Permalänk
Avstängd

Hej hej!!!
En liten fråga bara, kollade lite på CPU kylaren som dom använde, ser ut att vara en INTEL, eller ja det står ju INTEL på den, men undrar vilken CPU den kommer med Orginal eller om den går att köpa löst?

Tacksam för svar!

MVH
Emil!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

"Vi hade ungefär en millimeter till godo med standardkylaren för Core 2 Extreme QX9650." så jag antar att kylare följer med när du köper en Core 2 Extreme QX9650

Permalänk
Medlem

Pricis som Argos säger. Den följer med när du köper Core 2 Extreme QX9650

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Avstängd

Okej, någon som vet om man kan köpa den Löst? eller om man måste hitta någon som har en sån liggandes??

MVH!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Avstängd

jobbigt med dörr på datorn det är ungefär lika onödigt som lock på toaletten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Okej, någon som vet om man kan köpa den Löst? eller om man måste hitta någon som har en sån liggandes??

MVH!

Lägg upp en annons här på Sweclockers så hittar du säkert någon som har en att sälja ^^

Permalänk

Bara jag som fick lösa associationer till någon konstig ensam majskolv i ett fält någon stans??

Med tanke på namnet.

Är det föresten namnet tänkt att indikera att alla gamers är Oskulder???

Annars så är schassit rätt så snyggt med de stilrena formerna.

Visa signatur

Intel Core i7-950 | Noctuna NH-U12P SE2 | ASUS P6X58D-E | Corsair XMS3 6GB (3 x 2GB) 1600MHz DDR III | Gigabyte ATI Radeon HD 5770 Silent Cell 1 GB GDDR5 | Corsair Force Series F80 80GB SSD | Western Digital Caviar Green 2TB SATA/300 64MB | Corsair VX550W PSU | Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Black cucumb
Bara jag som fick lösa associationer till någon konstig ensam majskolv i ett fält någon stans??

Med tanke på namnet.

Är det föresten namnet tänkt att indikera att alla gamers är Oskulder???

Annars så är schassit rätt så snyggt med de stilrena formerna.

Unicorn betyder annars "enhörning".

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Detta är faktiskt det bästa chassiet jag sett på länge.

Ett nytänkande för enklare montering, ingen dålig idé alls då det blir vanligare och vanligare att bygga dator själv.

Förstår inte varför den inte fick någon utmärkelse av sweclockers, som t.ex. rekommenderas eller prisvärd eller vad som helst.

Tack för en jätte bra retention!
Många trevliga bilder.
Blir en sån till mitt nästa system

Stort tack.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Black cucumb
Bara jag som fick lösa associationer till någon konstig ensam majskolv i ett fält någon stans??

Med tanke på namnet.

Är det föresten namnet tänkt att indikera att alla gamers är Oskulder???

Annars så är schassit rätt så snyggt med de stilrena formerna.

Jag fick andra associationer, namnet bir Smegm.. i mitt huvud.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Enhörningar har som regel, i sagor, fabler m.m. en tendens att enbart umgås med oskulder.

Det var det "Är det föresten namnet tänkt att indikera att alla gamers är Oskulder???" hänvisade till.

Men om man skumläser namnet snabbt och halvblint så blir det lätt
uni-corn vilket väldigt havsigt översat blir ensam majs (tänkt dig en enstaka stor gul majs bit på en majskolv, typ hornet på en enhörning.)

Visa signatur

Intel Core i7-950 | Noctuna NH-U12P SE2 | ASUS P6X58D-E | Corsair XMS3 6GB (3 x 2GB) 1600MHz DDR III | Gigabyte ATI Radeon HD 5770 Silent Cell 1 GB GDDR5 | Corsair Force Series F80 80GB SSD | Western Digital Caviar Green 2TB SATA/300 64MB | Corsair VX550W PSU | Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Hmm... Går det verkligen att överklocka i en "Zegamax" eller kommer datorn bara att gå zegt hela tiden

Permalänk
Medlem

Efter att läst recensionen 2 ggr har jag nu köpt detta chassi lär inte bli besviken jämfört med mitt nuvarande tidigt 2000-tals chassi.

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk

Åter igen sweclockers, det är en ren SKAM att ni inte har inhandlat er någon form av ljudmätare för nu börjar det bli pinsamt... En subjektiv bedömning av ljudnivå är värd vatten i mina öron då det just är... subjektivt.

Handla er en Radio Shack mätare för 50 euro och ta steget och bli seriösare i era recensioner...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

Snygg kabeldragning.. o_O

Håller inte med recensionen dock. Tycker att den borde ha fått betydligt bättre
betyg med den smarta moderkortsplåten + PCI-platserna och sidohantagen, och
det andra lullet som stöd för grafikkortet etc. Gamer-chassin är ju inte direkt
ämnade att vara tysta.. så varför ge den avdrag för det. Särskilt som ni inte öht
har någonting att mäta (o)ljudet med. Jag tycker själv att det verkar vara ett
smart chassi, och 900kr är väl inte direkt over the top.

Vidare håller jag med en tidigare talare här, löjligt att ni tar temp när ni har så
mesiga komponenter i testet.. helt intetsägande. Grafikkortet t ex.

Tack ändå för en - jag skulle sagt bra, men det hade ju inte varit sant - recension.
Alltid kul att se lite bilder..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totteasp
Efter att läst recensionen 2 ggr har jag nu köpt detta chassi lär inte bli besviken jämfört med mitt nuvarande tidigt 2000-tals chassi.

Förväntar mig ett galleri @ sweclockers med personliga åsikter, bara för att.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Åter igen sweclockers, det är en ren SKAM att ni inte har inhandlat er någon form av ljudmätare för nu börjar det bli pinsamt... En subjektiv bedömning av ljudnivå är värd vatten i mina öron då det just är... subjektivt.

Handla er en Radio Shack mätare för 50 euro och ta steget och bli seriösare i era recensioner...

I två tester har dom faktiskt använt en mätare. Vet inte om dom har olika testpersoner på olika ställen i sverige?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Japp det är en exakt kopia av den som jag har och jag köpte min för minst 1 år sen Smilodon Raidmax men den är som alla säger en annan front som jag tycker är mycket snyggare sen är det lite lysen o sånt tjaffs men det får man ju på köpet. Jag är mycket nöjd över min burk kan jag säga men däremot dom 2 80 mm läktarna på vänster sida är lite högljudda. Jag har kopplat ur den som sitter i stålbalken rakt över för jag tycker det funkar bra till mitt ändamå¨l så det räcker ändå.
Sen har jag ersatt dom övriga fläktarna med COOLTEC silent fläktar och det brummar myyyycket lite kan jag säga. Så japp jag e nöjjd som bara den......

Visa signatur

Fear

Permalänk

Lagom smarta lösningar, MEN, kromad plast högst upp på luckan? SNACKA om "leksak-från-85" känsla över det.

Nejtack.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Samma lösning som de gamla PowerMac G3orna och G4orna från Apple 2000, var riktigt trevligt att böka runt i dom i och med att man kunde bara fälla ner sidan så satt allt fint där.
http://images.apple.com/pr/photos/powermac/g3open150.jpg

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

Har Spire Pininfarina och det är EXAKT samma insida på dessa två. Nä, en skillnad är det faktiskt och det är på baksidan där mitt chassi har en rundad skärning istället för den kantiga (vid USB-kontakterna och det). Detta gör att det blir en 80mm fläkt där istället, lite synd.

Om jag ska göra en minirecension av min låda så är den grymt snygg utifrån, Lian Li X500 och Antec P182 är väl de som ligger i samma klass. Inuti känns den lite liten, det är trångt med mitt X1950Pro som inte är ett långt grafikkort, undrar hur det ska gå när jag skaffar 4870.

Ljudnivån är bra - när man bytt ut fläktarna. De som behövs är 120mm i front, 80mm bak. Den på sidan kan jag inte ha just nu pga Thermalright Ultra-cpukylare som är i vägen för fläktfästet och balken. Funderar på att modda dit fläkten eftersom det bara är fästet som inte får plats.

Jag kör med E6400 + 1950Pro i stock. Mina temps är CPU 44, System 35, PWM 50 vid låga varvtal på fläktarna i idle. I load går CPUn upp till strax över 50, 51-53 kanske. Det verkar som mina temperaturer är ganska dåliga (ffa system och CPU).

Sammanfattning:
+
SNYGG!
Skruvlöst
Dörrar som funkar bra
Låg ljudnivå efter utbytta fläktar (standard var högljudda och ingen fläktstyrning alls)
Många fläktplatser (3x80 + 1x120)

-
Ont om plats
Går inte att fälla ut moderkort med stor kylare på (måste hänga av dörren med en speciell teknik för att slippa ta av den, har gjort att jag tagit av "bakkåpan").
Dåliga medföljande fläktar
Hade hellre haft 2 eller 3 120mm fläktar utan någon 80mm.
80mm-fläkten på högersidan gör ingen större skillnad men låter desto mer.

Funderar på att skaffa ett P182 (letar efter total tystnad) och låta detta chassi bli HTPC, det passar i vilket modernt vardagsrum som helst!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Förväntar mig ett galleri @ sweclockers med personliga åsikter, bara för att.

Håller med.

När ska Swec skaffa sig utrustning för att mäta ljudnivån egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Förväntar mig ett galleri @ sweclockers med personliga åsikter, bara för att.

Hmm det var la möe begärt, får la lägga upp ett nästa gång jag byter något i datorn för just nu har jag mycket annat att stå i!

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk

fniss...den ljusröda färgen på klämmorna och allt vad det var var bara för gullig

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred