MSI med tre moderkort för Core i7

Permalänk
Melding Plague

MSI med tre moderkort för Core i7

Taiwanesiska MSI är på väg att släppa tre nya moderkort för Intels kommande värstingprocessor Core i7. De mest påkostade modellerna har fullständigt stöd för SLI.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt att de ligger i olika prisklasser så man kan köpa den billigare

Permalänk

Såg lite roligt när det stog "über overklocker"

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Skönt att de ligger i olika prisklasser så man kan köpa den billigare

Är ju lite dumt att konkurrera med sig själv i ett prissegment? Nåja, Nehalem verkar ju bli en riktigt dyr investering för de som väljer att byta plattform. Själv känner jag istället suget efter en AMD-plattform om Deneb visar sig vara bra...

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Intel chipset med sli nästan så man får en tår i ögat...

Permalänk
Medlem

Är det ett vitt PCB?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ser nice ut överlag annars, något av dessa moderkort, 6gb ram och en trevlig cpu så har man en stabil dator (får man hoppas)
AMD får gärna släppa sina 45nm quads snart...hoppas dom blir bra också så dom verkligen kan matcha Intel annars blire nästan graven.

Permalänk
Medlem

Bra att de stavar fel på 'Crossfire'. =D

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Intel chipset med sli nästan så man får en tår i ögat...

Hoppas det blir fler moderkort som får den möjligheten. Billigare också. SÅ behöver man inte vara låst till Nvidia-chippen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Nu försvann syftet med kretsen Hydra

OnT: Det ser bra ut i alla fall på mobo-marknaden och att man kan köra sli och cf är super.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Nu försvann syftet med kretsen Hydra

OnT: Det ser bra ut i alla fall på mobo-marknaden och att man kan köra sli och cf är super.

Det gjorde det ju inte alls. Det Hydra lovar är linjär skalning till skillnad från CF och SLI.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Ser nice ut överlag annars, något av dessa moderkort, 6gb ram och en trevlig cpu så har man en stabil dator (får man hoppas)
AMD får gärna släppa sina 45nm quads snart...hoppas dom blir bra också så dom verkligen kan matcha Intel annars blire nästan graven.

AMD släpper Phenom X4 "Deneb" 45 nm i början av januari nästa år. 8:e januari närmare bestämt. De kommer ha en klockfrekvens på 2,8 GHz och 3,0 GHz. De kommer inte kunna konkurrera med Intels Core i7 när det gäller prestanda, däremot lär de bli väldigt prisvärda. Det ser ut som om Intel kommer leda prestandamässigt över AMD under hela 2009. Dock tycker jag det är mer intressant att se till vilken prestanda du får ut i förhållande till vad du betalar. AMD känns mycket mer prisvärt än Intel och har mycket bättre och mer intressanta plattformslösningar än Intel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
AMD släpper Phenom X4 "Deneb" 45 nm i början av januari nästa år. 8:e januari närmare bestämt. De kommer ha en klockfrekvens på 2,8 GHz och 3,0 GHz. De kommer inte kunna konkurrera med Intels Core i7 när det gäller prestanda, däremot lär de bli väldigt prisvärda. Det ser ut som om Intel kommer leda prestandamässigt över AMD under hela 2009. Dock tycker jag det är mer intressant att se till vilken prestanda du får ut i förhållande till vad du betalar. AMD känns mycket mer prisvärt än Intel och har mycket bättre och mer intressanta plattformslösningar än Intel.

Är det inte DDR3-varianten som kommer 8:e januari?
Tror mig hört att 45nm Deneb kommer lanseras Q4 2008 för DDR2, 2.6-3.0GHz. Då också med lite högre cache

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
AMD släpper Phenom X4 "Deneb" 45 nm i början av januari nästa år. 8:e januari närmare bestämt. De kommer ha en klockfrekvens på 2,8 GHz och 3,0 GHz. De kommer inte kunna konkurrera med Intels Core i7 när det gäller prestanda, däremot lär de bli väldigt prisvärda. Det ser ut som om Intel kommer leda prestandamässigt över AMD under hela 2009. Dock tycker jag det är mer intressant att se till vilken prestanda du får ut i förhållande till vad du betalar. AMD känns mycket mer prisvärt än Intel och har mycket bättre och mer intressanta plattformslösningar än Intel.

normalt vinner Intel klart även när det gäller prisvärdhet beroende på den klart bättre överklockningspotentialen men med kommande i7:s begränsningar i överklockning så kan det bli som du skriver

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd

Med "über" och "crosfire" så behöver jag aldrig undra över varför jag undviker MSI som pesten.

Av alla budget kort jag köpt har MSI aldrig hållit måttet alls, det är garanterat skit bakom spakarna och det är fabriken inte här hemma.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.