Permalänk
Medlem

NTLDR saknas

Har nu försökt installara Xp på en Asus EEE 901.
Nu när jag försökt installera det via usb minnet, så har jag fått upp ett fel som säger:

"NTLDR Saknas
Tryck ned en tangent för omstart

Reboot and select proper Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key".

Men när jag väl startar om den, så kommer fel meddelandet fram ändå. Även när jag trycker ned en tangent för omstart. Så kommer bara felet upp igen.

Vad gör jag för fel??

Visa signatur

Symmetry

Permalänk
Medlem

Finns filen i överhuvudtag på enheten som du försöker boota upp?

Efter NTLDR är filen som sköter uppstarten av Windows XP kärnan, dess bootloader.

Visa signatur

CPU: Intel Celeron D 3.06 Ghz | RAM: 512 MB RAM | ATI Radeon 9550, 256 MB | ST3200826AS 200GB.

Permalänk
Medlem

Hej, ja den finns med. Men jag tror datorn inte hittar den. Och jag kommer inte ens in i bootmenyn.

Visa signatur

Symmetry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Symmetry
Hej, ja den finns med. Men jag tror datorn inte hittar den. Och jag kommer inte ens in i bootmenyn.

Har installationen påbörjats? Har du USB-minnet i när du bootar? Om installationen har påbörjats och vill starta om sig själv för att sedan fortsätta, samtidigt som du har USB-minnet (USB-disk eller vad det nu kan vara) så kan du få detta felet. Testa att ta ur minnet och sätt i det igen efter bootsekvensen.

Visa signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6850 3.0@~3.6GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, Mushkin SP2-6400+ 2x2048MB DDR2 800MHz@960MHz, BFG GeForce 8800GT 600@740MHz 512MB, WDR 74GB + WDC 500GB SATA2, Chieftec Aegis + Xilence PFC 500W
Workstation: P4 Northwood 2.4@2.6GHz, Asus P4S8X, 1536 MB DDR PC3200, ~70GB SAS, ~500GB PATA, Club3d GeForce 6600?
Laptop: Gammal sleten Compaq Presario 2100 (2,0GHz Celeron Mobile, 512MB SDRAM (!), 40GB 4500RPM PATA)

Permalänk
Sötast

om du inte har påbörjat så verkar det vara fel på usbminnets bootsektor!

Steg för steg :
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

Permalänk
Medlem

Fixat

Visa signatur

Symmetry

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har samma problem. Mitt problem är mer att jag formatera min dator via en XP skiva men sen så va det tydligen fel på skivan så jag har vart tvungen att avbryta installationen av Windows XP. Jag tankade hem isotousb mjukvaran på min andra dator och skapade en Windows XP via USB för att kunna göra en ominstallation av XP via den men har nu NTLDR fel och har testat göra om boot usb flera men kommer inte förbi det. Any clue? alla svar uppskattas!