Diamond dementerar defekta Radeon

Permalänk
Melding Plague

Diamond dementerar defekta Radeon

Enligt en känd amerikansk webbtidning har Diamond levererat tusentals defekta grafikkort. Nu dementerar tillverkaren uppgifterna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

hm, Nu blir man ännu mera skrajsen å köpa graffekort =/, Tror att jag ska börja köpa dom lite dyrare korten så som BFG, Och XFX

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

bättre köp nvidia inte ati

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
bättre köp nvidia inte ati

nVidia säljer trasiga GPU'er i hela serier, är det mycket bättre än att en tillverkare har kvalitetsproblem med sina PCB?

Permalänk
Entusiast

Oj det va inte igår man hörde talas om tillverkaren Diamond

Jag vet att jag haft ett sådant grafikkort för länge sedan, undrar om det inte var mitt Geforce 3.. eller kanske tidigare än så.

Är väl bra att uppgifterna är falska iaf, så vissa slipper oroa sig om sina egna kort.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det inte ska vara ett lotteri när man köper dyra kort. Dom SKALL fungera felfritt, så kunden slipper att svettas innan man stoppar i kortet

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

"...and promptly terminated him."

Permalänk
Medlem

Vad ska man tro på i dessa dagar.. ?
.. nynnar på "vem ska man tro på" med DiLeva

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
hm, Nu blir man ännu mera skrajsen å köpa graffekort =/, Tror att jag ska börja köpa dom lite dyrare korten så som BFG, Och XFX

Om siffrorna Diamond anger att ca 188 av ca. 15000 (kanske t.om. 20000) enheter är felaktiga tycker jag att man verkligen INTE behöver vara orolig för att köpa grafikkort? Förtydligande: ca. 1,25% av grafikkorten är felaktiga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Jag tycker att det inte ska vara ett lotteri när man köper dyra kort. Dom SKALL fungera felfritt, så kunden slipper att svettas innan man stoppar i kortet [/B]

Som sagt, ett lotteri med 1,25% chans att "vinna" (i detta sammanhanget = få ett trasigt grafikkort).
Jag tror inte heller du kan hitta en enda massproducerad produkt på marknaden där samtliga enheter som säljs är fullt fungerande, det blir helt enkelt fel någonstans (tillverkning, transporter osv.).

* Källa: http://www.tgdaily.com/content/view/39454/135/
"Industry sources told TG Daily that these cards shipped between January and July of this year more than 15,000 units may have ended up in customer hands or are still being sold."

PS. Om man nu får tro vad TG-Daily och Diamond skriver... DS.

Rättelse: Tog fel värde från TG-Daily, text rättad. Tack -Boris-!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
bättre köp nvidia inte ati

lol
Dagens... Humor ja

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
nVidia säljer trasiga GPU'er i hela serier, är det mycket bättre än att en tillverkare har kvalitetsproblem med sina PCB?

Om du tror på det så är de väldigt naiv. Det finns ingen trovärdig dokumentation om att hela nVidia gpu linje är defekta. Så sluta påstå såna dumheter som fakta, för det är inte det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Om du tror på det så är de väldigt naiv. Det finns ingen trovärdig dokumentation om att hela nVidia gpu linje är defekta. Så sluta påstå såna dumheter som fakta, för det är inte det.

Så nVIDIAs cirkus är påhitt med..

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Det är ett faktum att alla geforce 8400m och 8600m osv är gjort på dåligt lödtenn. Eller vad det var som sprack om tempratur skillnaden var för hög, och det sägs att g92 lider av samma sak

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Avstängd

Suck. En bunt människor vågar numera inte köpa ATi. På grund av en tillverkare som inte ens säkert haft några problem över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Om siffrorna Diamond anger att ca 188 av ca. 1,9milj* enheter är felaktiga tycker jag att man verkligen INTE behöver vara orolig för att köpa grafikkort? Förtydligande: ca. 0,1% av grafikkorten är felaktiga.

Som sagt, ett lotteri med 0,1% chans att "vinna" (i detta sammanhanget förlora).
Jag tror inte heller du kan hitta en enda massproducerad produkt på marknaden där samtliga enheter som säljs är fullt fungerande, det blir helt enkelt fel någonstans (tillverkning, transporter osv.).

* Källa: http://www.tgdaily.com/content/view/39454/135/
"We know that 1.9 million 3800-series were shipped since last November overall"

PS. Om man nu får tro vad TG-Daily och Diamond skriver... DS.

'
Och även om man har fel så täcks det med garantin. 0.1% är en låg risk för att bli av med sitt grafikkort i 2 veckor.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Om siffrorna Diamond anger att ca 188 av ca. 1,9milj* enheter är felaktiga tycker jag att man verkligen INTE behöver vara orolig för att köpa grafikkort? Förtydligande: ca. 0,1% av grafikkorten är felaktiga.

188 av 1.9 miljoner blir 0.0099% ~ 0.01%, inte 0.1%.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Det var förstås inte 188 defekta av samtliga 1.9 miljoner som tillverkasts av alla tillverkare. Det 188 som gått sönder av de 15000 diamond tillverkat. Vilket är inom felmarginalen. En väldigt låg siffra förövrigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det var förstås inte 188 defekta av samtliga 1.9 miljoner som tillverkasts av alla tillverkare. Det 188 som gått sönder av de 15000 diamond tillverkat. Vilket är inom felmarginalen. En väldigt låg siffra förövrigt.

Ah. Kan inte påstå att jag läst noga (vet inte ens om jag läste nyheten ).
Men, ja, det är förstås en väldigt liten siffra och inte särskilt mycket att bry sig om.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
nVidia säljer trasiga GPU'er i hela serier, är det mycket bättre än att en tillverkare har kvalitetsproblem med sina PCB?

Du tror inte att han var en aning ironisk då ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Du tror inte att han var en aning ironisk då ?

Allvarligt talat, Ironi fungerar inte när man inte vet hur personen är, dvs det fungerar inte särskilt bra igenom internet. Jag väntar på nya Gainward ATI'kort. (tillgängliga i sverige). Vill ha denna http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-079-G.... Har tittat på komplett.se där de har dem, sitter med muspekaren över köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det var förstås inte 188 defekta av samtliga 1.9 miljoner som tillverkasts av alla tillverkare. Det 188 som gått sönder av de 15000 diamond tillverkat. Vilket är inom felmarginalen. En väldigt låg siffra förövrigt.

Du har helt rätt, uppdaterade mitt inlägg, läste nog för snabbt...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Allvarligt talat, Ironi fungerar inte när man inte vet hur personen är, dvs det fungerar inte särskilt bra igenom internet. Jag väntar på nya Gainward ATI'kort. (tillgängliga i sverige). Vill ha denna http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-079-G.... Har tittat på komplett.se där de har dem, sitter med muspekaren över köp

Ok, vad är speciellt med de kortet? Jag ska köpa nytt kort nu i följande månad, letar efter ett bra 4850.

Vad är de du är på jakt efter?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd

Powercolor är en tillverkare jag aldrig varit missnöjd med, men sen har jag bara köpt powercolor sen TNT2 tiden (jäkel å överklocka)

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Om du tror på det så är de väldigt naiv. Det finns ingen trovärdig dokumentation om att hela nVidia gpu linje är defekta. Så sluta påstå såna dumheter som fakta, för det är inte det.

Han är inte naiv, och det finns visst trovärdig dokumentation om att hela serier är defekta efter produktion! så säg inte åt han att han postar dumheter när det är Du som postar felaktigheter.....

Har du levt i en gråtta de senaste 8mån ?
eller har du en stor Aktie portfölj hos Nvidia ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ok, vad är speciellt med de kortet? Jag ska köpa nytt kort nu i följande månad, letar efter ett bra 4850.

Vad är de du är på jakt efter?

Gainward har tillverkat de bästa korten inom samma modell (7950GT;8800GT/X osv..), högst presterande, stabilaste och de med bäst kylning. Gainward tittar inte bara på prislappen och konkurrenternas priser och skär ned på komponenterna. Gainward står lite för lyx IMHO. deras HD4*** kylare slår stockkylaren och alla andra olika kylningar i ljudnivå och prestanda. Helt enkelt, Gainward är Najs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Suck. En bunt människor vågar numera inte köpa ATi. På grund av en tillverkare som inte ens säkert haft några problem över huvud taget.

boris vadå suck ?
jobbar du för ATI eller säljer du deras kort ?
annars spelar väl det inte så stor roll för dig vad folk köper för grafik kort ?

Visa signatur

[b] OS: Vista ultimate 32 (X86) | Motherboard: Gigabyte - Socket 775 - ATX iP35 (GA-P35-DS4 Rev:2.0) |
CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz /1333MHz /4MB | Memmory: Corsair XMS2 2048MB DDR2 XMS2-6400 800MHz (4-4-4-12) (2x1024MB) |
Grafic Card: Asus Geforce 8800 GT 512MB 45@idle - 60@full load ,Stock cooler| [/b]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crisuf
boris vadå suck ?
jobbar du för ATI eller säljer du deras kort ?
annars spelar väl det inte så stor roll för dig vad folk köper för grafik kort ?

Nej, spelar ingen roll för mig direkt. Möjligtvis indirekt då ATis finanser är viktiga för en bra konkurrens.
Men det gör ont att se hur stor andel av människorna som fattar sina beslut och grundar sina värderingar på korta meningar tagna ur sitt sammanhang. Utan källkritik eller eftertanke. Det är den typen av kortsiktighet och idioti som gör att folk världen över fattar fullkomligt idiotiska beslut vid t.ex. val eller andra viktiga händelser.
Det är den typen av människor som utan eftertanke tycker att amerikaner är satan, tror att judar styr världen eller röstar för bush. Den typen av människor står bakom så mycket problem.

Så även när jag ser en människa välja en så simpel sak som grafikkort på en så korkad grund. Så känner man sig bara hjälplös vid vetskapen att människan med stor sannolikhet har rösträtt.

Folk får köpa nVidia hur mycket de vill för mig, de gör mycket bra produkter. Men gör valet på vettiga grunder istället för att basera det på nonsens.

Permalänk

Det här låter ju mycket mer trovärdigt då Diamond har kommit till att bli ATI:s motsvarighet till XFX och BFG numera. De är lite dyrare än de andra men står för bra kvalitet, bra support, och extrem överklockning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det är den typen av människor som utan eftertanke tycker att amerikaner är satan, tror att judar styr världen eller röstar för bush. Den typen av människor står bakom så mycket problem.

Men amerikaner är ju satan och judar styr ju världen Bush går dock över gränsen. En satan-dyrkande jude som styr världen

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Men amerikaner är ju satan och judar styr ju världen Bush går dock över gränsen. En satan-dyrkande jude som styr världen

Att vara jude är ju per definition att inte vara satanist...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Att vara jude är ju per definition att inte vara satanist...

Bush har sprängt barriären

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990