Noctua lanserar monsterkylare för servrar

Permalänk
Melding Plague

Noctua lanserar monsterkylare för servrar

Österrikiska Noctua är kända för sina påkostade processorkylare. Den nya monstermodellen NH-U12DX är inget undantag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

a det var ju inget litet monster dom hade där

Permalänk
Medlem

oj. Kan man säga mer?

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt "lätt" för den storleken ändå!
Vilket monster..

Permalänk
Medlem

Passar säkert i 1-2U rack

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Avstängd

löjligt med ljudprio på en server kylare, och ajg ser inte heller nyttan med denna:) lansera nått stort jäävla as som passar standard datorer nått monster på 1.5kg

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Det intressantaste var väl fastsättningsanordningen, som ser ut som en bättre variant av Intels push-pins (och en bättre variant känns det verkligen som om det behövs för towerkylare)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ser i alla fall grym ut, I <3 Noctua.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Det intressantaste var väl fastsättningsanordningen, som ser ut som en bättre variant av Intels push-pins (och en bättre variant känns det verkligen som om det behövs för towerkylare)

tycker det ser ut som standardlösningen för 604 med en platta på undersidan som man skruvar fast kylaren i.

Permalänk
Medlem

Förstår itne grejen, förutom fästanordningen som är ny. Det är ju två vanliga(istort sett) towermodeller från noctua, som kan sitta nära varandra... Vadå monster???

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

tycker dom har snålat lite på heatpipesen

Permalänk

Ser bra ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Noctua kanske är bra på att göra kylare men snygga är dem fan inte xD

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Undrar om det skulle gå att fästa en sådan på ett Asus HD4870 X2? Någon?

Visa signatur

Dator 1: Intel Core 2 Duo E8500 @ 4.20 GHz - Coollaboratory Liquid Pro - ZALMAN CNPS 9700 LED - Asus Maximus II Formula - Corsair XMS2 Dominator Xtreme Performance 4GB - Asus EAH4870X2 - Hd 4870 X2 2GB - Corsair TX650W- Lian Li PC-B25B - ZALMAN ZM MFC2 - 640GB
SataII + 180GB SataII - Samsung Syncmaster T220 22"
Notebook 1: Dell E1705 Core 2 Duo 2.00GHz, 2GB 667MHz, Geforce 7900GS

Permalänk
Medlem

Hörapparatsbeige...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Hörapparatsbeige...

Hhaha....sant..hade inte tänkte på det men när du säger det så.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Va bra! För ett tag sedan när jag letade efter bra kylare för lga 771 var utbudet jättedåligt. Dom jag till slut köpte var jättedyra (Verax, ca. 1.800 kr inkl. frakt). Långt ifrån alla serverklassade datorer står i serverrum.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en NH-U12P för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReCover
Jag köpte en NH-U12P för ett tag sedan.

Samma här och väldigt nöjd med den + att den ser bra ut när jag lyfter på locket

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men väger inte NH-U12P 40 gram mer?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E5345
Va bra! För ett tag sedan när jag letade efter bra kylare för lga 771 var utbudet jättedåligt. Dom jag till slut köpte var jättedyra (Verax, ca. 1.800 kr inkl. frakt). Långt ifrån alla serverklassade datorer står i serverrum.

Server/workstation burkar har i allmänhet mycket svårt att hitta vettiga kylningar som är effektiva och dugliga för hemmabruk, kommer ihåg hur lycklig jag blev när Coolermaster Heatpipes NPTXC-01 lanserades till s602/s603. De var guld värda, fick importera från tyskland för dem

http://www.orbitmicro.com/global/cooler-master-intel-xeon-soc...

Mer utbud till server/workstation burkar tack. Intel har varit urusla på att ha kompatibilitet mellan "standard" socklar och server socklars retention system. Där har amd varit avsevärt bättre, SocketA och s939/s940... vet faktiskt inte hur deras senaste är... ett tag sedan man var i dual-svängen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Noctua kanske är bra på att göra kylare men snygga är dem fan inte xD

tycker tvärtom ja

Visa signatur
Permalänk

DIN MAMMA!!! den var najs!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Jävlar vad sexig! Vilken tyst monster workstation man skulle kunna bygga med den där! Nice

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Ojda, riktigt grymt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
löjligt med ljudprio på en server kylare, och ajg ser inte heller nyttan med denna:) lansera nått stort jäävla as som passar standard datorer nått monster på 1.5kg

Varför är det löjligt med ljudprio på en server?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Varför är det löjligt med ljudprio på en server?

Oftast står dom i ett rack i en källare med 50-60 hdds och 30 andra servrar, ljudnivån är åt helvete ändå, iallafall på vårat jobb.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Oftast står dom i ett rack i en källare med 50-60 hdds och 30 andra servrar, ljudnivån är åt helvete ändå, iallafall på vårat jobb.

Haha!

så jävla sant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeltaniC
Haha!

så jävla sant!

wörd luftkonditioneringen käkar ju upp all ljudnivå i.a.f MAN FÅÅR JU SKRIKA NRÄ MAN STÅR I SERVER RUMMET!

Permalänk
Medlem

De här är ju för Skulltrail workstation osså. Och de står oftast under skrivbordet i o inte i serverhall.

PS: Jag har min dual xeon i lägenheten i mitt arbetsrum, kör den som server för Rejsa.nu och Tystpc.nu. Originalfläktarna från Intel är gaaaaaaaaalet högljudda. Låter som två stukabombare i störtdykning typ. Jag har kört en egen specialbyggd lösning för att överleva hitills. Nu ska jag få hem lite samples av Noctua (jag har agenturen i sverige) och gissa var ett av dem hamnar

MVH Magnus Thomé