Permalänk
Medlem

LG X110 netbook

Snart kommer LG's minstingar ut på marknaden, oktober månad.

Inbyggd 3G och 10-tums skärm

http://www.alltomprylar.se/2008/08/30/lg-x110-med-3g-bilder-o...

http://nordic.lge.com/sv/about/press_release.detail/PRE%7CMEN...

Permalänk
Medlem

Den ser helt ok. Om det stämmer att chassit kommer vara i metall sticker den iaf ute lite från mängden.

Permalänk
Medlem

Finns redan uppe på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345071

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

mumma, tror jag avbokar min 1000H och kör på denna. Den verkar vara lik winden men med skillnaden att Ctrl sitter på rätt ställe samt 3g. Ingår det ett 6-cells batteri så hade det varit grymt.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som 6-cells batteriet ingår. På LG:s hemsida står det att 6-cellen är tillval. Detta är synd!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken liten läckerbit

Äntligen en tillverkare som fattat att 3G är vettigt i en netbook...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
verkar som den på netshop inte har 3g kort inbyggt.
http://nordic.lge.com/sv/products/model.detail/konsumentdator...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345071

Jag tror Netshop har lagt upp en norsk modell som inte är tänkt för den svenska marknaden, läs på deras hemsida så står det på norska.

Det torde vara anledningen till att ingen svensk ÅF har lagt upp den.

Permalänk

Fick svar på mitt mail angående lanseringen. Modeller med och utan 3g släpps samtidigt. The phonehouse har lagt upp x110 med 3g för ca 5000 kr edit: eller det känns rimligt att det ingår 3g då den kostar 700kr mer än de andra
http://www.phonehouse.se/Product/Product.aspx?id=1014002

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Fick svar på mitt mail angående lanseringen. Modeller med och utan 3g släpps samtidigt. The phonehouse har lagt upp x110 med 3g för ca 5000 kr edit: eller det känns rimligt att det ingår 3g då den kostar 700kr mer än de andra
http://www.phonehouse.se/Product/Product.aspx?id=1014002

För det priset faller den stenhårt utanför konceptet imho...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt intressant om den hade legat lite mer i samma prisklass som dom andra.
Runt 3500-4000kr

Väldigt synd
För 1500kr petar man ju in ett 3G modem själv in i vilken maskin som helst nästan.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Finns 2 versioner av denna dator på webhallens hemsida:

3995 SEK utan 3G: http://www.webhallen.com/prod.php?id=91241&ref=Prisjakt

4995 SEK med 3G: http://www.webhallen.com/prod.php?id=91271&ref=Prisjakt

Denna ser för övrig ut exakt som en MSI Wind.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Ja, man kan nästan tro att det är samma chassi som Wind. På bilden ser det inte ut som ett metallchassi, som en av länkarna tidigare i tråden gav indikationer om. Det verkar också vara en glossy skärm, på gott och ont.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Hade varit riktigt intressant om den hade legat lite mer i samma prisklass som dom andra.
Runt 3500-4000kr

Väldigt synd
För 1500kr petar man ju in ett 3G modem själv in i vilken maskin som helst nästan.

Hur petar du in ett 3G modem i t.ex Asus EEE ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Hur petar du in ett 3G modem i t.ex Asus EEE ?

Tex så som jag gjorde på min Eee 700.
köper ett USB 3G modem och löder bort alla ytmonterade kontakter och sen löder kablar mellan USB kontakten på modemet till dom extra USB som finns på moderkortet.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Tex så som jag gjorde på min Eee 700.
köper ett USB 3G modem och löder bort alla ytmonterade kontakter och sen löder kablar mellan USB kontakten på modemet till dom extra USB som finns på moderkortet.

där ser man, man lär sig något varje dag

Jag föredrar dock att någon gör det åt mig av lathetsskäl och betalar gärna för det, sen är det väl att plus att man har kvar garantin.

Permalänk
Medlem

Verkar ju som tidigare nämt vara en kopia av MSI Wind. Det kanske är ytterligare ett märke som börjar sälja wind kopior?

Permalänk
Medlem

Allt pekar på att MSI är den egentliga tillverkaren. Men det är inte bara en ommärkt Wind dock.

Tangentbordets layout är lite annorlunda (bättre, tror det är den bästa layout jag sett hittils på en netbook, alla viktiga knappar sitter och ser ut som de ska imho) och skalet är inte helt identiskt heller.

Blir intressant o se ifall de lyxar till det med Synaptics touchpad också

Permalänk

Har varit intresserad av den här enda sedan jag hörde talas om den. Dock ser jag inte GPS nämnas längre som jag såg tidigare. Har de skippat det? Synd i så fall. Annars verkar den ju ha allt, alternativet vore ju Dells netbook men den har ju bara niotumsskärm. Det enda jag inte riktigt gillar är priset.. vill ju ha 3g så då går det ju på 5 papp :(. Aja får fundera, ingen svensk butik som har den i lagen ännu ändå så.

Permalänk

Enda som jag tror kan komma att störa mig är den glansiga skärmen och om det inte går att uppgradera minnet utan att tappa garantin. Sen vore det kul om man kunde använda ett tredje-parts 6-cells batteri istället för att vänta på att LG ska släppa det tillbehöret.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har bokat en på webhallen och hade en svag strimma av hopp om att dom skulle dyka upp idag, men icke Hur kunde jag tro nåt så dumt...

Hursomhelst så har jag fått för mig att batterierna till MSI Wind ska passa LG:n, vad jag har förstått så är den ju tillverkad av MSI, och då blir ju utbudet större. Bara att vänta och se när den dyker upp.

Mvh

Lengis

Permalänk

Bumpelibump. Har fått tag på lite mer info. GPS finns inbyggd men är inte aktiverad då den tydligen inte fungerar tillfredställande. Bluetooth kommer inte komma med datorerna som levereras det här kvartalet pga kostnadsskäl. Lite besviken då jag gärna sett att båda var med eftersom det här då hade varit den ultimata UMPCn för mig. Får se hur jag gör nu.

Permalänk
Medlem

Såg att telia nu säljer dessa med 3G-abb (finns ex.vis på www.telia.se)

Exklusivt för telia säger de, förmodar att de då menar den är telia-exklusiv för de som vill köpa den på avbetalning med 3G-abb

Verkar vara på väg ut marknaden nu i alla fall

Tillägg: (eftersom jag inte får posta ett nytt inlägg efter mitt eget)

Klämde på denna i teliabutiken under lunchen. Verkar väldigt snygg och trevlig måste jag säga. Sorgkanterna runt skärmen kändes kanske kanske väl stora, man undrade om det verkligen var 10"-skärm och inte 9". Tangentbordet var dock riktigt nice

Permalänk

jag har precis sett den på telia söker ju en dator med mobilt bredband verkar nästan mer värt att skriva på ett sånt här avtal då man får med datorn... fast jag har en dell latitude med 15,4 " skärm kanske rentav kan sälja den. för jag blev väldigt intresserad av denna. är den värd priset? är telia bra på mobilt bredband?

länk iaf:

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Permalänk
Medlem

9096:- blir totalkostnaden för dator + abb hos telia. För mig som bara betalar 99kr i mån för mitt Telia Mobilt Bredband+ så går inte den ekvationen ihop.

Någon som vet om 3g-kortet är operatörslåst i datorerna som telia har fått in? Är de inte det så köper jag en av Telia istället för att vänta på min order hos Dustinhome.

edit: Enligt drivrutinen på lg's sida så är det en synaptics touchpad. Synd att de plockade bort GPS:en som det talades om i början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
9096:- blir totalkostnaden för dator + abb hos telia. För mig som bara betalar 99kr i mån för mitt Telia Mobilt Bredband+ så går inte den ekvationen ihop.

Någon som vet om 3g-kortet är operatörslåst i datorerna som telia har fått in? Är de inte det så köper jag en av Telia istället för att vänta på min order hos Dustinhome.

edit: Enligt drivrutinen på lg's sida så är det en synaptics touchpad. Synd att de plockade bort GPS:en som det talades om i början.

ok förstog inte riktigt vilket är mest värt sen är det ju en djungel på vad man skall ha :(... men säg t.e.x att jag vill teckna ett hellt vanligt mobilt bredband jag har ju trots allt en bärbar dator redan vilket är rekommenderat jag kommer nog inte surfa jättemycket och jag vill hellst inte ha en längre bindningstid än 12 månader.... sen hur säkert är det att man kommer upp i den max tillåtna GB som brukar ligga på en ! gb per månad ursäkte mycket frågor även offtopic...

Permalänk
Medlem

Jag var inne hos Telia idag och kände på LG:n. Tyvärr hade de inte fått in någon vit ännu, så jag fick inte med mig någon hem.

Tangentbordet hade en bra känsla och om man ställde upp pekarhastigheten så blev touchpaden helt okej. Den hade gärna fått vara lite större men klart bättre än Acer Aspire One. Fick också se svart på vitt att det sitter Ericssons HSDPA 3g modem i den och att touchpaden verkligen är från synaptics.

Den kändes till skillnad från den Asus 904HD som jag provade på Onoff mycket mer stabil (även om det förmodligen var något fel på installation som jag provade).

Jag ser fram emot att äntligen få köpa en netbook. Orkar inte vänta på att Asus S101 släpps i sverige med 3g.

Permalänk
Medlem

Jag har precis varit och köpt en X110 svart, äger sedan tidigare en EEE 700. Ska bli skönt att ha 3g inbyggt, för att inte tala om en större skärm och bättre tangentbord. Blir att packa upp den och leka lite med den ikväll.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Jag har precis varit och köpt en X110 svart, äger sedan tidigare en EEE 700. Ska bli skönt att ha 3g inbyggt, för att inte tala om en större skärm och bättre tangentbord. Blir att packa upp den och leka lite med den ikväll.

Hur fungerar det egentligen praktiskt med inbyggt 3G? Dvs sätter man i ett simkort, kopplat till ett abonnemang köpt av t.ex. Telia. För att få slippa den "dosan" är väl enda anledning till att vilja ha 3G inbyggt i datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Hur fungerar det egentligen praktiskt med inbyggt 3G? Dvs sätter man i ett simkort, kopplat till ett abonnemang köpt av t.ex. Telia. För att få slippa den "dosan" är väl enda anledning till att vilja ha 3G inbyggt i datorn?

Det är defenetivt skönt att slippa dongle enligt mig, men inte den enda anledningen. Man får mycket bättre täckning med inbyggd 3g jämfört mot dongle. Det är faktiskt märkbar skillnad, uppemot det dubbla.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD