Intel Core 2 Duo E4300

Permalänk
Medlem

Tjena, ska hämta ut ett 4850 idag. Jag sitter själv på just en E4300, men den är inte clockad.

Vad tror ni? Blir processorn en flaskhals i orginalclock?

Dom som glömt/inte minns hastigheten på en E4300, så ligger den på 1,8 Ghz.

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Avstängd

Nog för att man ska återanvända trådar som passar snarare än att skapa nytt, men detta är lite att överdriva.

Hursomhelst. Jag tror att processorn blir lite svag för en del spel, typ crysis med med flera. Men det är en lättklockad processor så dra gärna upp den till 2.5GHz+ så ska det inte vara så stort problem längre. Processorn ska klara den klocken löjligt enkelt. Bara du har ett moderkort som klarar det.

Permalänk
Medlem

Jag kör min e4300 i 3.15ghz och det med ett kasst moderkort. (p5n-e Sli)
Som Boris sade om du får upp cpun lite så kommer det funka ganska bra. Jag har kört med 8800gtx länge iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blöm
Tjena, ska hämta ut ett 4850 idag. Jag sitter själv på just en E4300, men den är inte clockad.

Vad tror ni? Blir processorn en flaskhals i orginalclock?

Dom som glömt/inte minns hastigheten på en E4300, så ligger den på 1,8 Ghz.

jag bytte från en amd x2 4200+ till en e4300 och i överklock så får jag upp E4300an till över 3ghz, Så har du redan en sån är det förbannant onödigt att byta

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.