Asus slår rekord i 3DMark Vantage

Permalänk
Medlem

Haha, det är väl typ samma i 3Dmark 06, runt 30k?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Så i framtiden när i7 släpps så får man även dopas?

Haha aa^^, men du fattar väl om du läser hela inlägget;) om alla inte får/kan ha det. e det som fusk enligt mig. Sen om man kan köpa det e det en annan femma xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

"Detta är en god förbättring från det tidigare rekordet på 30 529 poäng."

1/30 av det föregående rekordet? God förbättring? Visst.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Moderkortet verkar ju nice med stöd för både CrossfireX och SLI enligt kartongen

Permalänk
Medlem

AA, verkligen trevligt med både SLI och CFX

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
rekordet var 1000 poäng över det tidiagre med en cpu som får 50 % högre cpu score jämfört mot c2q i sammaclock så anledningen var inte att de hade en bättre buss utan snarare en kraftigare cpu som kunde ta hand om gpusen bättre.

Har inte med det att göra. i7 har någonting som heter QPI som ersätter FSB och detta möjliggör mycket högre arbetshastighet direkt mellan processor och grafikkort vilket gör att korten inte flaskas som är fallet med FSB. Troligtvis så kommer CPU rekordet fortfarande hållas av Core 2 Quad då det ryktas att i7 inte kommer kunna klockas på samma sätt som Core 2 serien. Om detta är sant så kommer en QX9650 i 6 ghz troligtvis ha samma eller högra poäng än en i7 i 4 ghz medan i7 skulle flaska mindre då den samarbetar bättre med grafikkortet och så. Har varit massa artiklar angående ersättaren till FSB på i7 här på Sweclockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mammuthen
va? vilket skämt!!! om det nu stämmer som dom skriver att Nehalem var rejält mycket överklockat och med 2st. 4870x2 och fick 31 389 vilket är inte ens 1000p mer en det nuvarande rekordet i 3dmark Vantage så är ju Nehalem ett skämt... skulle inte Nehalem vara något nytt och revulotionerande som intel sa.. hah

Tänk på att det rekordet är gjort med 3 stycken GTX280 och inte två stycken HD4870X2. Genomsnittliga användaren med två stycken HD4870X2 (stock) och en quad i runt 3.8-4.0 ghz får ungefär 20000 i Vantage så det här betyget är helt sinnessjukt imponerande. En performance increase på 12000 poäng är ju skitbra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Den är ju det . 50% högre cpu score i vantage jämfört mot c2q med samma frekvens men eftersom cpu score nästan inte har något att säga till om alls blev det inte så stor skillnad i den slutgiltiga scoren

http://uneit.com/xpres/wp-content/uploads/2008/09/8-thumb1.jp...

Läs ovan också.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Jag upprepar:
Fusk...
För att lyckas med bedriften använde överklockaren den ännu olanserade processorn Intel Core i7.

Vad är det som är så otydligt med detta?
Jag vill då belysa -->"För att lyckas<-- med denna 'bedrift' använde överklockaren den ännu -----> OLANSERADE <---- processorn Intel Core i7."

Vad i detta är det oklart med vad som är fusk?
Jag anser inte detta vara något rekort, högst siffror än så länge om möjligt, men rekord är det inte förr man sett flera överklockares resultat.

Jag skulle ju kunna producera en egen processor och överklocka den, -det finns endast ett exemplar i hela världen, -det exemplaret äger jag, -ingen annan. Och så överklockar jag den, skriver rubriker om vilket enastående rekord jag slagit...
Onekligen upprörande

Anledningar JAG anser det vara fusk.
1 Produkten är ännu inte släppt
2 JAG kan omöjligt få tag på ett eget ex att experimentera med för eget syfte
3 Lika för alla - viktigast av allt
4 Hade alla ett ex finns det alltid nån tomte som vågar gå liiite längre än alla andra - kul värre om det finns flera tomtar också, då kan rekorden dessutom bli imponerande

När dessa fyra kriterier är uppfyllda kan vi börja kalla de högsta resultaten för "rekord" enligt min mening.

Ordet "rekord" ger antydan om att de uppnått något som kan tyckas ouppnåeligt. Något man kan sträva efter.
När det är helt omöjligt för mer än bara någon eller några få, så spelar det mindre roll.

Dessutom är ju 3dmark köpt av Intel av rykten jag hört. Och stämmer dessa rykten bör ju i7 inte vara något undantag att favoriserats av Vantage.

Så, nu har jag fått mitt sagt - nu släpper i alla fall jag det här med "fusk" och fortsätter inte mer på det spåret

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Jiopp mfl är tydliga bevis på den svenska jantelagen.

Om man nu ska hårddra saker och ting som du säger. Lika för alla? Den illussionen kan man ju glömma helt och hållet. För saker och ting kan aldrig bli helt rättvisa. Vi kan ju börja med att ALLA har inte råd med dessa system. Alla har inte möjlighet eller kunskaper för att använda flytande kväve, och andra saker som extrema överklockare tillämpar för att överklocka till oanade nivåer, som inte ens är brukbara vid "vanligt" användande.

Sen önskar jag dig lycka till att producera din alldeles egna världsbästa och supersnabba processor i din egna källare. I vilken jag hoppas du stannar i tills solen slutat skina, eller tills du tjurat klart, vilken av dessa som kommer först.

Cheers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Jag upprepar:
Fusk...
För att lyckas med bedriften använde överklockaren den ännu olanserade processorn Intel Core i7.

Vad är det som är så otydligt med detta?
Jag vill då belysa -->"För att lyckas<-- med denna 'bedrift' använde överklockaren den ännu -----> OLANSERADE <---- processorn Intel Core i7."

Vad i detta är det oklart med vad som är fusk?
Jag anser inte detta vara något rekort, högst siffror än så länge om möjligt, men rekord är det inte förr man sett flera överklockares resultat.

Jag skulle ju kunna producera en egen processor och överklocka den, -det finns endast ett exemplar i hela världen, -det exemplaret äger jag, -ingen annan. Och så överklockar jag den, skriver rubriker om vilket enastående rekord jag slagit...
Onekligen upprörande

Anledningar JAG anser det vara fusk.
1 Produkten är ännu inte släppt
2 JAG kan omöjligt få tag på ett eget ex att experimentera med för eget syfte
3 Lika för alla - viktigast av allt
4 Hade alla ett ex finns det alltid nån tomte som vågar gå liiite längre än alla andra - kul värre om det finns flera tomtar också, då kan rekorden dessutom bli imponerande

När dessa fyra kriterier är uppfyllda kan vi börja kalla de högsta resultaten för "rekord" enligt min mening.

Ordet "rekord" ger antydan om att de uppnått något som kan tyckas ouppnåeligt. Något man kan sträva efter.
När det är helt omöjligt för mer än bara någon eller några få, så spelar det mindre roll.

Dessutom är ju 3dmark köpt av Intel av rykten jag hört. Och stämmer dessa rykten bör ju i7 inte vara något undantag att favoriserats av Vantage.

Så, nu har jag fått mitt sagt - nu släpper i alla fall jag det här med "fusk" och fortsätter inte mer på det spåret

Det spelar ingen roll. Det är ingen tävling med regler. Allt som har hänt är att en ny och därmed bättre produkt har slått ett gammalt rekord. Det går omöjligt att fuska, då det inte finns några regler. Sedan är 3dmark inte köpt av Intel och anledning till att Intel presterar bättre i 3dmark är att för tillfället presterar de allmänt bättre än AMD (tyvärr...tror starkt på Deneb som vändpunkt och Fusion som steget tillbaka till tronen). Punk slut!

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990