter som redan kör Android.

Här är ett exempel på en lite äldre HTC telefon som fungerar rätt bra med Google:s operativ.

http://it029000.massey.ac.nz/vogue/

Nu ser jag även att 1.0 av Android är ute.

HTC Dream (G1) är väldigt lik Kaiser i hårdvara så det kommer nog inte behövas så mycket förändringar i koden när Dream väl kommer ut.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB