AMD: "Radeon HD 4830 bättre än 9800 GT"

Permalänk
Medlem

Jag börjar tro att man säljer fler kort om man hela tiden ger ut nya. Det är nästan samma med Nvidia och Intel. Det ska synas att det händer saker med företaget, då köper folk.
Jag kan ge mig fan på att MC Donald's säljer fler Big Mac med Cola, om de vrider ostskivorna på ostburgarna(TM) 90 grader och kallar dem osstburgare(TM).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

usch... behöver inga halvdyra mellansegmentskort. 4850 har redan blivit dyrare å trenden lär ju inte vända för att det kommer billigare kort som hindrar prestanda utvecklingens framfart >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

köpte nyligen ett Albatron Geforce 9800GT från tbh för ca 1200kr. så bättre bang for the buck ? vet inte

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
köpte nyligen ett Albatron Geforce 9800GT från tbh för ca 1200kr. så bättre bang for the buck ? vet inte

du hade fått ett hd 4850 för 13-1400kr som är mycket bättre så nej ditt köp var inte prisvärt

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
usch... behöver inga halvdyra mellansegmentskort. 4850 har redan blivit dyrare å trenden lär ju inte vända för att det kommer billigare kort som hindrar prestanda utvecklingens framfart >.<

När 4850 låg det på runt 1500, nu går det att få för typ 1300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Vadå idiotkommentarer? Har väl stämt ganska bra diaggrammen dom släppt tidigare, varför skulle det inte stämma nu?

Stämmer eller inte så tycker jag att det är väldigt lågt att göra en sådan jämförelse. Nvidia har ju börjat med det och det är inget vidare som sagt. Men det är vad jag anser.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Stämmer eller inte så tycker jag att det är väldigt lågt att göra en sådan jämförelse. Nvidia har ju börjat med det och det är inget vidare som sagt. Men det är vad jag anser.

Slutta vara så über pretto. Om en tillverkare presenterar ett diagram som stämmer är det väll inget "lågt" med det. Sen att en tillverkare knappast publicerar ett diagram där deras produkt inte ser bra ut är väll självklart.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
du hade fått ett hd 4850 för 13-1400kr som är mycket bättre så nej ditt köp var inte prisvärt

har altid kört ati tidigare och har en polare med ett 3870, så ja tänkte prova på nvidia o se hur dom funkar nu när dom kör med physx i korten,
ska bli intressant

edit: bang for the buck är juh att jag slipper köpa physx kort separat ellerhur?

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
HD3870 ligger knappast nära 9800GT, det ligger t.ex. under Gigabyte 9600GT Heatpipe, se t.ex. Sweclockers test av höstens grafikkort.

HD3870 ligger med nyare drivrutiner väldigt nära 8800gt och det har alltid legat relativt nära. 8800gt=9800gt, och på så sätt ligger HD3870 nära 9800gt. Nu har HD4830 det dubbla antalet shaders av vad HD3870 har också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ordet bättre borde verkligen ha som ett minimi krav till vad det får användas till

Allvar, Kortet är 0.1-0.2 fps "bättre".

Läs Matte A är du snäll. 10-20% bättre. Inte fps.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Slutta vara så über pretto. Om en tillverkare presenterar ett diagram som stämmer är det väll inget "lågt" med det. Sen att en tillverkare knappast publicerar ett diagram där deras produkt inte ser bra ut är väll självklart.

Vem sade att det inte var självklart? Jag tycker att du som är en uber pretto ska gå och köpa båda grafikkorten och testa dem själv. Jämnt resultat in my ass.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Tycker de är småbarnsfasoner att hålla på å släppa egna prestandatester i spel som alla vet fungerar bättre med ett AMD-kort, ett test som enbart är till för att lura kunden med hjälp av illusion. Tidigare hade jag inget direkt emot AMD/ATI, föredrog dom framför Intel och Nvidia, men deras uppkäftiga attityd när de går bra, att dom nästan går i exil när de går dåligt samt deras falskhet stör mig. AMD kommer inte att komma i närheten av varken mina datorer eller mitt hem på ett väldigt bra tag, även om de är bättre pris/prestanda.

Då får jag fråga sedan när presterar ET Quake Wars, som renderas i OpenGL, bättre med ATI kort, när det är ökänt att OpenGL presterar mycket bättre på Nvidia? Sedan så ser jag inget spel förutom Devil May Cry som presterar bättre eller sämre på det ena eller det andra. CoD 4 presterar sjukt bra på alla kort, Hellgate London är väl inte särskilt känt hur det presterar, HL2: Ep2 presterar ungefär lika, och Supreme Commander presterar rätt sunkigt på de flesta kort. Det roliga är att de har bara valt Nvidia-TWIMTBP spel förutom möjligtvis Devil May Cry.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga angående att någon skrev här i denna tråd att ATI:s grafikkort inte klarar av Microsoft Flight X Simulator. Det låter märkligt.

FSX har helt enkelt bara presterat bättre med Nvidia. Så är det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Vem sade att det inte var självklart? Jag tycker att du som är en uber pretto ska gå och köpa båda grafikkorten och testa dem själv. Jämnt resultat in my ass.

ok och på vilket vis är jag pretto tycker du?

"ska gå och köpa båda grafikkorten och testa dem själv."
Skojar du eller ?

"Jämnt resultat in my ass. "
Apropå vadå ?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

21ste oktober kanske...

http://vr-zone.com/articles/Radeon_HD_4830_Has_640SP,_Launch_...

skit långt tid kvar jue.... så har dom skjutit fram lanseringen av 4850 x2 tills vem vet när.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]